Carlitos

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

3G problemen Amsterdam Centraal station

Hi Vodafone. Sinds 2 weken heb ik 's ochtends en 's avonds (spits) problemen met 3G op en in de buurt van het station Amsterdam Centraal. Het bereik is heel goed, maar het internet werkt niet. Zodra ik halverwege het Damrak ben en naar het station loop, begint het. Whatsapp, NS Reisplanner (gaat mijn trein op tijd) werken zelfs niet meer. Hij schakelt kennelijk over naar een andere mast. Het zijn natuurlijk piektijden tijdens de spits maar het opvallende is dat dit probleem pas sinds 2 weken is. Daarvoor ging het prima. Het is soms best frustrerend, zeker als je met NS reist is de app heilig :)) Ik doe vaak vliegtuigmodus aan en na seconde of 5 a 10 weer uit maar dat helpt niet. 2G aanzetten is ook geen oplossing, whats app kan dan wel maar andere App's werken niet meer. Hoe zijn de vooruitzichten in deze regio? Op het forum zag ik dat er begin januari in de buurt van CS wel netwerkverbeteringen zijn geweest.
6 Reacties 6
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hé Carlitos, allereerst welkom op het forum en bedankt voor je bericht! Het gaat inderdaad om een, zeker in de spits, druk gebied. Vandaar dat er ook op meerdere plaatsen in die omgeving antennes staan. Zou je zo precies mogelijk kunnen aangeven waar je dit ervaart? En is dat buiten of in een tram? En vanaf welke plek wordt het bereik weer normaal? Op die manier kan ik voor je kijken of het om 1 specifieke antenne gaat.
Carlitos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt! Het begint als ik over Damrak loop, postcode 1012ZJ en dan richting CS. Buiten op stationsplein, of binnen in de stationshal maakt niet uit. Ontvangst is goed, meestal vol bereik op iPhone 4S. Als de trein gaat rijden, dan begint internet het weer te doen vanaf stuk van de Piet heinkade ongeveer bij 1019BR.
Carlitos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ter info, sinds vandaag gaat het stukken beter! Ik zal het nog even in de gaten houden deze week 😉
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Fijn! We horen je bevindingen graag!
Carlitos
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag was het helaas niet zo best. Vanaf 1016BM gelopen via Damrak naar station en gedurende die 20 min heel even verbinding gehad, maar voor de rest niet. 😞 Toen de trein ging rijden na 2 minuten weer verbinding. Op 2G kon ik op Eem gegeven moment wel whats app gebruiken, maar bijv NS Reisplanner werkt niet.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Carlitos schreef:
Vandaag was het helaas niet zo best. Vanaf 1016BM gelopen via Damrak naar station en gedurende die 20 min heel even verbinding gehad, maar voor de rest niet. 😞 Toen de trein ging rijden na 2 minuten weer verbinding. Op 2G kon ik op Eem gegeven moment wel whats app gebruiken, maar bijv NS Reisplanner werkt niet.
Hoi Carlitos, dat is inderdaad vervelend. Ik denk toch echt dat het te maken heeft met de overbelasting op het netwerk. Houd het nog even in de gaten. Mochten de problemen aanhouden, laat het ons dan even weten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic