bengg

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3834ZT slecht bereik

Net overgestapt naar vodafone, nieuw toestel (Nokia 925). Thuis (zie postcode in onderwerp) , binnen zeer fluctuerende verbinding, van 3 bars tot geen bars. Toestel ligt op de zelfde plaats. Moet naar buiten lopen voor een betere verbinding. Toestel geprobeerd met andere SIM (kpn) geen probleem. Zelf hiervoor altijd Ben gehad, ook nooit problemen.
6 Reacties 6
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi beng,

Wat zonde zeg:(. Ik zie dat het 3G bereik op jouw locatie niet optimaal is. Kun je eens kijken wat er gebeurd als je je toestel op 2G instelt?
bengg
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is niet 2G of 3G. Het probleem is geen bereik of zeer slecht bereik. Als ik bereik heb doet 3G het of E(Edge).
bengg
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is thuis, dus daar heb ik geen 2G of 3G nodig, daar heb ik wifi. Probleem is dat ik niet bereikbaar ben voor mensen die mij bellen. Nu zit ik tegen Amersfoort aan, Leusden is geen kleine plaats. Hoe kan het mogelijk zijn dat Vodafone daar onvoldoende dekking heeft? Ik had verwacht dat het een serieuze provider was met goede landelijke dekking, zeker in de randstad.
nickienick

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb thuis hetzelfde probleem, binnendekking kunnen ze niet garanderen (verkopen wel dure abonnementen en dekkingskaart waarbij heel Nederland 3G dekking heeft, iets wat absoluut niet zo is) bij de SSC afdeling van Vodafone geven ze aan dat "hun metingen" uitwijzen dat er voldoende dekking is, daar moet je het mee doen. Zelfs al staat gewoon "Geen service" in beeld als ik thuis ben, maar ik moet een Femtocel gebruiken (die ik al talloze keren heb geprobeerd en niet werkt) dus verwacht er vanuit Vodafone maar niet teveel van;) 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
bengg schreef:
Het is thuis, dus daar heb ik geen 2G of 3G nodig, daar heb ik wifi. Probleem is dat ik niet bereikbaar ben voor mensen die mij bellen. Nu zit ik tegen Amersfoort aan, Leusden is geen kleine plaats. Hoe kan het mogelijk zijn dat Vodafone daar onvoldoende dekking heeft? Ik had verwacht dat het een serieuze provider was met goede landelijke dekking, zeker in de randstad.
Als je thuis je 3G verbinding toch niet per sé nodig hebt dan kan het zéker geen kwaad om je telefoon eens op 2G in te stellen. Je kunt namelijk tegenwoordig ook bellen via je 2G/3G verbinding, en 2G is binnenshuis vaak een stuk stabieler. Kun je het daarom toch eens proberen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
nickienick schreef:
*knip* maar ik moet een Femtocel gebruiken (die ik al talloze keren heb geprobeerd en niet werkt) *knip*
Hey Nickie,

Als de Femtocel niet werkt dan moet er toch iets mis zijn want deze hoort gewoon te werken. Heb je hiervoor al eens contact gehad met onze klantenservice en is er ook al een en ander getest? Het zou namelijk bijvoorbeeld ook kunnen dat de Femtocel kapot is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic