Bas79

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

250 MB internet bij nieuw prepaidpakket

Ik heb onlangs een sim-only prepaidpakket gekocht voor 15 euro waarop vermeld staat dat dit inclusief 250 mb internet is. Er staat 5 euro aan beltegoed op en het schijnt dat ik na opwaardering nog 5 euro extra krijg. Mij gaat het nu echter even om die 250 mb internet. Wanneer en hoe krijg ik die? Ik heb alle aanmeldingen (bij My Vodaphone en ook de registratie van mijn nieuwe nummer) al gedaan. En nu? Moet ik daarvoor toch eerst opwaarderen?
5 Reacties 5
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Bas79 schreef:
Ik heb onlangs een sim-only prepaidpakket gekocht voor 15 euro waarop vermeld staat dat dit inclusief 250 mb internet is. Er staat 5 euro aan beltegoed op en het schijnt dat ik na opwaardering nog 5 euro extra krijg. Mij gaat het nu echter even om die 250 mb internet. Wanneer en hoe krijg ik die? Ik heb alle aanmeldingen (bij My Vodaphone en ook de registratie van mijn nieuwe nummer) al gedaan. En nu? Moet ik daarvoor toch eerst opwaarderen?

Hallo Bas79, welkom op het forum.

even een qoute van de registratiepagina voor prepaidinternet op de Vodafone site:

Let op, je registratietegoed wordt niet gelijk geactiveerd. Je ontvangt een melding wanneer je tegoed is aangesloten.

Het lijkt mij dus inderdaad een kwestie van geduld hebben. Hou het even in de gaten zou ik zeggen, als het niet erdoor komt, horen we je vanzelf wel weer neem ik aan.

Succes
Bas79
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, bedankt, dan wacht ik nog even af.

Nog even iets anders: nadat ik de sim geplaatst had om alles even te testen, bleek dat er steeds tegoed werd afgeschreven zonder dat ik iets deed. Ik was thuis en mijn telefoon was aangesloten via wifi (sterk signaal). Toch bleek na een telefoontje met de klantenservice dat de telefoon data had gebruikt via het Vodafone-netwerk. Ze adviseerden mij om de cellular dataconnectie uit te schakelen om dit te voorkomen. Toch raar. Vooral de grote hoeveelheid data die ongemerkt (kan het ook nergens terugzien) werd verstuurd baart me zorgen. Want als ik straks een bundel heb dan ben ik mogelijk veel sneller door de data heen dan ik denk op basis van mijn bewuste internetgebruik. Het gaat zeker om enkele MB's in een uur tijd ofzo. MET wificonnectie aan dus... Dat lijkt me echt te veel.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Bas79,

Heb je met die WIFI connectie toevallig ook streaming methodes gebruikt? Dan lijkt het me een makkelijke aanname dat je hierdoor zoveel MBs hebt verbruikt in dat uur.

Groetjes
Bas79
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niet bewust, ik kan niet goed nagaan wat er precies allemaal op de achtergrond aan dataverkeer is maar zelfs ALS er veel dataverkeer is dan is het nog steeds vreemd dat dit niet gewoon via de wifi-verbinding gaat maar ongemerkt via het Vodafone-netwerk.

Overigens heb ik dit probleem niet bij T-mobile, waar ik ook een prepaidsim voor heb.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Bas79,

Kan wel zijn dat als de 3g sterker is dan de wifi op dat moment op die plaats dat hij ongemerkt over springt.

Zeer onhandig natuurlijk. Het beste kun je dan je 3g verbinding uitschakelen.

Groetjes,
Roy
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic