SvandenBoogaard

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

2042 AB Zandvoort - sinds 16-04-14 - Geen of slecht mobiel internet op LG P880

Hallo,
Sinds afgelopen woensdag 16 april heb ik veel problemen met mijn internet. Internet over 3G werkt niet, en over 2G maar af en toe. Ik vermoedde dat dit aan mijn APN instellingen lag, en daar ontbrak inderdaad informatie. Ik heb via Google de juiste instellingen voor Vodafone gevonden (niet op de Vodafone site, het is kennelijk niet meer mogelijk om opnieuw de juiste APN instellingen te sturen naar mijn telefoon of ze zelfs gewoon van de site te halen?). Daarna deed mijn internet het wel weer, maar alleen via 2G, en omdat mijn toestel automatisch het 3G netwerk verkiest boven het 2G netwerk, moet ik mijn telefoon forceren om alleen te verbinden met het 2G netwerk als ik internet wil gebruiken. Ik heb afgelopen dagen veel geprobeerd met de APN instellingen, maar het leek soms alsof het wel of niet werken van 2G volkomen willekeurig was. Afgelopen woensdag waren er wel netwerkwerkzaamheden in mijn woonplaats, ik weet niet of dat het vermelden waard is.
Hoe is dit op te lossen? Ik zou graag mijn internet weer willen gebruiken, en ook weer 3G kunnen gebruiken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SvandenBoogaard
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Er bleek nog steeds een storing te zijn. Een storing met het netwerk die ook niet-Vodafone klanten trof. Inmiddels is die opgelost, en 3G werkt weer voor mij.

Bekijk in context

6 Reacties 6
SvandenBoogaard
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ondertussen klantenservice gebeld. Ik zou opnieuw worden aangemeld bij het netwerk, en ik moest mijn telefoon een paar minuten uitschakelen en weer herstarten. Dat heb ik gedaan, maar het loste niks op. Ook merkte ik dat terwijl mijn telefoon volgens de statusbalk wel verbinding maakt met 3G, hij op de een of andere manier geen 3G netwerken kan vinden als ik hem daar naar laat zoeken (niet van KPN of Vodafone bijvoorbeeld). Hij geeft alleen een foutmelding. Ik kan alleen 2G netwerken vinden.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo SvandenBoogaard, er was deze week een storing op deze locatie waar dit mee te maken kan hebben. Deze is inmiddels opgelost. Kun je even je accu en of simkaart uit je toestel halen voor minimaal 2 minuten en het daarna opnieuw testen? Ik hoor het graag van je.
SvandenBoogaard
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn simkaart en accu er een tijdje uitgehaald maar het mocht niet baten. 3G werkt nog steeds niet. Ik heb gisteren ook mijn simkaart in een andere telefoon gestopt en ook op die telefoon werkte internet alleen via 2G, dus aan mijn telefoon ligt het niet.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het zou eventueel aan je simkaart kunnen liggen. Of hebben meer Vodafone-gebruikers dit probleem op deze postcode?
SvandenBoogaard
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen idee, ik zal eens kijken of ik mensen ken in de buurt met een Vodafone-abonnement. Ik heb ondertussen ook de klantenservice weer gebeld, en het werd mij aangeraden om bij een Vodafone-winkel langs te gaan.
SvandenBoogaard
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Er bleek nog steeds een storing te zijn. Een storing met het netwerk die ook niet-Vodafone klanten trof. Inmiddels is die opgelost, en 3G werkt weer voor mij.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic