Betreft: Overstappen tijdens 2 jarig Vodafone contract - Porteren wel geautoriseerd.
Hoi,
Bijna exact een jaar terug heb ik een 2 jarig sim only abbonnement afgesloten net als mijn huisgenoot. Ik was tot vanmorgen vroeg in de veronderstelling dat dit maar 1 jaar was, blijkbaar niet. Nu is het zo dat ik over heb willen stappen naar een andere provider met de vraag om mijn nummer te behouden. (dit betreft een sim only abbonnement) Het porteren van mijn huidige nummer naar mijn nieuwe provider is gebeurt volgens de nieuwe provider. Vodafone heeft mijn telefoon nummer dus vrijgegeven en het porteren geautoriseerd. Dit zou dus niet mogelijk zijn.
Hoe zit het nu met de levering? Een nieuw abbonnement kan pas van kracht worden als het oude verlopen is en het nummer vrijgegeven door Vodafone. Dat is dus al gebeurt. Je zou dan zeggen dat het balletje door is gegeven aan de nieuwe provider en mijn oude abonnement vervalt.
Ik heb gebeld met beide partijen. Vodafone beweert stellig dat ik er nog 1 jaar aan vast zit, maar als jullie dit hebben geautoriseert is Vodafone in gebreken en naar mijn mening is het abbonnement met die actie verlopen.
Graag opheldering
2 providers die leveren op 1 nummer is dat eigenlijk wel mogelijk?
Is er überhaubpt geporteerd?
Wie heeft nu recht van spreken en bij wie ben ik nu klant, want de regel is toch goedkeuren van porteren is beeindigen abbonnement?
Ik zie nu als ik inlog op myvodafone jammer dat u weg bent gegaan. Dat lijkt me duidelijk dan.