JvdH

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1401SZ Bussum – af en aan ‘no service’ sinds 27 mei

Probleemomschrijving
‘No service’ (af en toe een half uurtje wel service). Ik kan dan niet bellen of gebeld worden. Mijn telefoon geeft af en toe een tweetal balkjes, maar dan worden bellers nog steeds direct naar mijn voicemail gestuurd. Ik heb zelf wel een uitgaand gesprek van 15 minuten kunnen voeren zonder onderbreking. Internet doet het evenredig slecht – zwalkt tussen E, G en geen bereik.

Ondernomen stappen
- Telefoon aan-/uitgezet – probleem houdt aan
- Simkaart getest in ander toestel – zelfde probleem
- Ander servicenetwerk geselecteerd/teruggeswitcht – probleem houdt aan
- Naar fysieke Vodafone-winkel: ‘er is geen storing geregistreerd’. Er waren bij hem ook geen andere klachten binnengekomen.
- Nieuwe simkaart ontvangen
- Nieuwe simkaart geplaatst – wederom hetzelfde probleem

Sinds wanneer je het probleem merkt
Ochtend van dinsdag 27 mei.
Ik heb dit abonnement reeds zo'n 1,5 jaar. Nog niet eerder (deze) problemen gehad.

Op welke postcode(s) je het probleem merkt
1401SZ
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @JvdH ,
Goed om te horen dat het telefoonverkeer weer up & running is.
Met betrekking tot het internet, zie ik dat kijn collega al aangegeven heeft dat het 3G dekking in je gebied niet optimaal is. Je kunt via regelmatige updates en een goed werkende simkaart ervoor zorgen dat alles optimaal is om 3G te ontvangen.
Wij zijn continue bezig met aanpassingen van het netwerk. Hopelijk pluk jij hier ook snel de vruchten van.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @JvdH

Ik zie dat op die locatie de gemeten dekking niet optimaal is voor 3G. Ik raad je aan om je toestel eens handmatig in te stellen op 2G/GSM. Dat zou het signaal stukken stabieler moeten maken. Merk je in dat geval verbetering?
JvdH
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lijk nu weer (zonder actie van mijn kant) telefonisch bereik te hebben. Internet is nog steeds erg instabiel.

Ik heb internet getest op 2G/GSM en daar wordt internet wel iets stabieler van, maar ook onwerkbaar traag. Het lijkt me ook geen structurele oplossing (vooral gezien ik de afgelopen anderhalf jaar wel redelijk bereik heb gehad)?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @JvdH ,
Goed om te horen dat het telefoonverkeer weer up & running is.
Met betrekking tot het internet, zie ik dat kijn collega al aangegeven heeft dat het 3G dekking in je gebied niet optimaal is. Je kunt via regelmatige updates en een goed werkende simkaart ervoor zorgen dat alles optimaal is om 3G te ontvangen.
Wij zijn continue bezig met aanpassingen van het netwerk. Hopelijk pluk jij hier ook snel de vruchten van.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic