mathijs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

10 GB data abonnement maar niet boven 0,5 mbit uitkomen wat snelheid betreft.

Ik heb sinds een week de prepaid bel+sms+web altijd met de 10GB data aanbieding. Daar staat bij de snelheid vermeld dat de praktische snelheid 2-4Mbps is. Echter op meerdere plaatsen binnen NL waar ik dit bekeken heb, kwam het niet boven een halve Mbit. Daar ben ik dus niet tevreden over, wat heb ik aan 10GB dataverkeer als ik niet eens een filmpje kan streamen? Zijn er nog anderen die hetzelfde constateren?
8 Reacties 8
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey mathijs,

Als de snelheid op meerdere plaatsen zo langzaam lijkt te zijn zou het ook aan een instelling of je simkaart kunnen liggen.
Heb je bij het nieuwe abonnement een andere simkaart gekregen of gebruik je nog de oude?

mathijs
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een nieuwe simkaart, want ik kwam van t-mobile af vanwege die 10GB aanbieding. Op meerdere locaties had ik vol ontvangst met 3G maar toch onder de 500Kbps. Eerst dacht ik dat het misschein kwam doordat dit drukke locaties waren, maar thuis heb ik hetzelfde.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Kijk even op http://startup.vodafone.nl/ voor de juiste instellingen.
Misschien dat er iets verkeerd staat.

Zo niet dan lijkt het toch een ander probleem te zijn. Dan kun je beter even met de klantenservice contact opnemen. Dit mag telefonisch maar ook via onze Facebook en twitter pagina's.
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
He Matthijs,

Ik heb precies hetzelfde! Jij komt van T-mobile af, maar ik heb al 8 jaar Vodafone. Ik merk gewoon op plekken waar ik eerst (met een datalimiet van 1GB) supersnel internet had, dat er nu (met internet Altijd 10GB) met moeite een website op mijn scherm komt.

Ik heb geen enkel bewijs of iets dergelijks, maar mijn vermoedens dat Vodafone die internetsnelheid enorm dichtknijpt, zijn voor mij toch echt waarheid. Waar-de-loos en je hebt inderdaad niks aan je 10GB! Het gaat mij puur om makkelijk en snel zaken op te zoeken, het aantal MB/GB doet er voor mij niet eens zoveel toe.

EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hi AndroidNote en Matthijs,
Er zijn vele factoren die de snelheid van het netwerk bepalen. Natuurlijk wel balen als je merkt dat het soms langzamer is. :@ Duidelijk is dat de snelheid geen vast gegeven is maar van minut tot minut kan fluctueren.

Als je interessen hebt moet je dit eens lezen: http://voda.fo/ne/hmq0y Een ding is zeker we verlagen niet doelbewust onze snelheid als je gebruik maakt van de 10GB data abonnemeneten.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Hier namelijk totaal geen problemen met me internet snelheid, en heb ook de 10gb aanbieding.

Op bijna alle plekken waar ik kom heb ik H/H+ en snel internet
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het grappige is juist dat ik ook meestal H/H+ bereik heb, maar dat het laden alsnog erg lang duurt (in vergelijking met hoe het eerst was).

Ik snap dat de snelheid van meerdere factoren afhankelijk is, maar de dekking van Vodafone is de laatste tijd wel erg slecht hoor. Mijn abo loopt af in mei aanstaande en dan maar even kijken wat KPN voor dekking heeft.
mevistox5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat mij opviel bij mijn nieuwe Iphone, nadat ik ook een dergelijk abbonement had afgesloten (24 december) is dat de 3G verbinding niet standaard stond ingeschakeld. Wellicht is dit ook bij jou op het toetsel aan de orde.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic