Herrie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

1 of 2 jarig abo?

Ik ben er na heel lang wikken en wegen eindelijk achter welke telefoon ik wil en bij welke provider (de Samsung Galaxy Note 2 bij Vodafone), maar nu twijfel ik toch nog over het abonnement...
 
Via Studentenmobiel kan ik een 2 jarig abonnement afsluiten met 140 minuten, onbeperkt smsen en 4 gb internet voor gemiddeld €35,62 per maand en bij Typhone kan ik een 1 jarig abonnement afsluiten met hetzelfde aantal minuten, smsjes en internet voor gemiddeld €46 per maand (heb €40 gespaard bij Typhone).
 
Verder heb ik €240 opzij gezet voor mijn komende abonnement.
 
Op dit moment zit ik nog bij Hi, maar hier ben ik helemaal klaar mee, net als met KPN trouwens! Ik heb nu Hi 20 en betaal €25 per maand. Hierbij heb ik toen de tijd bij The Phone House de Sony Ericsson Xperia Pro genomen met €80 bijbetalen.
 
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar het 1 jarige abonnement zodat ik niet 2 jaar aan een abonnement en telefoon vastzit, maar vind €46 per maand toch wel veel geld... Aan de andere kant is het maar 1 jaar en kan ik daarna een simonly abonnement nemen of de telefoon verkopen en weer een nieuw 1 jarig abonnement nemen. Alleen of ik dit ook echt ga doen dan is maar de vraag, het is wel erg verleidelijk om dan toch weer een nieuw abonnement af te sluiten en de Note 2 toch gewoon te houden.
 
Welk abonnement zouden jullie nemen en waarom?
 
Alvast bedankt voor de eventuele reacties en als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag!
 
Groeten Susanne
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Susanne, als ik je bericht zo lees vind je het belangrijk om flexibel te kunnen zijn en niet te lang ergens aan vast te zitten.
In dat geval zou ik persoonlijk voor het 1jarige abonnement gaan. Je betaalt bij zo'n abonnement iets meer aan kosten omdat je in je abonnementskosten ook de prijs van het toestel afbetaalt. Als dat in 1 jaar moet worden de maandkosten uiteraard ietsje hoger.

Maar volgend jaar een goeie Sim Only kan dat over meerdere jaren best wel weer rechttrekken. Je kunt natuurlijk je toestel verkopen maar als de Note voldoet aan je wensen, dan doe je er makkelijk twee jaar mee. Ik heb zelf 2 jaar gedaan met een Galaxy S (1). Tegen de tijd dat ik ging vervangen waren we aan de S3 toe. Niet dat die twee nou echt vergelijkbaar zijn, maar mijn S1 voldeed nog prima. Ik wou alleen wat nieuws&hips 😄

Mijn tips voor jou zijn dus denk ik : als je flexibiliteit belangrijk vindt, zorg dat je nu een toestel kiest dat écht aan je wensen voldoet. Neem daar dan een 1 jarig abo bij. Dan kun je volgend jaar naar een Sim Only, je toestel verkopen en een ander toestel nemen, naar een andere provider, you name it.

Maar ik denk dat je op deze manier volgend jaar gewoon een VF Sim Only neemt en je toestel lekker houdt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic