Ruben1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

telefoon verloren in buitenland

Hoi,

 

ik zit in het buitenland en ben mijn telefoon met prepaidkaart verloren. Nu krijg ik een mail van vodafone dat ik een nieuwe aan kan vragen via de klantenservice. Helaas bijna twee uur bezig geweest, niet gelukt. Omdat ik geen telefoon meer heb, kan sms-verificatie niet worden uitgevoerd. Ik word doorverwezen naar de winkel waar ik de prepaidkaart gekocht heb. 

 

Ik ben nog langere tijd in het buitenland, dus ik kan niet fysiek langsgaan in de winkel. Helaas heb ik nu te horen gekregen dat de vodafone winkel telefonisch niet bereikbaar is. Er is ook geen vodafone winkel in de buurt waar ik nu verblijf. Ik loop dus volledig vast.

 

Kan iemand mij helpen hoe ik toch op afstand aan mijn simkaart kan komen en mijn nummer kan behouden? Alvast hartelijk dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Ruben1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend dat je je toestel kwijt bent en je simkaart. Ik ga er vanuit dat je je Prepaid simkaart hebt geregistreerd en als dit het geval is kan je alleen een nieuwe Prepaid simkaart krijgen door een sms controle, maar dat is lastig als je je Prepaid simkaart kwijt bent. De laatste optie is dan om langs een Vodafone Winkel te gaan zodat ze kunnen controleren dat jij het bent en je dan een nieuwe simkaart overhandigen. 

Zoals je zegt, je bent met vakantie en het is niet mogelijk om dit zelf te doen. Spijtig genoeg is dit echt alleen nog op deze manier mogelijk en zal je nu even zonder mobiel zijn op je vakantie. Een Vodafone winkel in het buitenland heeft geen zin, die kunnen hier niets mee. Je zal toch moeten wachten tot je weer in Nederland bent. 

Een Vodafone medewerker kan met je mee kijken maar verder kan die niets voor je doen. Je simkaart moet ook in Nederland worden geactiveerd. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Ruben1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend dat je je toestel kwijt bent en je simkaart. Ik ga er vanuit dat je je Prepaid simkaart hebt geregistreerd en als dit het geval is kan je alleen een nieuwe Prepaid simkaart krijgen door een sms controle, maar dat is lastig als je je Prepaid simkaart kwijt bent. De laatste optie is dan om langs een Vodafone Winkel te gaan zodat ze kunnen controleren dat jij het bent en je dan een nieuwe simkaart overhandigen. 

Zoals je zegt, je bent met vakantie en het is niet mogelijk om dit zelf te doen. Spijtig genoeg is dit echt alleen nog op deze manier mogelijk en zal je nu even zonder mobiel zijn op je vakantie. Een Vodafone winkel in het buitenland heeft geen zin, die kunnen hier niets mee. Je zal toch moeten wachten tot je weer in Nederland bent. 

Een Vodafone medewerker kan met je mee kijken maar verder kan die niets voor je doen. Je simkaart moet ook in Nederland worden geactiveerd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic