1
Vraag
2
Reacties
Albert15

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom kan ik geen eSIM kiezen bij een duo-simkaart?

Mijn zoon heeft een Red unlimited abonnement en is als vrachtwagenchauffeur veel onderweg, daarom hebben we een Ipad AIR 2024 voor hem gekocht met het idee dat hij daarmee op zijn abonnement kon surfen als hij ergens moest overnachten zonder wifi, ik heb daar vorige week contact over gehad met Vodafone en het advies was om een duo simkaart aan te schaffen hetgeen ik heb gedaan, nu blijkt echter dat dit type Ipad alleen een E-sim heeft, contact met vodafone gehad en het antwoord dat het niet mogelijk was de ipad met zijn telefoon te combineren, en dat ik dan maar een abonnement voor de Ipad moest afsluiten, vreemd omdat bij een oudere Ipad het wel zou kunnen om twee toestellen te gebruiken op 1 abonnement, echter bij de nieuwste versie ipad niet, het lijkt mij dat zodadelijk de toestellen alleen no E-sim hebben, zijn er oplossingen om zijn ipad te combineren met zijn abonnement? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Maar voor een hotspot hoef je ook geen simkaartje te hebben, of in je iPad te steken. Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat wij bedoelen @Albert15. Lees nog even deze zin van Marco; "Als je zoon ook een iPhone heeft, dan gaat het maken van die verbinding vrij simpel. Kijk hier voor informatie bij Apple."

Kijk even op die apple pagina en dan kom je een heel eind en daarvoor heb je geen SIMkaart nodig, alleen je iPhone (of je 
Android, deze info staat hier.) om er gebruik van te maken. Dit is juist een hele goede alternatief, of juist de beste manier om zonder kosten contact te maken. En of het slecht is dat Vodafone geen eSIM heeft voor een Duo-SIM kunnen we nog lang discussiëren. Volgens mij hebben geen van alle providers dit en is het aanmaken van een hotspot een goed alternatief. En met je abonnement kan je dit gebruiken. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Albert15
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie dat er op alle vragen een reactie komt, het valt mij op dat op mijn vraag geen reactie komt, is er echt niemand die een antwoord heeft? of is het antwoord, hier is geen oplossing voor vanuit Vodafone, omdat zij niet hebben ingespeeld op het e-Sim gebeuren op de nieuwste ipad in relatie met een mobiele telefoon?

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 123Posts
  • 23Oplossingen
  • 25Likes

Goedemorgen @Albert15, welkom op de Vodafone Community! 😄 Uiteraard krijg jij ook een reactie op je vraag. 😄

Houd er los van de simkaart wel rekening mee dat er met een duosim maar 1 apparaat actief kan zijn. Hopelijk was dit al wel duidelijk. 😄 Helaas is het technisch nog niet mogelijk om een eSIM te gebruiken bij duosim. Mocht dit wel beschikbaar komen, dan maken we dat direct bekend.

Albert15
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marco,

Bedankt voor je reactie, hoe kan ik dan het best internet krijgen op mijn ipad? mijn zoon heeft een red unlimited abonnement, dat is dus alleen voor zijn telefoon, maar met de ipad kan ik dus eigenlijk niets? voor de goede orde, hij is chauffeur en heeft dus eigenlijk nooit wifi, zodoende heb ik een ipad met wifi en 5G gekocht in de veronderstelling dat dit op een duo sim kaart kon zoals door Vodafone voorgesteld, echter met e-Sim kan dit dus niet, wat adviseer je nu als beste (bij voorkeur zonder dat het veel extra kost?)

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 123Posts
  • 23Oplossingen
  • 25Likes

Je zoon zou van zijn telefoon een hotspot kunnen maken @Albert15. Zijn telefoon wordt dan een 'wifi netwerk'. De iPad kun je vervolgens verbinden met de hotspot van de telefoon. Beide apparaten zijn dan online.

Als je zoon ook een iPhone heeft, dan gaat het maken van die verbinding vrij simpel. Kijk hier voor informatie bij Apple.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Ik zou precies hetzelfde adviseren als Marco schrijft. Zeker als je zoon een iPhone heeft dan is het makkelijk aan te maken, een hotspot. Je moet alleen dan wel ook je toestel aan houden en dat gebruikt stroom maar ik verwacht dat hij deze in zijn vrachtwagen wel kan opladen. Ik zou zeker geen duo simkaart aanschaffen, kost je extra geld en is niet nodig. 

Albert15
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je reactie, maar zoals ik al schreef, in de nieuwste Ipads kan helemaal geen simkaartje meer in, dit is/wordt allemaal e-Sim, en de kosten voor een duo kaartje vallen op zich mee, dit is eenmalig €30,- alleen werkt dit dus niet, ik had deze zelfs op voorschrift Vodafone al aangeschaft.

Ik vind het met alle respect slecht van Vodafone dat ze hier (nog) niets voor hebben, volgens mij hadden ze hier al lang op moeten inspelen, het lijkt mij dat wij niet de enigste zijn met een Ipad die we buitenhuis gebruiken en waar geen Wifi is, maar wel een abonnement hebben.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

Maar voor een hotspot hoef je ook geen simkaartje te hebben, of in je iPad te steken. Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat wij bedoelen @Albert15. Lees nog even deze zin van Marco; "Als je zoon ook een iPhone heeft, dan gaat het maken van die verbinding vrij simpel. Kijk hier voor informatie bij Apple."

Kijk even op die apple pagina en dan kom je een heel eind en daarvoor heb je geen SIMkaart nodig, alleen je iPhone (of je 
Android, deze info staat hier.) om er gebruik van te maken. Dit is juist een hele goede alternatief, of juist de beste manier om zonder kosten contact te maken. En of het slecht is dat Vodafone geen eSIM heeft voor een Duo-SIM kunnen we nog lang discussiëren. Volgens mij hebben geen van alle providers dit en is het aanmaken van een hotspot een goed alternatief. En met je abonnement kan je dit gebruiken. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12435Posts
  • 3587Oplossingen
  • 3257Likes

En @Albert15, als Vodafone je deze informatie heeft verschaft; "en de kosten voor een duo kaartje vallen op zich mee, dit is eenmalig €30,- alleen werkt dit dus niet, ik had deze zelfs op voorschrift Vodafone al aangeschaft". Dan denk ik dat @Marco deze misschien wel kan vergoeden en weer annuleren want je hebt er dus niets aan. Maar goed, dat moeten jullie onderling maar even overleggen, daar kan ik natuurlijk niets over zeggen, ik werk niet bij Vodafone. 

Albert15
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Iedereen bedankt voor de reacties 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic