gsroet

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik een prepaid simkaart zonder toestel activeren?

Hallo, voor mijn router in de Camper wil ik een pre-paid data kaart kopen, unlimited data 1 week (14 euro per week).

Nu gaat deze kaart in mijn camper router en dus niet in een telefoon.

Nu heb ik een interlink link om deze pre-paid kaart met geld op te waarderen.

Om daarna de data een week aan te zetten moet je een sms sturen naar 4000.

Ik kan geen SMS sturen met de router. Hoe kan ik deze kaart nadat ikn hem opgewaardeerd heb aanzetten voor een week zonder deze uit de router te halen. Ik krijg hier geen goed antwoord op via de klantenservice en ook in de Vodafoonwinkel kunnen ze dat mij niet uitleggen.

 

13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 12196Posts
  • 3553Oplossingen
  • 3180Likes

Je kan via de My Vodafone app je prepaid opwaarderen. Dan hoef je de sim niet eerst in een toestel te stoppen. Lees onderstaande link en lees hoe je je tegoed kan opwaarderen: https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed-opwaarderen

gsroet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dat klopt, zie ook mijn vraag. die link heb ik gevonden. Maar het gaat om het tweede deel, hoe activeer ik een week. Daar moet ik een SMS voor sturen en dat kan ik dus niet. Dus ik et er 28 euro op, dan wil ik hem activeren voor deze week, als ik een weekje wegga en daarna over laten wij zeggen 1 maand wil ik het weer een weekje aanzetten.....

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3543Posts
  • 1067Oplossingen
  • 1167Likes

Hi @gsroet, welkom hier!

Je  kan een prepaid bundel activeren via SMS, maar ook via My Vodafone. In dit geval kun je voor de prepaid simkaart een My Vodafone account registeren. Voor deze registratie zal je wel de verificatie per SMS moeten doen, maar nadat je het My Vodafone account hebt geregistreerd dan kun je daarna via My Vodafone een bundel aanzetten en hoef je niet steeds een SMS bericht te sturen als je opnieuw een bundel wilt activeren.

 

gsroet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klinkt hoopvol. Om het kaartje in mijn telefoon te stoppen Iphone 11 moet ik het kleinste formaat gebruiken. In mijn router daarentegen moet ik het kaartje meg daaromheen de rand gebruiken. Hoe ga ik dat nu weer oplossen? Als ik het simmetje uit de rand haal om hem eenmalig in mijn telefoon te stoppen dan past hij daarna niet meer in mijn router toch?? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12196Posts
  • 3553Oplossingen
  • 3180Likes

Kan je niet even van iemand een toestel lenen om daar je sim in te doen? Of je moet je prepaid registreren en een nieuwe aanvragen, kan je het beste via een winkel doen. Dan krijg je een simkaart die je van groot tot klein kan maken. Maar je moet dan wel je prepaid registeren. 

Meer info, zie deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/sim 

gsroet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik moet hem van klein naar groot maken, hij moet eerst in mijn Telefoon om eenmalig “geactiveerd “ te worden om daarna voor altijd als groot  in de router te blijven.

misschien kan de  winkel dat maar voordat ik aan dit verhaal begon was ik in een vodafoon winkel waar men er geen zin in had (of kennis) en mij elke keer iets anders vertelde snel een sim probeerde te verkopen en na een half uur ik onverrichte zaken weer buiten stond  

gsroet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wacht nog ff op reactie vodafoon en dan neem ik dit draadje mee naar de vodafoon winkel en dan weten ze ook wat ik nodig heb .  Ben trouwens wel ziggo klant en 2 x vodafoon abo totaal per maand 150 euro. Mag best wel een keer ff wat service krijgen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3543Posts
  • 1067Oplossingen
  • 1167Likes

@gsroet Zoals Energieboy aangeeft kun je inderdaad kijken of je van iemand een toestel kan lenen. Mocht die optie er niet zijn, dan blijft of een Vodafone winkel over of kan ik een simkaartadapter nog als tip meegeven. Deze kan je bijvoorbeeld vinden via bol.com. Met een simkaartadapter kun je een kleine simkaart groter maken zodat hij in je mobiele telefoon past. Stel je hebt een nanosimkaart en je telefoon of router vereist een microsim, dan plaats jij je simkaart in de simkaartadapter en vervolgens in je toeste/router.

gsroet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar ga er nu vanuit dat de vodafoon winkel mij verder helpt en de kaart kan activeren op hun spperatuur en ik gewoon een grote sim mee krijg die geactiveerd is, klopt dat cecille?

gsroet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafoon cecille, ? Graag ff bevestigen

Energieboy
Expert
Expert
  • 12196Posts
  • 3553Oplossingen
  • 3180Likes

Mij is eens aangegeven dat wanneer je je gegevens hebt geregistreerd voor je prepaid, dat je dan in de winkel een SIMkaart kan laten omruilen. Bel anders naar 0800-0094 (tussen 8.00 en 20.00 uur) of neem contact op via chat.

Ik denk dat je best even kan bellen en dan weet je het zeker. Tijden veranderen, ik weet niet of het nog kan en Cecilia is er maandag weer. Maar een simkaartadapter kan je natuurlijk ook altijd bestellen via bol.com (moet je wel even zelf wat werk verrichten, maar het kan wel). Overigens, als je dat doet, dan doe je dat natuurlijk op eigen risico!

gsroet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap niets van uw antwoord en wat u probeert te adviseren. Mijn vrasg was heel helder en als u mijn vraag niet begrijpt wil ik u die graag nogmasls stelken. Zorgt de vodafoon winkel ervoor dat bovengenoemde stappen worden uitgevoerd met of zondrf behulp van mijn toestel en krijg ik daarna een  geactiveerde grote sim mee die in mijn router gaat en geactiveerd in mijn vodafoon account staat die ik met een link kan opwaarderen en per week in mijn app kan asnzetten? Meer wil ik niet. En u snapt trouwens wel dat ik begonnen ben met de telefonische klantenservice, die konden mij niet helpen en moest ik naar een winkel (die hadden geen zin, vegkopen liever een abo met tst) en die gaven aan het via het forum te doen die mij weer aanraad om te ……. Bellen 😡

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3543Posts
  • 1067Oplossingen
  • 1167Likes

Hi @gsroet 
Op afstand kunnen wij de simkaart niet voor je activeren. Zoals eerder aangegeven kan je uiteraard altijd langs een Vodafone winkel gaan om je hierbij te helpen. Zij kunnen de simkaart voor je activeren in een ander toestel/apparaat en als dat niet mogelijk is, dit doen via je eigen toestel en vervolgens je een nieuwe simkaart meegeven. Wil je liever niet langs de winkel, dan kun je ook kiezen voor het bestellen van een simkaartadapter. Je kunt daarmee de simkaart weer groter maken zodat deze in je router past 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic