Gerard2803

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afwijkend bedrag overeenkomst met nota

Probeer om mijn rekeningbedrag te wijzigen. Heb nu teveel betaald met wat er in de overeenkomst staat. In de winkel geen oplossing mogelijk en klantenservice kon mij ook niet goed helpen. Vragen via email onmogelijk. Hoe nu verder? Gewoon iedere maand teveel betalen? Wat een organisatie

18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 12346Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3223Likes

Hoi @Gerard2803 
Altijd vervelend dat je meer op de factuur ziet dan is afgesproken. Maar heeft deze prijs aanpassing niet iets te maken met de jaarlijkse inflatiecorrectie? Door de jaarlijkse inflatiecorrectie valt de rekening vanaf oktober misschien hoger uit dan verwacht. Elk jaar stijgen prijzen door inflatie. Dat geldt ook dit jaar voor onze abonnementskosten. Vodafone past per 1 oktober 2024 de vastgestelde inflatiecorrectie toe volgens de Algemene Voorwaarden. Dit betekent dat je abonnementskosten vanaf 1 oktober 2024 met 3,8%  stijgen. Dit percentage is vastgesteld door het CBS

Meer informatie, zie:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Inflatiecorrectie-van-3-8-per-1-oktober-2024/ba-p... 

Mocht het hier niet aan liggen, laat het nog even weten, dan kunnen de mensen van Vodafone voor je verder zoeken. Geef aub je privé gegevens op bij de instellingen, dan kunnen ze je gegevens makkelijk terug vinden, zie onderstaande balk.

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het betreft helaas geen prijsindicatie correctie, dan was het logisch geweest. Wat ik jammer vind dat ik geen email kan sturen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12346Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3223Likes

Nee, e-mail sturen is niet meer mogelijk. Daarvoor is deze community voor in de plaats gekomen en hier zijn ook mensen van Vodafone aanwezig om je te helpen. Heb nog even geduld en dan pakken ze je vraag op en Vodafone zal deze beantwoorden. Jammer dat het niet om de inflatiecorrectie gaat 😞 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Hi, @Gerard2803 Welkom op de Community! 

Het is niet de bedoeling dat je teveel betaalt. Goed dat je contact opneemt. Ik wilde je abonnement erbij pakken, maar ik kan helaas niks vinden op de gegevens die je hebt ingevuld. Wil je op je profiel controleren of je 06 nummer klopt? Zou je ook je postcode en huisnummer willen invullen? Dit kan op je profiel onder instellingen - persoonlijke informatie. Geef maar een gil als het is gelukt, dan kijk ik met je mee 😉 

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb mijn gegevens aangevuld. Het betreft de overeenkomst. Het contract zegt dat ik 23,50 moet gaan betalen maar in rekening gebracht 26,00. Dit is geen prijscorrectie. 

***Telefoonnummers verwijderd door MOD***

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank @Gerard2803! De factuur klopt inderdaad niet.  Ik heb een case voor je aangemaakt om dit op te lossen.  

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt, jammer dat dit zo moeilijk aan te passen was bij de klantenservice en de winkel. Dit geeft toch veel irritatie omdat je er toch wel veel tijd aan moet besteden voor iets heel simpels. Krista hoop dat het snel is opgelost, bedankt voor de moeite.

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb helaas wederom een e-mail ontvangen dat er weer 26 euro wordt afgeschreven voor oktober. Over de case kan ik niets terug vinden. Ik denk dat ik na het automatische afschrijven het geld weer via de bank terug haal zodat er dan actie moet komen van Vodafone.  Gr. Gerard 

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 104Posts
  • 13Oplossingen
  • 18Likes

Hey @Gerard2803 Geen zorgen, dat nemen we erin mee. De case staat nog open en moet nog opgepakt worden. Zodra dat klaar is, zullen de bedragen vergoed worden. Ik verwacht binnen nu en 7 dagen een uitkomst.

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas niets meer vernomen 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3636Posts
  • 1111Oplossingen
  • 1190Likes

De case staat op dit moment nog open @Gerard2803. Er is een kleine achterstand bij de afdeling die dit voor je kan aanpassen. Je zal in ieder geval altijd bericht krijgen als de case is verwerkt. Het is dus nog even wachten. 

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je bericht, ik wacht het nog even af.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3636Posts
  • 1111Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @Gerard2803 

De case is inmiddels verwerkt en je hebt hier een SMS over ontvangen. De prijs van het abonnement is aangepast door klachten van €26,- per maand naar € 23,50 per maand. Voor de afgelopen 3 facturen hebben ze een handmatige vergoeding in het systeem gezet, namelijk 3 x € 2,50. Het bedrag van €7,50 zal worden verminderd op je eerstvolgende factuur. 

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas is er geen verrekening geweest van die 7,50. Te mooi om waar te zijn. Kan dit aub worden opgelost? Ik word er niet goed van, wat een administratie.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3636Posts
  • 1111Oplossingen
  • 1190Likes

Het wordt zeker wel verrekend hoor @Gerard2803. Het bedrag van de factuur van november bedraagt € 23,17, maar er zal € 15,67 worden afgeschreven van je rekeningnummer. We verrekenen altijd met de incasso van de eerstvolgende factuur. Binnenkort zal dit bedrag worden afgeschreven en kun je zien dat het goed is gegaan.

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Waarom zie ik dan alleen maar de factuur van € 23,17 ? Dit is zo raar, krijg bericht van afschrijving van het bedrag €23,17 maar het wordt anders ??? Zo raar.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3636Posts
  • 1111Oplossingen
  • 1190Likes

@Gerard2803 Dat komt omdat je dus een 'normale' factuur hebt en een creditfactuur in Mijn Ziggo. De creditfactuur geeft aan dat er een bedrag van € 7,50 als tegoed op je klantnummer staat. Dit wordt dan verminderd met de incasso van de eerstvolgende factuur. In ieder geval wordt er dus € 15,67 afgeschreven. Je zal dit binnenkort ook terug zien als het bedrag is afgeschreven en dan weet je dat alles goed is gegaan 😉

Gerard2803
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zag de creditnota niet staan  moest helemaal naar beneden schollen.  Sorry en bedankt voor de uitleg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic