Wo0Zzz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung S22+ geen verbinding soms

Hallo,

Soms het vreemde voorval dat ik geen verbinding heb met mijn simkaart via het Vodafone netwerk op mijn Samsung Galaxy S22+, met dubbele simkaarten fysiek. 

Boven in beeld staat dan het 5G logo met een pijltje omhoog (upload) welke niet meer uitgaat en pijltje omlaag (download) welke uitblijft. Ik heb dan ook geen verbinding meer met het netwerk. (zie screenshot)

Nu heb ik van t werk ook een simkaart erin zitten, ook Vodafone. Als ik dan hiernaar toe schakel werkt het gewoon weer en heb ik verbinding maar soms blijft die ook hangen. 

Is erg verveld en ben benieuwd of ik er iets aan kan doen en of anderen daar ook last van hebben?

 

Alvast bedankt.

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3216Posts
  • 947Oplossingen
  • 1072Likes

Hi @Wo0Zzz, welkom hier!

Ik kan mij zeker voorstellen dat dit erg onhandig en vervelend is. Ik moet bekennen dat ik dit probleem nog niet eerder voorbij heb zien komen op de Vodafone Community. Je maakt dus gebruik van dual-sim, waarbij je 2 fysieke simkaarten hebt (gemakshalve: Vodafone privé en Vodafone werk). Met name de verbinding van Vodafone privé valt regelmatig weg. Wat je altijd kan testen is of de verbinding ook wegvalt met beide simkaarten in een ander toestel en/of de simkaarten afzonderlijk in een toestel te controleren. Werkt het in een ander toestel zonder problemen, dan is de simkaart zelf als mogelijke boosdoener uitgesloten. Is de simkaart wel de oorzaak, dan kan deze altijd via een Vodafone winkel gemakkelijk omgeruild worden voor een nieuwe simkaart. 

Wellicht heeft @Energieboy ook nog handige tips en tricks om de oorzaak boven water te krijgen 🙂 ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11963Posts
  • 3501Oplossingen
  • 3126Likes

Ik ben geen samsung (Android) fan maar ik kan natuurlijk wel met jullie mee denken. Ben de moeilijkste niet 😉😁. Ik zou ook naar de winkel gaan om je Vodafone privé SIMkaart om te laten ruilen. Het kan zijn dat deze te oud is, of beschadiging heeft. Dit komt wel vaker voor. Uiteraard kunnen ze je dan in de winkel verder helpen.

Info op de Samsung community:

Wat ervaar je precies? En is je telefoon verder helemaal up-2-date? Heb je de netwerkinstellingen al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Ik ga er vanuit dat je deze informatie wel kent:
https://www.samsung.com/nl/samsung-and-you/hoe-werkt-dual-sim-twee-simkaarten-tegelijkertijd-gebruik... 

Wo0Zzz
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, ik ga het eens proberen met die nieuwe simkaart in de Vodafone winkel. Kan eventueel ook kijken dat ik m'n privé simkaart ga om (laten) zetten naar eSim. Lullige is dat het niet elke dag voorkomt dus je kan er niets direct van zeggen helaas. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic