Hoi @Lycke en @Energieboy , Ik ben nog even op eigen onderzoek gegaan en ben iets opmerkelijks tegengekomen.
Het probleem met iCloud e-mailadressen lijkt niet alleen aanwezig te zijn bij de Vodafone Community, maar ook bij andere bedrijven en/of organisaties die gebruik maken van het Khoros Community platform.
Twee voorbeelden hiervan zijn het Britse BT (onderdeel van BT Group) en het Canadese Public Mobile.
BT heeft hiervan destijds een melding van gemaakt bij Khoros.
Dit probleem is onderzocht door Khoros en hieruit blijkt het volgende:
Berichten die verzonden worden door het Khoros platform naar iCloud e-mailadressen verlaten ook daadwerkelijk de e-mailserver(s) zoals het hoort, maar de [at]iCloud.com en [at]me.com domeinen lijken de berichten niet door te laten.
De oorzaak van het probleem ligt in dit geval bij Apple en niet bij Khoros.
Er zal dus een melding gemaakt moeten worden bij Apple over dit probleem.
Mochten jullie deze informatie zelf ook willen bekijken, dan heb ik hieronder de links bijgevoegd.
https://community.bt.com/t5/BT-com-Community-feedback/Unable-to-change-email-address/td-p/2140837
https://productioncommunity.publicmobile.ca/t5/Get-Support/iCloud-email-not-supported/td-p/279912