1
Vraag
2
Reacties
Anton Wierenga

Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

eSim activeren lukt niet

Hi,

Ben sinds kort Vodafone abonnee. Kreeg dit abonnement met een normale (nano) sim welke prima werkt in mijn iPhone 12. 

Ik wil nu graag een eSim gebruiken voor Vodafone zodat ik het simslot kan gebruiken voor mijn zakelijke sim.

Dus eSim besteld, vandaag de eSim ontvangen, maar krijg deze met geen mogelijkheid geactiveerd.  Heb het eerst telefonisch geprobeerd (0800-1256) en alle stappen doorlopen, maar er gebeurt niks. De oude normale sim is nog steeds actief, de eSim doet niks (geen netwerk). 

Daarna via de chat contact gehad met support, heel vriendelijk geholpen en ze heeft alles voor me recht gezet (oude simkaart nummer doorgegeven, esim kaart nummer doorgegeven) en ze zei dat ze alles in het systeem goed heeft gezet en het eventjes kan duren voordat de eSim actief is. De oude normale sim houdt vanzelf op te werken en dan werkt de eSim. 

Misschien heb ik gewoon geen geduld, maar inmiddels zijn we een paar uur verder en de eSim doet nog steeds niks. De oude normale sim doet het nog prima 🙂 

Ik zie de eSim ook niet in My Vodafone. Daar zie ik alleen de oude sim. 

Wat zijn de ervaringen van anderen hier op het forum? Of wellicht is er iemand van Vodafone support die mee leest en advies kan geven? 🙂 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Even via chat contact gehad met Vodafone support. Nadat ze de oude (normale) sim uit het systeem hadden gehaald, werkte de eSim (moest wel even de QR code opnieuw scannen)

Kan nu zakelijke sim (normale sim) en privé sim (eSim/Vodafone) gebruiken in mij iPhone 12. 

Opgelost!! 

@Steven Vodafone @Energieboy ,

Dank beide voor al jullie hulp en het meedenken! 

 

 

Bekijk in context

33 Reacties 33
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Anton Wierenga 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ervaring heb ik er niet mee maar heb al wel begrepen dat meer mensen moeite hebben met het omzetten naar een eSim en dan voornamelijk met een iPhone 12. Wat er mee is, geen idee. 

Het beste wat je kan doen is wachten op iemand van Vodafone en die kan je denk ik wel helpen. Daarvoor moet je bij je profielinstellingen alles hebben ingevuld en dan kunnen ze deze info er bij pakken. Een kleine kanttekening, vanaf maandag is er weer iemand aanwezig. Dus als het nu werkt met de normale Sim, laat het dan nog even zo en dan helpen ze je maandag. Graag niet op meerdere plekken deze zelfde vraag stellen anders krijg je straks dat er meer mensen voor je bezig zijn en dat is ook niet bevordelijk. 

Sorry dat ik geen andere informatie kan verstrekken, maar dit is op dit moment denk ik wel de beste info. 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hoi @Energieboy ,

Dank voor de tip! Heb m’n profiel zojuist even compleet gemaakt. 
 

Ik wacht even af. 
 

Gr. Anton

velo1901

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb hetzelfde probleem, krijg vandaag mijn derde voucher binnen, maar omdat ik al twee voucher had de tweede via een iPhone 11 pro geïnstalleerd en maar hetzelfde probleem. Ik denk niet dat dit te maken heeft met de iPhone 12. Moet ook wachten tot ze dit maandag oppakken...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

De oude eSim moe natuurlijk wel eerst uitgeschakeld zijn in je oude iPhone. Anders blijft die daarin hangen en lukt het, volgens de klantenservice, niet om het in je iPhone 12 te activeren (omdat die dan nog actief is). Misschien iets om te proberen?

En anders ook even je gegevens aanvullen en dan kan Vodafone er maandag naar kijken. 

velo1901

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het oude nummer is niet actief in de telefoon, maar een ander nummer. Het telefonisch koppelen van de eSim aan een bestaand nummer werkt niet optimaal. De gegevens die je in je profiel zet zijn gelijk aan die je per telefoon doorgeeft...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
velo1901 wrote:

Het oude nummer is niet actief in de telefoon, maar een ander nummer. Het telefonisch koppelen van de eSim aan een bestaand nummer werkt niet optimaal. De gegevens die je in je profiel zet zijn gelijk aan die je per telefoon doorgeeft...

Day klopt, want aan de hand van deze info kan iemand van Vodafone, maandag met me mee kijken. Als je die invult dan kan zie alvast kijken en je verdere informatie verstrekken. Daarom die graag invullen 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Anton Wierenga kun je mij een privébericht sturen .et daarin het eSIM nummer?

Dan kan ik met je meekijken:-)

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Steven Vodafone wrote:

@Anton Wierenga kun je mij een privébericht sturen .et daarin het eSIM nummer?

Dan kan ik met je meekijken:-)

Enorm bedankt voor je hulp Steven! 
Privébericht met de details aan je verstuurd. 
 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Anton Wierenga  helaas heb ik voor jou een onderzoek aan moeten maken.
Op dit moment zie ik dat het onderzoek nog loopt. Zodra het onderzoek gesloten is, hoor ik graag van je of de eSIM werkt. 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Steven Vodafone ,

Zag ‘t en kreeg inderdaad een case nummer per email. 
De eSim werkt nog niet, ik wacht even af. 

Dank voor je assistentie en ik laat  op dit forum weten zodra de eSim werkt. 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Inmiddels zie ik mijn eSim als actief staan op My Vodafone. Dus achter de schermen wordt er aan gewerkt 🙂 

Op de iPhone is de normale sim nog steeds actief en verbonden en de eSim geeft aan geen netwerk te hebben. Maar heb ook nog geen terugkoppeling gehad over mijn case nummer. Dus ik wacht rustig af, maar dacht even een tussentijdse update aan iedereen die meehelpt en/of meeleest 🙂 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de update @Anton Wierenga 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Steven Vodafone ,

Kan jij evt de status van mijn case (onderzoek) inzien? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hm. @Anton Wierenga . Ik zie dat de status van de case op “gesloten”  staat. Maar kan verder niets inzien. @Steven Vodafone kan dat gelukkig wel en is er morgen weer!

 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ok dank je @Lycke Vodafone ! 
 

Wachten we even op @Steven Vodafone 

De eSim werkt nog niet namelijk 🙂 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Steven Vodafone ,

Zag ook dat beide sims nog als actief staan in My Vodafone. Klopt dat wel denk je? 

 

Anton Wierenga
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Even via chat contact gehad met Vodafone support. Nadat ze de oude (normale) sim uit het systeem hadden gehaald, werkte de eSim (moest wel even de QR code opnieuw scannen)

Kan nu zakelijke sim (normale sim) en privé sim (eSim/Vodafone) gebruiken in mij iPhone 12. 

Opgelost!! 

@Steven Vodafone @Energieboy ,

Dank beide voor al jullie hulp en het meedenken! 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Graag gedaan en veel plezier!
#BlijfGezond

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te lezen @Anton Wierenga!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic