Hi,
Ben sinds kort Vodafone abonnee. Kreeg dit abonnement met een normale (nano) sim welke prima werkt in mijn iPhone 12.
Ik wil nu graag een eSim gebruiken voor Vodafone zodat ik het simslot kan gebruiken voor mijn zakelijke sim.
Dus eSim besteld, vandaag de eSim ontvangen, maar krijg deze met geen mogelijkheid geactiveerd. Heb het eerst telefonisch geprobeerd (0800-1256) en alle stappen doorlopen, maar er gebeurt niks. De oude normale sim is nog steeds actief, de eSim doet niks (geen netwerk).
Daarna via de chat contact gehad met support, heel vriendelijk geholpen en ze heeft alles voor me recht gezet (oude simkaart nummer doorgegeven, esim kaart nummer doorgegeven) en ze zei dat ze alles in het systeem goed heeft gezet en het eventjes kan duren voordat de eSim actief is. De oude normale sim houdt vanzelf op te werken en dan werkt de eSim.
Misschien heb ik gewoon geen geduld, maar inmiddels zijn we een paar uur verder en de eSim doet nog steeds niks. De oude normale sim doet het nog prima 🙂
Ik zie de eSim ook niet in My Vodafone. Daar zie ik alleen de oude sim.
Wat zijn de ervaringen van anderen hier op het forum? Of wellicht is er iemand van Vodafone support die mee leest en advies kan geven? 🙂