Ik heb hetzelfde probleem, regelmatig gaat een oproep rechtstreeks naar voicemail zonder over te gaan. Er verschijnt ook geen gemiste oproep, alleen een sms-bericht van de voicemail. Ik ervaar dit probleem met een iPhone 5S, zowel op iOs 7 als 8. Ik heb het toestel sinds 26 oktober 2013.
- Zit al jaren bij Vodafone, met voorgaande toestellen (Android) nooit dit probleem gehad
- De niet-storen stand staat uit, ben bekend met de werking hiervan. Staat geen halve-maan symbool in het scherm.
- Probleem doet zich voor met iOs 7 en 8
- Probleem zelf ook geconstateerd door met mijn eigen huistelefoon te bellen naar m'n mobiel. 10 Minuten laten zonder 1 instelling te wijzigen komt een oproep opeens wel door.
- In de Vodafone--winkel is het probleem ook geconstateerd door de medewerker, nieuwe SIM-kaart gekregen
- Met de nieuwe SIM-kaart, zelfde probleem
Oplossing van de klantenservice: met dezelfde SIM-kaart een ander toestel proberen... Alsof ik een reserve-toestel met nano-SIM extra in de kast heb liggen. Daarbij doet het probleem zich soms opeens 2 weken niet voor, dus kan ook moeilijk een toestel voor langere tijd gaan lenen. En zonder dit te testen gaat de klantenservice verder ook niets doen. Kortom: het speelt al een jaar, maar kom er niet verder mee.
Mijn oplossing: mijn contract uitzitten en dan waarschijnlijk overstappen naar andere provider. Blijft het probleem, dan een ander toestel (Android). Overigens heeft mijn vrouw met haar iPhone 5S van Hi dit probleem niet.