1
Vraag
2
Reacties
Judithv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toestel schakelt meteen over naar voicemail, daarna gaat toestel wel over. Hoe kan dat?

Wanneer mensen mij bellen krijgen ze meteen de VoiceMail. Bellen daarna meteen een tweede keer terug dan gaat mijn phone wel over....gaarne uw hulp
61 Reacties 61
evdboomen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem bij de iPhone 5S. Sinds enkele weken kunnen mensen mij regelmatig niet direct bereiken. Bij mij heeft dit niets te maken met de 'niet storen' functie. Die stond op die momenten niet aan.

Het kwam zelfs voor dat ze 4x achter elkaar mij niet konden bereiken. Ik zag dan geen gemiste oproep, maar wel een bericht voor een voicemail. Erg onhandig. Waar kan dit aan liggen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dit kan verschillende oorzaken hebben en hoeft inderdaad niet zozeer met de niet storen functie of iets dergelijke te maken te hebben. - Komt het voor op dezelfde locatie? - Hoe was/is je verbinding op dat moment? (Signaalsterkte) - Ervaar je ook problemen zodra je zelf iemand belt?
evdboomen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nu alleen nog meegemaakt wanneer ik thuis was. Daar heb ik eigenlijk atlijd 2 van de 5 bolletjes signaalsterkte. Zelf iemand bellen heeft nog niet tot dusdanige frustraties geleid, dat ik eventuele problemen heb onthouden. 😉
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@evdboomen ik zie dat niemand meer gereageerd heeft. Heb je nog altijd deze problemen? Ik kan er helaas geen verklaring voor geven. Zijn er nog andere Vodafoneklanten in je woning? Zo ja, hebben deze dezelfde ervaring? Test in dat geval ook met elkaars simkaarten in de telefoons. Dan weet je of het een telefoon of simkaart gerelateerd probleem kan zijn.
karinhtc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds enkele weken hebben mijn vriend en ik, beide al lange tijd Vodafone klant, allebei last van hetzelfde probleem. Hij met zijn iPhone 5S, ik met mijn Samsung S5mini. Dus het ligt niet aan het type toestel. Hebben allebei niets aan instellingen veranderd en toch zijn we ineens niet bereikbaar en springt dadelijk een melding erop dat het toestel niet bereikbaar is. Even later komt bij de ander een smsje /smsjes binnen. Dit gebeurt ook als andere personen ons proberen te bellen. Het gebeurt zowel als we buitenshuis zijn, als in huis. Rara, wat kan hiervan de oorzaak zijn en nog liever de oplossing Vodafone?
NB: Bij de iPhone staat de "niet storen"-functie uit.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb op je ander bericht al gereageerd. Maybe als je het topic hierboven ook door leest. Staan vaak ook tips in wat je zou kunnen uitproberen.
Herald

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn toestel schakelt op willekeurige momenten over op voicemail. Dit gaat ongemerkt en is bijzonder vervelend omdat je simpelweg niet bereikbaar bent. Ook komen (voicemail)berichten niet door. Alle instellingen nagelopen en wijst niets op een foutieve instelling. Bijvoorbeeld staat NIET STOREN uit! Door het toestel regelmatig even in de vliegtuigmodus te zetten maakt hij weer contact met het Vodafone netwerk en komen (voicemail)berichten en gemiste oproepen door. Bijzonder vervelend en is dit euvel enkele maanden geleden begonnen. Wie kent de oplossing?
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je het toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Wat je tevens zou kunnen proberen is een kruistest. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kun je uitsluiten of het aan de telefoon ligt of aan de simkaart Etc.
Je zou ook een ander netwerk handmatig kunnen selecteren. Daarna zet je hem weer terug op vodafone. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Herald , hebben de tips van Steven- nog geholpen?
Herald

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
Ik heb de bereikbaarheid in de gaten gehouden en blijkt het euvel tot nu toe in het gebied boven Groningen te ontstaan. Ik wissel binnenkort ook nog even de sim kaarten uit maar lijkt het op een bereikbaarheidsprobleem.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je ook al eens naar de dekkingskaart gekeken? https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml Wat je in dat gebied ook eens kan proberen is 4g of 3g uitschakelen om te zien of het dan wel verbeterd.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Herald,

Ik ben benieuwd of je de simkaart nog gewisseld hebt en of dit heeft geholpen. Daarnaast zie ik dat Steven- je nog aan heeft gegeven ook eens een kijkje te nemen op onze dekkingskaart. Laat je ons nog iets weten?
Cxmunt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb het probleem dat de telefoon willekeurig direct overschakelt naar voicemail. Maar doet dat dus niet altijd. Ander toestel geprobeerd. 'Niet storen' staat niet aan... Heel vervelend omdat ik ook geen gemiste oproepen heb. Plus als iemand besluit niet m'n voicemail in te spreken, weet ik dus niet dat ik iemand gemist heb. Volgens de dekkingskaart zit ik goed, maar zie de laatste tijd regelmatig: geen service in m'n scherm. Kan dan ook niet handmatig netwerk kiezen, blijft zoeken. Resetten, fabrieksinstellingen terug gezet. 't Helpt allemaal tijdelijk, maar uiteindelijk dus niet... Oftewel: Hellup!
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Cxmunt , wanneer je dit probleem af en toe ervaart en niet altijd, dan ligt dit toch zeer vermoedelijk aan het netwerk. Zeker als je aangeeft regelmatig geen service te hebben, lijkt dit toch netwerkgerelateerd te zijn en niet zozeer aan de voicemail specifiek. Ik raad dan ook aan de volgende stappen te doorlopen op onze website: klik hier.
Asselbergs

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik probeer "doorschakelen" is te stellen. Ik vind op het Forum een mooie gebruiksaanwijzing met codes.
Zoals: Aanzetten: **61*gewenst nummer#
Uitzetten: ##61#

Maar wat daar niet instaat is wat je met die codes moet.
Dus nog steeds geen idee.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

**61*gewenst nummer# = Doorschakelen bij geen gehoor
**67*gewenst nummer# = Doorschakelen bij in gesprek
**62*gewenst nummer# = Doorschakelen bij niet bereikbaar
**21*gewenst nummer# = Direct doorschakelen

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd 😉
Meer info kan je ook terug lezen op deze topic van Vodafone Community

Asselbergs

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, dat is mooi, maar wat en hoe en waar moet ik al dat moois intoetsen?
Dat staat weer nergens.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Wat dacht je gewoon op je toestel?
Je pakt je mobiele telefoon, zet deze aan en dan ga je naar functie bellen.
Als je op de bellen functie zit toets je normaal een telefoonnummer in om te bellen maar dan toets je dus in wat ik hier boven heb verzonden. En dan druk je op het bellen knopje en klaar!
Asselbergs

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Niet iedereen weet alles. Domme vragen bestaan niet. En wie weet ben ik niet de enige die dit niet "zomaar" weet.
Heldere gebruiksaanwijzingen maken is zo ongeveer het moeilijkste dat er is. Dus ik neem je je verbijstering over zoveel domheid niet kwalijk.
In elk geval dank voor je heldere uitleg.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hi, ik zal je zeggen dat ik mijn eerste regel niet als dom heb willen schrijven.
In mijn berichtje had ik er lachertjes achter geplaatst en bij het versturen staan die er niet bij.
Daar mijn excuus voor natuurlijk, want domme vragen zijn er gewoon niet en mogen ook zo niet overkomen, van mijn kant uit.

Ik hoop dat ik je toch wel heb kunnen helpen met mijn informatie en dat het je verder lijkt. En nogmaals excuus, er is iets mis gegaan met het versturen van mijn berichtje. Deze dus: :D:p;)

Kijken of het nu wel goed gaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic