1
Vraag
2
Reacties
Judithv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toestel schakelt meteen over naar voicemail, daarna gaat toestel wel over. Hoe kan dat?

Wanneer mensen mij bellen krijgen ze meteen de VoiceMail. Bellen daarna meteen een tweede keer terug dan gaat mijn phone wel over....gaarne uw hulp
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
alfrinkf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem lijkt opgelost.

De oorzaak was de instelling:  Niet storen->handmatig.

Wanneer deze aangevinkt is gaat de 1e oproep naar de voicemail.  De volgende oproep gaat wel gewoon naar de oproepen. Wanneer je deze instelling aanzet verschijnt er een maantje in menubalk bovenaan het scherm.


Moderator edit

Kan je telefoon wel gewoon netwerk vinden én heb je geen doorschakelingen aanstaan? Controleer dan of de Niet storen-functie op je toestel actief is. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is. 'Niet storen' kun je ook gebruiken om enkel gesprekken van bepaalde mensen toe te staan. In beide gevallen schakelt je telefoon dan door naar de voicemail omdat je niet beschikbaar bent. 

  • Bij iPhones is ‘Niet storen’ actief wanneer een symbool van een maantje in je statusbalk zichtbaar is. Lees hoe je dit uitschakelt op Apple.nl.
  • Ook Android gebruikers kunnen deze functie inschakelen. Lees hoe je ‘Niet storen’ gebruikt op deze pagina

Is dit voor jou niet de oplossing? Check dan even je voicemail-instellingen in My Vodafone. Daar heb je namelijk de optie om alle telefoontjes direct door te schakelen naar je voicemail.

Bekijk in context

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief.  

Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is. 'Niet storen' kun je ook gebruiken om enkel gesprekken van bepaalde mensen toe te staan. In beide gevallen schakelt je telefoon dan door naar de voicemail omdat je niet beschikbaar bent. 

  • Bij iPhones is ‘Niet storen’ actief wanneer een symbool van een maantje in je statusbalk zichtbaar is. Lees hoe je dit uitschakelt op Apple.nl.
  • Ook Android gebruikers kunnen deze functie inschakelen. Lees hoe je ‘Niet storen’ gebruikt op deze pagina

Is dit niet de oplossing? Of wil je meer lezen over doorschakel-opties? Bekijk dan het topic Mijn telefoon schakelt direct door naar de voicemail.

Bekijk in context

61 Reacties 61
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Judith,

Ik heb je topic titel aangepast zodat andere forumgebruikers ook kunnen zien waar je topic over gaat. Hou hier in het vervolg even rekening mee ;).

Wel raar dat het toestel eerst meteen overschakelt naar voicemail. Gebeurt dit bij iedereen en op elke locatie? Of gebeurt dit maar bij sommige personen?
timtech

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een paar uur ben ik onbereikbaar.
Als ik word gebeld krijgt men direct mijn voicemail.
Ik heb n iphone 5
Help!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Timtech, merk je dit nog steeds? Zo ja, kun je dan iets meer info geven over wat er gebeurd? Kun je bv wel zelf nog bellen, zie je iets aparts op je toestel, etc.
Dan kunnen we kijken of het bv een netwerk-issue is, of er een blokkadestand in je toestel aan staat, enzovoort.
Holmeles

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb dit probleem ook. Af en toe gaat me mobiel nog wel over, maar meestal krijgt men meteen mijn voicemail. Ik heb ook een iphone5. Er staat wel in het scherm dat ik een gemiste oproep heb. Verder kan ik wel zelf gewoon bellen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
En je hebt niet toevallig het niet storen / do not disturb icoontje in beeld? Dit is een half maantje.
mitchell

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes


Sinds de lancering van Iphone 5S 26 oktober ondervind ik sporadisch bereikbaarheid probleem als mensen mij bellen springen ze gelijk op de Voice-mail.

Sinds MAANDAG 18 november ben ik heel slecht bereikbaar totaal niet bereikbaar ik krijg wel een sms bericht binnen en dat mijn voice-mail is ingesproken.

Heb mijn toetstel al op 3G netwerk terug gezet het probleem blijft zich behouden het maakt niet uit of het op 3G of 4G staat.

Mijn voicemail synchronisatie is al verlengdt naar 30 seconden dat heeft ook niet geholpen.

Er is een CASUS aangemaakt maar status heb ik nog geen terugkoppeling gehad!!!

Kunnen we een vergoeding indienen vanwege het feit dat we niet bereikbaar zijn?
hiloontje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad precies hetzelfde en vind dit nu toch wel heel irritant worden. Inderdaad net als Mitchell sinds 18 november niet meer bereikbaar!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen,

Ik wil jullie vragen even allemaal contact op te nemen met de klantenservice wanneer je recente voorbeelden van dit probleem hebt. Hoe meer voorbeelden de technisci hebben hoe sneller het probleem gevonden en opgelost kan worden. Als je telefonisch aangeeft een probleem te hebben met gebeld worden dan maken mijn collega's een case aan. Daarvoor hebben ze veel info nodig zoals bv nummer beller en ontvanger, locaties van beide, toestellen en evt softwareversie van beiden, tijdstippen en datums.

Behoorlijk uitgebreid dus maar hopelijk kan het daardoor snel opgelost worden.

alfrinkf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo

Dit probleem heb ik sinds enkele weken ook. Het probleem treedt op bij een iphone 5. Zodra de telefoon een tijdje (ca 10 mn) niet gebruikt wordt bij de eerste oproep de voicemail geactiveerd. De oproepen daarna verschijnen gewoon als oproep.

Dit probleem treedt niet op bij de iphone 4. Het lijkt dus een specifiek iphone 5 probleem te zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @alfrinkf

Helaas heb ik op mijn vragen geen reactie ontvangen dus ik weet nog niet waar dit aan kan liggen. Kun jij me misschien antwoord geven op de vragen die ik heb gesteld?
alfrinkf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Mijn indruk is dat het aan de iphone 5 ligt wellicht icm IOS 7. Het probleem treedt bij mij vaker sinds ik overgegaan ben naar IOS 7.

Ik kan het probleem redelijk goed reproduceren. Wanneer er gebeld wordt naar mijn telefoon en deze is ca 15 min niet gebruikt, dan gaat de eerste oproep direct naar de Voicemaail. Iedere volgende oproep daarna gaat normaal over. Wordt het toestel daarna weer een 15 min niet gebruikt, dan komt de volgende oproep weer naar de voicemail.

Dit is onafhankelijk van de locatie, dwz ik heb het in Eindhoven en Maastricht.

Het probleem treedt ook alleen op met de Iphone 5. Iphone 4 icm IOS 7 geeft dit probleem niet.




alfrinkf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem lijkt opgelost.

De oorzaak was de instelling:  Niet storen->handmatig.

Wanneer deze aangevinkt is gaat de 1e oproep naar de voicemail.  De volgende oproep gaat wel gewoon naar de oproepen. Wanneer je deze instelling aanzet verschijnt er een maantje in menubalk bovenaan het scherm.


Moderator edit

Kan je telefoon wel gewoon netwerk vinden én heb je geen doorschakelingen aanstaan? Controleer dan of de Niet storen-functie op je toestel actief is. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is. 'Niet storen' kun je ook gebruiken om enkel gesprekken van bepaalde mensen toe te staan. In beide gevallen schakelt je telefoon dan door naar de voicemail omdat je niet beschikbaar bent. 

  • Bij iPhones is ‘Niet storen’ actief wanneer een symbool van een maantje in je statusbalk zichtbaar is. Lees hoe je dit uitschakelt op Apple.nl.
  • Ook Android gebruikers kunnen deze functie inschakelen. Lees hoe je ‘Niet storen’ gebruikt op deze pagina

Is dit voor jou niet de oplossing? Check dan even je voicemail-instellingen in My Vodafone. Daar heb je namelijk de optie om alle telefoontjes direct door te schakelen naar je voicemail.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik heb het ook even nagekeken en dat klopt inderdaad! Stond herhaalde oproepen dan ook aan? Daarbij staat namelijk: "Indien ingeschakeld wordt een tweede oproep van dezelfde persoon binnen 3 minuten niet stilgehouden". Als deze functie uitgeschakeld staat ontvang je geen enkele oproep (als de Niet storen functie aan staat).

Ik markeer je bericht even als oplossing zodat anderen met hetzelfde probleem ook zien wat de oplossing was! Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn weekend! 😄
Franky

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook mijn Iphone 5 gaat meteen naar voicemail wanneer ik gebeld wordt, of er wordt aangegeven dat dit nummer momenteel niet bereikbaar is. Tevens kan ik ook zelf niet bellen. Dit in ongeveeer driekwart van de gevallen, dus soms doet hij het wel.
Maakt niet uit of ik wifi/3G aan heb of niet. Heb het volgende heb o.a. al geprobeerd;
-hard reset
-flight modus aan/uit
-herstel netwerkinstellingen
-terug naar fabrieksinstellingen via Itunes

In mijn oude nokia doet mijn simkaart het overigens wel.....

Ik ben hier al een paar keer voor naar de winkel geweest (Leiden) waar ze op de hoogte zijn van dit probleem maar nog (steeds) geen oplossing.
Ook al meerdere malen met de klantenservice gebeld, casus aangemaakt maar er wordt me verteld dat dit ook zomaar twee weken kan gaan duren!!! Geen optie voor een zakelijk nummer, buiten dat het slechte service is tegenover mijn klanten loop ik hierdoor ook werk en dus inkomsten mis!!!!

Graag actie en antwoord Vodaphone!

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Franky,

Heb je al eens gekeken naar de rinkeltijd? Deze kun je zelf instellen door het instellingenmenu te volgen. Het is misschien heel simpel gedacht, maar wellicht is het de oplossing!
wirave

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedank voor de tip! Kampte hier al weken mee. Had "niet storen" aan staan; bij vergrendeling meteen naar voicemail.



Mona3_7

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Bij contact met de klantenservice deze week kreeg ik te horen dat ik dan maar naar een Vodafone winkel/verkooppunt moest gaan. Gaat ook lekker als je meer als 40 uur werk.. maar goed je betaald een hoog abonnement en bent gewoonweg niet bereikbaar. Op die opmerking kreeg ik te horen dat ik dan maar een ander toestel moest gebruiken om daar de simkaart in te testen. Gaat niet want heb geen andere Iphone....allemaal niet te doen dus. Dan krijg je daarna een smsje of je tevreden bent over de service welke dan gegeven is door de klantenservice. Nee dat ben ik niet. Eerst was het al zo dat ik geen "bereik" had op mijn werk, na diverse collega's geraadpleegd te hebben bleken die hetzelfde probleem te hebben. Ook Vodafone klanten!! Na onze klachtenregen is dat dan uiteindelijk verholpen. Ik ben niet te beroerd om naar een Vodafone winkel/verkooppunt te gaan maar had een meer " actieve" houding verwacht van Vodafone. Nu helaas weer een gemiste oproep. Leuk als je een hoog abonnement heb waar je niks voor en van mag verwachten maar wel voor betaald!!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Mona, vervelend om te horen dat je ontevreden bent maar het probleem is me niet helemaal duidelijk. Bij de mensen bij wie nog reactie kwam op dit topic vorig jaar bleek bijvoorbeeld de niet-storen stand aan te staan in het toestel. Niet echt iets waar wij iets aan kunnen doen toch?

Dus gaat je klacht over een probleem met je toestel, of bijvoorbeeld over de dekking op een specifieke locatie? En in hoeverre is die klacht al behandeld?
Cobra460

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal, ik heb bovenstaande problemen ook op mijn Iphone 5S alleen gebruik ik KPN Ik ben soms onbereikbaar, telefoon gaat niet over, SMS en whatsapp ontvangt hij wel!!, maar collega's krijgen een ingesprek toon. Op het moment dat ik zelf ga bellen stromen alle gemiste oproepen binnen, het lijkt erop dat door het bellen er actief weer contact gemaakt wordt met het netwerk. Ik heb even gezocht naar dit probleem op het web maar zie dat dit bij zowel alle providers voorkomt met de Iphone5, dus ik denk dat we hier met een Iphone5 probleem te maken hebben. Is er al iemand die zijn telefoon heeft opgestuurd voor reparatie met goed gevolg?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic