Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Startup sms van Vodafone


Een nieuwe telefoon betekent; alle instellingen goed zetten van je telefoon en apps. Dan kan het zo zijn dat een instelling niet goed staat. Je kan dan niet direct optimaal gebruik maken van je toestel in Nederland én in het buitenland.  Via vodafone.nl/startup zorg je er voor dat je toestel klaar is voor internet en e-mail. 

Waarom krijg ik deze sms?
Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. 
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. 


Inhoud van de SMS
In de SMS staat de volgende tekst:  We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel klaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

Op de startup-pagina vind je algemene informatie over het gebruik van My Vodafone en het instellen van je telefoon via de toestelhandleiding. 


Maar mijn internet werkt gewoon? 

Bevind je je nu in Nederland en kan je gewoon internetten? Top! Toch wilt dit niet zeggen dat je dan in het buitenland ook automatisch goed gebruik maakt van internet. We raden dus ook aan om toch even je instellingen te checken. Bekijk een uitgebreide handleiding voor het instellen van je telefoon voor internet in het buitenland: 

< Voor Apple >  < Voor Android >

 

De startup-pagina is niet duidelijk
Lukt het instellen van je telefoon via de startup-pagina niet? Volg dan deze stappen: 

  • Ga naar de toestelhandleiding
  • Selecteer jouw merk toestel
  • Selecteer daarna jouw model
  • Klik op Connectiviteit
  • Klik op De telefoon instellen voor internet
  • Volg de stappen in de handleiding
  • Herstart je telefoon na het voltooien van de stappen

Zo, nu is je telefoon weer helemaal up to date! 🙂 


Meer informatie

Heb je andere vragen of opmerkingen? Laat het ons dan weten in de reacties in dit topic. De Community denkt graag met je mee!

101 Reacties 101
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Misschien heb je nog iets aan dit filmpje:

https://youtu.be/7dMToPR8hSw 

Het komt wel vaker voor bij toestellen als je update hebt uitgevoerd of nog moet uitvoeren. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Zo staat het bij mij ingesteld

E3669755-E6B9-4725-A807-FDC8B304E53B.png

C3061F7A-40F1-4924-AD06-32F513A5DF88.png

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens bij gebruikersnaam en wachtwoord vodafone invullen met kleine letters @BvanWijk

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Bij mobiele data?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ja, heel graag. Het wachtwoord moet namelijk ook ingevuld zijn @BvanWijk

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Die staat ingevuld maar als je een schermafbeelding maakt dan zie je hem schijnbaar 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ok, zover ik kan zien kloppen de instellingen verder @BvanWijk

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Het is ook geen ramp, maar ik vroeg het mij gewoon af

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Nee, weet ik ook wel :). Net als jij, ben ik heel benieuwd naar wat dit veroorzaakt. De enige reden waarom deze SMS wordt verstuurd is als er een instelling niet correct staat met betrekking tot het netwerk. Met een software update kan dat natuurlijk komen doordat er tijdens het installeren aanpassingen gedaan worden. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Wederom een sms gehad van Vodafone naar een update….

DA96999F-54E5-4078-9B67-CF4222A098DC.jpeg

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Gek zeg @BvanWijk 
Zet je je toestel wel eens uit? Of laat je hem altijd aan? Zou denken dat als je hem elke keer, echt uit zet, dat hij dan zo’n sms stuurt? Gewoon even een vraagje hoor. 

Steven heeft nu vakantie, als hij terug komt pakt hij het op, of een collega van hem zal dit weer doorgeven aan de juiste afdeling. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Energieboy  Nee mijn telefoon staat altijd aan. Gister toen de update uitkwam gelijk de update geïnstalleerd en vanmorgen pas het sms bericht gekregen van Vodafone en de telefoon is sindsdien niet uitgeweest

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En met update bedoel je een iPhone update?
Die heb ik namelijk gisteren ook gedaan en toen kreeg ik vanmorgen ook opeens een SMS bericht van Vodafone met de melding dat ik de instellingen moet accepteren. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan omdat ik een SMS bericht nooit vertrouw, dus als er iets aangepast moet worden, dan moet Vodafone me dat maar op een andere manier duidelijk maken, of hier melden op de community 🙂

Maar ik kreeg dus vanmorgen ook een SMS en het valt me op dat wanneer de telefoon uit is geweest, ik deze elke keer krijg, en na elke update. Waarschijnlijk zit er toch iets niet lekker bij Vodafone en/of de iPhone en krijgen we die binnen. Bij een nieuwe update gaat je telefoon altijd even uit, dus dat zou het kunnen zijn. Het is hoe dan ook erg vervelend en ik hoop ook dat men hier heel snel een keer naar kijkt. 

Jammer genoeg is @Louis nu met vakantie, die weet er wel veel van, laten we nog even op hem wachten. Gelukkig komt er nu niet zo snel meer een update vanuit Apple. Tenminste, dat hoop ik dan 🙂

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Met update bedoel ik idd de iOS update

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan denk ik echt dat er daar iets mis gaat tussen Vodafone en Apple update.
Iets voor Vodafone om hier naar te kijken. Laten we hopen dat Steven het kan oppakken en anders een andere medewerker. Maar aangezien Steven hier al iets van weet, kunnen we beter even wachten. Hopen dat er nu geen update meer komt vanuit Apple, voorlopig dan. 🙂

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Nou, ik denk dat we over een paar weken iOS 15.1 krijgen…..😂🤪

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @BvanWijk
Bijzonder dat je de SMS opnieuw hebt ontvangen na het uitvoeren van de iOS update. Er lijkt dan op het eerste oog toch door de software update iets gewijzigd te worden in de netwerkinstellingen waardoor je vervolgens opnieuw deze SMS ontvangt. Is je na de update ook iets opgevallen of er inderdaad iets in de netwerkinstellingen is veranderd t.o.v. je eerdere schreenshots?

Zoals @Energieboy al aangeeft is mijn collega Steven momenteel aan het genieten van zijn vakantie. Vind je het goed om zijn aanwezigheid even af te wachten? Hij is hier namelijk meer bedreven in dan ik en is hier eerder ook voor je ingedoken. Hij is er de 25e weer! 

 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Cecilia Nee ik zie niks anders. Mijn vrouw heeft ook Vodafone maar die heeft geen sms gehad ook gister de laatste update van iOS geïnstalleerd 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is wel gek en goed om te vernemen dat jij de sms wel hebt gekregen en je vrouw niet. Die heeft dus ook een iPhone? Misschien handig om even te melden welke iPhone jij hebt en welke je vrouw heeft. 

Ik kreeg ook vanmorgen een sms, na het updaten van mijn iOS. Ik heb een iPhone 13 Pro Max en iOS 15.0.1. Ook ik kreeg dus na mijn update een sms bericht binnen. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Mijn vrouw heeft een iPhone 12 mini en ik heb een iPhone 12 Pro

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic