Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Startup sms van Vodafone


Een nieuwe telefoon betekent; alle instellingen goed zetten van je telefoon en apps. Dan kan het zo zijn dat een instelling niet goed staat. Je kan dan niet direct optimaal gebruik maken van je toestel in Nederland én in het buitenland.  Via vodafone.nl/startup zorg je er voor dat je toestel klaar is voor internet en e-mail. 

Waarom krijg ik deze sms?
Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. 
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. 


Inhoud van de SMS
In de SMS staat de volgende tekst:  We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel klaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

Op de startup-pagina vind je algemene informatie over het gebruik van My Vodafone en het instellen van je telefoon via de toestelhandleiding. 


Maar mijn internet werkt gewoon? 

Bevind je je nu in Nederland en kan je gewoon internetten? Top! Toch wilt dit niet zeggen dat je dan in het buitenland ook automatisch goed gebruik maakt van internet. We raden dus ook aan om toch even je instellingen te checken. Bekijk een uitgebreide handleiding voor het instellen van je telefoon voor internet in het buitenland: 

< Voor Apple >  < Voor Android >

 

De startup-pagina is niet duidelijk
Lukt het instellen van je telefoon via de startup-pagina niet? Volg dan deze stappen: 

  • Ga naar de toestelhandleiding
  • Selecteer jouw merk toestel
  • Selecteer daarna jouw model
  • Klik op Connectiviteit
  • Klik op De telefoon instellen voor internet
  • Volg de stappen in de handleiding
  • Herstart je telefoon na het voltooien van de stappen

Zo, nu is je telefoon weer helemaal up to date! 🙂 


Meer informatie

Heb je andere vragen of opmerkingen? Laat het ons dan weten in de reacties in dit topic. De Community denkt graag met je mee!

101 Reacties 101
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @BvanWijk,
Inmiddels is er een nieuwe update uit. Heb je ditmaal weer de SMS ontvangen? Zoja, kun je voor mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens via hier:
-Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Geboortedatum

- Welke software er op het toestel staat en kun je mij een screenshot van het bericht geven (met daarin datum en tijdstip dat je het bericht ontvangen hebt)

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @BvanWijk. Ik heb gelijk een onderzoek aangemaakt hiervoor zodat de technische dienst hier naar kan kijken. Zij zullen dit ook terugkoppelen naar je via je e-mailadres. Hopelijk kunnen zij achterhalen waardoor dit komt. Mocht ik een terugkoppeling krijgen, dan laat ik dit zo snel mogelijk weten. Het staat bekend onder Incident 10675994

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Net weer een sms gekregen van Vodafone, nadat ik iOS 15.1 heb geïnstalleerd.

0A8ABB3D-0734-4DBA-8D25-539BC23F4AA3_1_201_a.jpeg

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hier ook ontvangen maar negeer deze volledig. Want als je naar de URL gaat, die in deze sms staat, dan kom je gewoon op een algemene pagina. Ik klik nooit op een link in een sms, dus ik volg de volledige link en tik deze zelf in. Maar het is gewoon een pagina met niets. Daarom verwijder ik deze gelijk en laat het verder. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de update @BvanWijk. Ik heb de update, datum en tijdstp gelijk toegevoegd aan het onderzoek. @Energieboy. Mocht je willen dat ik een onderzoek aanmaak hiervoor, dan hoor ik het graag! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, je mag wel een onderzoek instellen. Maar als je dat voor BvanWijk al doet, is het dubbelop. Of het moet helpen om meer onderzoeken in te stellen zodat ze weten dat er iets mis gaat of zo?! Kijk maar wat het beste is @Louis 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, ik heb gelijk voor jou ook een onderzoek aangemaakt @Energieboy. Dit staat bekend onder incident 10678406. Hoe meer voorbeelden ik kan verzamelen, hoe duidelijker het wordt voor de technische dienst. 

Randy013

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

sinds update en inderdaad opnieuw opstarten iPhone se (2020) krijg ik de sms ook. Snelheid 4g netwerk schommelt rond de 30 mbs en instelingen zijn hetzelfde als voorbeeld hierboven. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is dit sinds de laatste update @Randy013 dat je de SMS ontvangt of ontvang je deze al sinds een eerdere update? Zoja welke? 

Randy013

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vrijdag 15 okt kreeg ik de eerste sms toen al iOS 15 geïnstalleerd, maar nooit eerder de sms gehad. Gister iOS 15.1 ge-update en telefoon herstart en kreeg weer een sms. Alle instellingen nagelopen, maar deze kloppen. Wachtwoord opnieuw ingetoetst, maar nog steeds melding na opstarten telefoon. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Ik hoor graag van je! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Even een kleine update vanuit mij zelf.
Ik heb zojuist een belletje gekregen vanuit Vodafone met de melding dat het probleem nu opgelost moet zijn en dat we nu geen sms meer ontvangen als we een nieuwe update krijgen. Dat klinkt veel belovend en we wachten het af. Maar als men zegt dat ze het probleem hebben gevonden en dat het is opgelost, dan zal het ook zo zijn 😂😜 - als er een nieuwe update komt en het valt me niet eens meer op dat ik geen sms meer krijg, dan is het goed, dan ben ik deze topic alweer vergeten 😎

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is super om te horen @Energieboy. Mocht het toch nog mis gaan, laat het weten!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sure 🙂
Maar ik denk niet dat ik nog zal reageren 😂
Ik hoop dat het bij de andere nu ook is opgelost

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Louis 
Ik ben de topic kwijt waar we begonnen zijn met dit SMS probleem 😞
Dan maar even hier plaatsen, mocht je het hier willen laten staan, prima, wil je het verhuizen, ook goed 🙂

Maar ik heb dus zaterdag weer een SMS ontvangen en ik heb NIETS gedaan met mijn toestel. Geen update, echt helemaal niets en toch kwam er opeens weer een melding. Kan jij me verder helpen aub?! Plaatje is gisteravond gemaakt dus gisteren was het eergisteren (zaterdag) en dat was om 10:49 uur zoals je op het plaatje kan zien 🙂

IMG_5231.jpeg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk een nieuw onderzoek voor je aangemaakt @Energieboy. Dit staat bekend onder 10740903. Laat je weten wat de uitkomst is? 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik kreeg het sms'je ook weer nadat ik 15.1.1 had geïnstalleerd. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dank voor het melden @BvanWijk. Ik heb het gelijk intern aangekaart. Dit staat bekend onder 10741244. Laat je weten wat de uitkomst is? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels heb ik ook een terugkoppeling gekregen. Wat ik kan doen is de SMS uitzetten maar dan ontvang je geen updates hier meer over @BvanWijk 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is best onhandig, Steven. 
Misschien moeten we het dan maar negeren en af en toe zelf maar kijken als we zeker zijn als er iets is aangepast? Hmm, het blijft vreemd, maar geen gevaar voor het leven ☺️😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic