Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Startup sms van Vodafone


Een nieuwe telefoon betekent; alle instellingen goed zetten van je telefoon en apps. Dan kan het zo zijn dat een instelling niet goed staat. Je kan dan niet direct optimaal gebruik maken van je toestel in Nederland én in het buitenland.  Via vodafone.nl/startup zorg je er voor dat je toestel klaar is voor internet en e-mail. 

Waarom krijg ik deze sms?
Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. 
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. 


Inhoud van de SMS
In de SMS staat de volgende tekst:  We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel klaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

Op de startup-pagina vind je algemene informatie over het gebruik van My Vodafone en het instellen van je telefoon via de toestelhandleiding. 


Maar mijn internet werkt gewoon? 

Bevind je je nu in Nederland en kan je gewoon internetten? Top! Toch wilt dit niet zeggen dat je dan in het buitenland ook automatisch goed gebruik maakt van internet. We raden dus ook aan om toch even je instellingen te checken. Bekijk een uitgebreide handleiding voor het instellen van je telefoon voor internet in het buitenland: 

< Voor Apple >  < Voor Android >

 

De startup-pagina is niet duidelijk
Lukt het instellen van je telefoon via de startup-pagina niet? Volg dan deze stappen: 

  • Ga naar de toestelhandleiding
  • Selecteer jouw merk toestel
  • Selecteer daarna jouw model
  • Klik op Connectiviteit
  • Klik op De telefoon instellen voor internet
  • Volg de stappen in de handleiding
  • Herstart je telefoon na het voltooien van de stappen

Zo, nu is je telefoon weer helemaal up to date! 🙂 


Meer informatie

Heb je andere vragen of opmerkingen? Laat het ons dan weten in de reacties in dit topic. De Community denkt graag met je mee!

101 Reacties 101
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Leuk zo’n sms, maar versturen vanuit ONBEKEND (en geen verdere afzender info) is niet handig. Zeker nu met al die phishing sms berichten. Ik zojuist ook deze sms binnen gekregen maar heb hem gewoon verwijderd. Heb geen nieuw toestel, internet werkt prima, en heb nergens last van. Waarom zou ik het dan aanklikken? 

En wat ik zeg, het is raar dat er geen afzender is en vreemd om zo’n sms te krijgen terwijl ik niets heb aangepast in mijn toestel waardoor opeens Vodafone niet zou werken?!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Energieboy,
Apart dat je dan deze sms hebt ontvangen. Normaal gesproken krijg je deze sms alleen als er een instelling verkeerd staat en zou bij de afzender Vodafone moeten staan. Aangezien je de SMS al gewist hebt, kan ik hier niet achteraan gaan omdat ik hiervoor een voorbeeld moet hebben waar geen afzender bij staat. Mocht je hem alsnog binnen krijgen, kun je voor mij dan een screenshot uploaden van de SMS inclusief afzender?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uh ja, dat is een goede, een voorbeeld maken, niet aan gedacht.
Ik dacht, gelijk weg er mee 🙂 - Maar het komt helemaal overeen met wat hier boven staat. En waarom ik het binnen kreeg, geen idee. Heb niets gedaan met mijn toestel, dus het is een raadsel. De URL klopte wel, die was van Vodafone, dus het zal wel een echte SMS zijn geweest. Alleen onbekende verzender, dat was wel een beetje vreemd. Mocht ik hem weer krijgen, dan zal ik er een printje van maken 😎 (wel even goed onthouden) HAHAHA

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Volgens mij worden deze SMS nooit met een onbekende afzender verstuurd. Althans niet dat ik mij kan herinneren. Vandaar ook het voorbeeld :). Maar mocht iemand deze SMS binnen krijgen, dan ga ik hier graag achteraan. Want dit zorgt natuurlijk voor verwarring!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En ja, sorry!
Ik moet natuurlijk beter weten en er een printje van maken. 
Maar niet aan gedacht en gezien al die vervelende sms berichten van de laatste week, dacht ik maar gelijk trui. Heb nog even gekeken, maar in een iPhone hebben we geen SMS berichten prullenbak. Wel jammer! Er zit zoveel in maar dat nu net weer niet. HAHAHA

Geertvd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi, ik heb zojuist een vergelijkbare sms gehad. Zie screenshot

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Geertvd,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kaart dit graag voor je intern aan! Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Software en toestel
- Of er eventueel een softwareupdate van te voren is geinstalleerd. 
Zodra ik de gegevens ontvangen heb, kan ik hiervoor een onderzoek aanmaken en laten uitzoeken waarom de afzender op onbekend staat.

emielr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ik kreeg er vandaag ook 1 . Alles werkt gewoon prima. Inderdaad vreemd dat hij vanaf unknown af komt. Niet echt handig als hij van Vodafone is.vodafone.jpg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @emielr,
Ik maak hier graag een onderzoek voor aan. Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiel nummer.
Ook hoor ik graag om welk merk toestel het gaat en of je toevallig net een software- of beveiligingsupodate hebt geinstalleerd.
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je unknown aanklikt, zie je dan wel een nummer? Het kan zijn dat die unknown zegt omdat je toestel dit nummer niet kent en deze niet in je telefoonboek staat. Maar dat weet ik niet?! Het is maar een idee @emielr 

emielr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goed idee, maar helaas

emielr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Steven,

 

Ik ben nieuw hier en probeer jou een prive bericht te sturen. Ik heb op de community gevonden hoe dat zou moeten (klik op jouw naam en dan vervolgens "stuur bericht". Enige probleem is dat als ik op jouw naam klik ik een mooi overzicht van jou krijg maar nergens stuur een bericht knop. Behalve "vraag het de community"

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je een privebericht gestuurd @emielr :). 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @emielr :). Ik heb gelijk een onderzoek aangemaakt voor mijn collega's van de technische dienst. Dit staat bekend onder case 10407422. Zij zullen dit gaan onderzoeken en terugkoppelen naar je. Mocht je nog vragen hebben hierover, dan hoor ik het graag! 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Wat mij opvalt als er een update van iOS uitkomt dat ik dan elke keer van Vodafone een sms krijg met de volgende tekst:

 

We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

 

Hoe kan dit?

 

Groet,

Bram

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @BvanWijk,
Dat is een hele goede vraag. Het kan zijn dat er een instelling van het netwerk is gewijzigd door de softwareupdate. Krijg je de SMS maar 1 keer binnen of meerdere malen na een software update? 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Bij elke grote update krijg ik dat bericht

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Vreemd, ik krijg dit bericht nooit. 
Dit even ter info voor Steven.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je bericht verplaatst @BvanWijk. Hierdoor staat het bericht in het juiste topic 🙂 Kun jij eens controleren hoe je de instellingen hebt staan betreft het netwerk? Denk hierbij aan de APN en overige instellingen zoals mobiele data etc.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic