1
Vraag
2
Reageer en help mee
rutsch

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Simkaart nog maar half werkend na mislukte eSim activatie

Hallo,

 

Ik heb het inmiddels 5 keer telefonisch geprobeerd maar zonder enig gewenst resultaat, vandaar nu maar een bericht hier in de hoop dat er dan wel iets gaat gebeuren.

 

28 februari heb ik mijn nieuwe toestel (na verlenging) ontvangen waarbij ik een eSim had besteld.

Na het activeren van de eSim, of tenminste een poging daartoe, begon de ellende:

De activering ging op een onverklaarbare manier zo mis dat er een 06 nummer van een compleet ander bedrijf aan gekoppeld was. Nadat ik gebeld heb met de service desk is geprobeerd dat terug te draaien maar vanaf dat moment heb ik nog maar een half werkende gewone sim kaart.

 

Ik kan bellen en sms ontvangen, maar als iemand mij belt dan horen ze "Momenteel is dit nummer niet in gebruik". Daarnaast heb ik ook geen mobiele data meer. Ik ben nu dus al meer dan een week onbereikbaar voor klanten op mijn gewone nummer wat echt onacceptabel is.

 

Ik heb echt alles geprobeerd, ook de sim in een ander toestel, maar niets werkt en het resultaat is elke keer hetzelfde.

 

Als ik de servicedesk bel krijg ik te horen dat ze bij het casenummer (15307792) geen status update kunnen zien. En als ik vraag of ze dan niet met spoed met die afdeling kunnen bellen krijg ik te horen dat ze dat niet kunnen. Dat lijkt me heel vreemd voor een bedrijf wat iets doet met telecom als je het mij vraagt.

 

Ik hoop dat hier iemand me kan helpen!

 

 

36 Reacties 36
rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gisteren uiteindelijk iemand te pakken gekregen die wel leek te willen helpen.

Vervolgens kreeg ik een uur later een mail uit een of ander contact systeem waarin me verteld werd dat het hele probleem veroorzaakt zou zijn doordat ik had gebeld om de eSim te activeren voor een Apple Watch.... Die heb ik geen.....

 

Verder werd me gevraagd of ik mijn fysieke simkaart nog had, want die zou er voor zorgen dat ik gewoon bereikbaar zou moeten blijven totdat het eSIM probleem opgelost is. Die simkaart is dus juiste degene waar alle problemen zich mee voordoen......

 

Tot slot wordt me gevraagd om alle contact vervolgens via die mail te laten lopen, maar reactie op mijn antwoorden op vragen uit die mail krijg ik weer niet. Complete stilte.

 

Het lijkt er op dat hier iets online posten de enige manier is om iets in gang te zetten, dus dat doe ik dan bij deze maar weer.

 

Inmiddels 19 dagen onbereikbaar.... En een kleine 8 uur bezig geweest met servicedesks, winkel bezoeken etc... 

 

Geef me desnoods een compleet nieuw nummer op mijn huidige abonnement, want dit duurt echt te lang.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 40Posts
  • 18Oplossingen
  • 8Likes

Hallo @rutsch , helaas hebben we nog geen update over deze situatie. Weet dat we hier wel hard mee bezig zijn achter de schermen. Zodra wij hierover een update hebben, hoor je het gelijk van ons!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 166Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Goedemiddag @rutsch 

 

Ik zie dat je al naar de winkel bent geweest voor een nieuwe simkaart. Hoe staat het er momenteel voor?
Heb je een update voor ons en de meelezers van het platform? 🙂

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je vraag, maar ik had liever gelezen dat jullie het inmiddels opgelost zouden hebben.

 

Na mijn bericht van vorige week hier op het platform kwam er wonder boven wonder ineens een mailtje binnen met de volgende inhoud:

Beste meneer Scheepens,
 
allereerst excuses voor de late reactie!
 
Het probleem op dit moment is dat de openstaande orders andere wijzigingen tegenhouden.
 
De oudste order is vastgelopen in het systeem, dit zorgt voor de problemen.
Deze vastgelopen order is geëscaleerd en zal z.s.m. opgelost worden.
 
Zodra we meer informatie hebben zullen we u dit laten weten.
 
Met vriendelijke groet,
 
Gerdrik
 
Specialist BackOffice - Vodafone BusinessCrew
 
Groet,

 

Net daarna zag ik in MyVodafone dat idd de status van de vastgelopen bestelling veranderd was.

Daarna..... helemaal niets.....

 

Op vragen van mijn kant kreeg ik het antwoord dat ik het wel zou horen als er meer bekend zou zijn, maar inmiddels dus weer een week verder en nog steeds niets.... Niet bereikbaar, geen data, en dat al bijna een maand nu.

Als er inmiddels bijna 4 weken iets vast staat in een systeem wat jullie er niet uit krijgen dan wordt het tijd voor een nieuw systeem zou ik zeggen.

 

Ik heb daarstraks nog een reply op die mail gestuurd met de vraag of er updates zijn maar het blijft gewoon stil.

 

Vanaf nu ga ik maar weer gewoon hier mijn frustraties uiten zodat iedereen mee kan lezen.

 

Ik vind het echt ongelofelijk, als ik zo met mijn klanten om zou gaan dan had ik binnen een week geen zakelijk telefoonnummer meer nodig zeg maar.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En toen bleef het zowel hier als in de mail stil....

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 100Posts
  • 11Oplossingen
  • 17Likes

Dit vraag enorm veel geduld van je @rutsch  Dat dit je hiervan gefrustreerd raakt is dan ook begrijpelijk. 

En ik snap ook erg goed dat je graag duidelijkheid wilt en eigenlijk alleen maar wilt horen dat opgelost is. Zoals mijn collega ook in het bericht aangeeft is de betreffende order geëscaleerd. Dat is niet direct de oplossing nu, maar wel de juiste stap. De reden dat je na het bericht van mijn collega niets meer hebt gehoord is, omdat er nu op dit moment simpelweg nog geen update is. 

 

Hoe graag ik ook zou willen, er is nu niet iets anders dat ik vanaf hier voor je kan doen. Zodra er een update is zal je dit uiteraard van ons horen. 

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik lees in een andere post dat er ook mensen zijn die met exact hetzelfde probleem al 3 maanden zitten te wachten op een oplossing.

Dat geeft geen vertrouwen. Als een probleem in die tijd niet opgelost kan worden dan klopt of jullie systeem niet, of de mensen die er iets mee moeten doen zijn niet capabel lijkt me.

 

Ik wil eigenlijk dat jullie mijn abonnement beeindigen, zodat mijn nummer vrij komt om over te stappen naar een provider die me zakelijk wel kan bieden wat ik nodig heb.

 

Hoor graag wat de mogelijkheden zijn!

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie nu "ineens" in MyVodafone dat de eSIM die alle ellende veroorzaakt heeft er uit is.....

Wat zijn nu de vervolgstappen? 

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe fysieke simkaart opgestuurd gekregen, maar die zie ik nergens staan. 

Moet ik daar iets mee, of wordt mijn huidige fysieke simkaart door jullie weer werkend gemaakt?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 100Posts
  • 11Oplossingen
  • 17Likes

Dank voor het delen van de update @rutsch Ik snap dat dit ook weer nieuwe vragen bij je oproept en ook je verzoek in het bericht van gisteren begrijp ik goed. Ik sta in contact met een aantal collega's over de situatie en de vragen die je stelt, maar vooralsnog heb ik helaas nog geen antwoorden. Zodra er meer bekend is zullen we dit uiteraard direct met je delen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 100Posts
  • 11Oplossingen
  • 17Likes

Hier ben ik opnieuw @rutsch 

De order omtrent de e-sim is volledig gesloten. We willen nu inderdaad proberen de fysieke simkaart voor je werkend te krijgen. Wil je het simkaartnummer in je profiel zetten en mij een seintje geven zodra dit is gelukt? Klik hier om naar je profiel te gaan.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En moet dat dan mijn huidige simkaart zijn of de nieuwe die 2 weken geleden is opgestuurd?

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ze beide bij mijn profiel info gezet nu: huidge en nieuwe

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben net weer naar de Vodafone winkel geweest en daar hebben ze mijn nieuwe sim geactiveerd.

 

er hoeft nu dus niets meer te gebeuren aan jullie kant!!!!

 

enige zou zijn een flinke tegemoetkoming voor een maand zakelijke ellende

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 143Posts
  • 43Oplossingen
  • 49Likes

Fijn dat het inmiddels is opgelost! Uiterlijk morgen word je terug gebeld door de klachtenafdeling. Zij gaan het verder met je afwikkelen. 

Haag

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@rutsch Nou gefeliciteerd zou ik zeggen! Goed om te lezen dat er daadwerkelijk oplossingen plaatsvinden.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Haag Dank je wel, het kostte wat tijd maar dan hebben we ook wat zeg maar. Bij jou al gelukt?

Haag

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, bij mij helaas nog niet. Maar er lijkt in ieder geval wel beweging in te zitten. Het is nog even afwachten of dat ook tot iets leidt...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic