1
Vraag
2
Reageer en help mee
rutsch

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Simkaart nog maar half werkend na mislukte eSim activatie

Hallo,

Ik heb het inmiddels 5 keer telefonisch geprobeerd maar zonder enig gewenst resultaat, vandaar nu maar een bericht hier in de hoop dat er dan wel iets gaat gebeuren.

28 februari heb ik mijn nieuwe toestel (na verlenging) ontvangen waarbij ik een eSim had besteld.

Na het activeren van de eSim, of tenminste een poging daartoe, begon de ellende:

De activering ging op een onverklaarbare manier zo mis dat er een 06 nummer van een compleet ander bedrijf aan gekoppeld was. Nadat ik gebeld heb met de service desk is geprobeerd dat terug te draaien maar vanaf dat moment heb ik nog maar een half werkende gewone sim kaart.

Ik kan bellen en sms ontvangen, maar als iemand mij belt dan horen ze "Momenteel is dit nummer niet in gebruik". Daarnaast heb ik ook geen mobiele data meer. Ik ben nu dus al meer dan een week onbereikbaar voor klanten op mijn gewone nummer wat echt onacceptabel is.

Ik heb echt alles geprobeerd, ook de sim in een ander toestel, maar niets werkt en het resultaat is elke keer hetzelfde.

Als ik de servicedesk bel krijg ik te horen dat ze bij het casenummer (15307792) geen status update kunnen zien. En als ik vraag of ze dan niet met spoed met die afdeling kunnen bellen krijg ik te horen dat ze dat niet kunnen. Dat lijkt me heel vreemd voor een bedrijf wat iets doet met telecom als je het mij vraagt.

Ik hoop dat hier iemand me kan helpen!

36 Reacties 36
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Goedemorgen @rutsch, welkom op de Vodafone Community! 😄

Ik kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat je moet doen als je al 5x contact hebt gehad. Er staat zoals je aangeeft een routeringscase open. Nadat ik het probleem uitgezet heb bij meerdere collega's. is besloten om een nieuwe case aan te maken.

Mocht je vanaf nu een vraag hebben, zou je deze dan enkel hier willen stellen? Als er meerdere kanalen werken aan een probleem, dan worden er sneller fouten gemaakt. Het lijkt een complex probleem te zijn, en we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk voor je op te lossen.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor het antwoord, ik zal vanaf nu hier reageren.

En qua complexiteit kan ik het niet goed inschatten, maar als leek zou ik zeggen, als een simkaart issues heeft, dan zou een nieuwe dat toch op moeten lossen?

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Er is mij vanuit de nieuwe case een verzoek gedaan om een nieuwe eSIM voucher te installeren. Heb je de mogelijkheid om naar een Vodafone winkel te gaan @rutsch? Mijn collega's in de winkel kunnen direct een eSIM koppelen aan je nummer, en installeren.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga proberen om vanmiddag nog langs te gaan. Is de hele case door hun in te zien?

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Ik weet niet of ze inzage in de case hebben @rutsch. Er is alleen vanuit de case gevraagd om een nieuwe eSIM te laten installeren in de winkel. Ze kunnen dan ook zien of er zaken verkeerd gaan.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok ik ga het proberen. Ik laat het hier weten zodra het gelukt is!

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Pffff, als een gek tussen werkafspraken door naar de stad gereden. Parkeerkosten gemaakt om er dan in de winkel achter te komen dat ze zonder legitimatiebewijs niets voor me kunnen doen.

Ik wordt er echt helemaal simpel van.

kan die eSIM niet door jullie aan mijn account gekoppeld worden? Dit loopt qua gemiste uren een beetje de spuigaten uit zo?

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Ik kan me goed voostellen dat je hier flink van baalt @rutsch. Het klopt inderdaad dat een legitimatiebewijs verplicht is in onze winkels. Mijn excuses dat ik dit niet in het vorige bericht heb gezet.

Gezien het probleem wat loopt is de Vodafone winkel de beste plek om hier naar te kijken. Mijn collega's hebben daar eSIM's die ze direct kunnen koppelen aan je abonnement.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou het hoofdstuk duurt voort.....

Net 1,5 uur in de Vodafone winkel gezeten. Medewerker deed super zijn best, maar loopt dus tegen dezelfde interne problemen aan als waar ik al meer dan anderhalve week tegenaan loop.

Er zit nog steeds een stuck order in de weg blijkbaar, dus na meerdere mensen gesproken te hebben (waarvan er 1 zelfs ophing na 20 minuten) is het nog steeds niet geregeld. Nieuwe eSim kan niet geactiveerd worden omdat er iets vast zit blijkbaar.

Ik zou nu toch echt onderhand willen dat er eens een oplossing komt.

Ik ben aan gesprekken met service desk en bezoeken aan winkel inmiddels 4,5 uur bezig geweest. Zou fijn zijn als daar ook een oplossing voor komt!

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

De stuck order is gelukkig inmiddels verwijderd @rutsch.

Ik heb het systeem zojuist de opdracht gegeven om een nieuwe eSIM aan te maken. Dit ging succesvol. Er is nu een nieuwe order aangemaakt. Het kan even duren voordat dit doorgelopen is. Als de order is doorgelopen kun je de eSIM vanuit My Vodafone activeren.

Ik houd het uiteraard ook in de gaten. 😄

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wanneer zou ik dit ongeveer in My Vodafone moeten kunnen zien?

Volgens mij zie ik alleen nog de oude eSim die alle problemen heeft veroorzaakt.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Die eSIM moet je inderdaad niet gebruiken @rutsch. Deze heeft inderdaad de problemen veroorzaakt.

De order die nu is aangemaakt wordt rond middernacht uitgevoerd.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok bedankt, dan kijk ik morgenvroeg of ik hem zie!

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie nu dat de status van die eSim gewijzigd is, maar aan de puk code te zien is het nog wel dezelfde.

Is het de bedoeling dat ik die installeer of moet ik naar een Vodafone winkel om nu een sim swap te laten doen?

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Het lijkt helaas nog hetzelfde @rutsch. Het advies is inderdaad om naar de Vodafone winkel te gaan. Je kunt ook eens horen bij mijn collega's van Vodafone Business. Ze zijn te bereiken op 0800-0094.

De order die eerder de sim swap blokkeerde, is in ieder geval gesloten. 😄

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het verhaal wordt steeds gekker.

Donderdag op jullie advies eerst telefonisch contact gezocht om te vragen of een sim swap al mogelijk was zodat ik niet weer voor niets naar de winkel zou gaan. De medewerker die ik aan de lijn kreeg zei al heel snel "Ahh ik zie het al" en heeft meteen op eigen initialtief een nieuwe fysieke SIM kaart besteld.

Deze was gisterenavond binnen dus die wilde ik activeren, alleen was die online niet zichtbaar waardoor dat dus ook niet lukte...

Net weer naar de winkel gereden, om daar te horen te krijgen dat die niet in de lijst staat omdat de stuck order nog niet verwerkt zou zijn in het systeem.

Dit is echt mijn laatste poging om het hier gedaan te krijgen. Ik kan inmiddels al meer dan 2 weken niet zakelijk gebeld worden en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Als dit dit weekend niet opgelost is dan wil ik bij deze mijn net verlengde abbonement opzeggen. Ik denk dat de nieuwe telefoon inmiddels qua gemiste inkomsten aan mijn kant ook wel verrekend is. Ben er echt helemaal klaar mee nu.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3679Posts
  • 1139Oplossingen
  • 1206Likes

Begrijpelijk dat je geduld begint op te raken @rutsch. Het lijkt de wet van Murphy wel.. Via de Community hebben we helaas niet de volledige inzage en rechten om te ondersteunen bij Vodafone Business, maar gezien de situatie en het ongemak wat je hierdoor ervaart heb ik de situatie intern uitgezet bij mijn collega's van Vodafone Business. Zij zullen de situatie in beheer gaan nemen en contact met jou opnemen. Dit kan per e-mail of telefonisch. In dit laatste geval; houd er rekening mee dat ze anoniem bellen.

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het zou een godswonder zijn als telefonisch contact gaat lukken….

rutsch
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Net maar weer zelf contact gezocht met Vodafone Business.

Deze meneer had niet eens de intentie om ook maar iets uit te zoeken en vertelde me dat ik maar weer naar de winkel moest rijden.

Toen ik vertelde dat dit al 3 keer geen succes geweest is en dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt bleef het antwoord dat de winkel de enige plek is waar ze me kunnen helpen. Toen ik vervolgens kwaad zei dat ik er helemaal klaar mee was werd me een fijne dag gewenst....

Als ik in de winkel kom krijg ik te horen dat ze daar minder dingen zelf kunnen dan andere afdelingen van Vodafone. Dus ik zie niet in hoe dat het nu allemaal op zou moeten gaan lossen. Ik bel en rij me helemaal suf op deze manier en zou eigenlijk gewoon aan het werk moeten zijn.

Ben altijd heel tevreden geweest over Vodafone, maar dat gevoel is de afgelopen 2,5 week compleet verdwenen. Professionaliteit is ver te zoeken, enige wat goed gaat is me van afdeling naar afdeling sturen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic