1
Vraag
2
Reageer en help mee
KeesJ

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Esim activatie blijft hangen

Hallo,

 

Wij beschikken over een Together abonnement.

Voor mijn vrouw hebben wij een nieuw toestel met esim besteld. Oude fysieke simkaart heeft altijd prima gewerkt, maar de nieuwe esim wil niet activeren en de fysieke simkaart werkt ook niet in het nieuwe toestel.

Destijds naar de winkel geweest, waar ze ook het één en ander hebben geprobeerd, maar zonder succes. Daar ook te horen gekregen dat de fysieke simkaart niet goed zou zijn en deze door hun handelingen nu sowieso gedeactiveerd is.

Door de winkelmedewerker is een case aangemaakt (14972065). Afgelopen week ben ik terug gebeld door een supportmedewerker (Johannes) dat de case volledig verwerkt zou zijn en de activatie nu zou moeten lukken. Toen was ik niet hij het betreffende toestel, dus hij zou 's avonds terugbellen. Dit is niet gebeurd, dus ik heb zelf contact gezocht met de support. Hier uiteraard een andere persoon aan de lijn gekregen die vervolgens mijn(!) huidige esim heeft gedeactiveerd (wat absoluut niet de bedoeling was).

Gelukkig had zij al een nieuwe esim voor mij aangemaakt, dus deze kon ik weer activeren.

Vandaag opnieuw contact gezocht met de support, maar hier kreeg ik te horen dat de case er nog helemaal niet door is?!

Inmiddels speelt dit hele verhaal al vanaf 20 december, dus wij zijn er helemaal klaar mee.

 

Help ons alsjeblieft! Dit is geen doen zo en wij horen alleen maar tegenstrijdige berichten, maar een oplossing komt er niet...

 

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Hoi @KeesJ 
Oh jee, wat vervelend allemaal zeg. Als ik eerlijk ben dan zou ik het zelf liever bij een SIMkaart, dan weet je altijd dat je deze ook weer in een ander toestel kan stoppen. Men zegt altijd wel dat het handig is om een eSIM te hebben, maar daar heb ik nog altijd mijn twijfels over. Maar goed, je moet met de techniek mee en dan denk je daar goed aan te doen. Begrijpelijk dat je hier om hulp zoekt want dit is ook best vervelend en je wil bereikbaar zijn, of gewoon zelf kunnen bellen. 

Heb nog even geduld en dan komt er iemand van Vodafone je helpen. Wil je alvast in je profiel je gegevens aanvullen, dan gaat het sneller voor de medewerker om mee te kijken en kunnen ze je direct antwoord geven. Vul eventueel ook de eSIM nummers in die je hebt ontvangen (niet hier invullen maar in je profiel, zie blokje hier onder waar je dat kan zetten).

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 61Posts
  • 9Oplossingen
  • 13Likes

Hi @KeesJ

Allereerst welkom op de Vodafone community. 

Zo te lezen ben je alles behalve blij met ons op dit moment, en dat kan ik mij goed voorstellen. Ik ben dan ook meteen de systemen ingedoken, en ik zie dat de e-sim inmiddels wel geinstalleerd is en geactiveerd in MyVodafone, maar het werkt bij jou op dit moment nog steeds niet? Werkt ook je oude simkaart niet meer? 

KeesJ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Roland

 

Als ik in MyVodafone kijk zie ik de "oude" fysieke simkaart nog als standaard staan en de eSim als in bestelling.
Ditzelfde dus ook in de app.
De oude simkaart is ingenomen door de medewerker in de shop, omdat deze toch al niet goed zou zijn...
Tot aan het vorige toestel heeft deze echter altijd gewerkt, maar als ik hem in het nieuwe toestel stopte deed hij het niet.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 9Oplossingen
  • 24Likes

Dank voor je toelichting en balen dat die oude fysieke simkaart bij deze wisseling stuk was @KeesJ. We hebben de melding doorgezet om te kijken of hier een oplossing te geven is deze order door te voeren. 

KeesJ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag weer telefonisch contact gehad met de support aangezien ik geen updates meer krijg. Daar werd mij vrolijk medegedeeld dat ik maar rustig moest afwachten (dat doen wij gelukkig ook pas sinds 20 december 😓) totdat de technische dienst het opgelost heeft.
Hoe lang moet zoiets nog duren vraag ik mij af...

Er kan nu dus geen nieuwe eSim worden aangemaakt en ook geen nieuwe fysieke simkaart worden opgestuurd, omdat er bij Vodafone een technische f*ck-up is. 

Is er al meer zicht op een oplossing die wel zal gaan werken?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 147Posts
  • 28Oplossingen
  • 41Likes

Goedemiddag @KeesJ 

Ik snap dat gezien je eSim probleem er voor jou druk op ligt.

 

De reden dat je geen updates krijgt, is omdat die er ook nog niet is. Natuurlijk staat het je vrij om dan te bellen, alleen kan dit in de praktijk juist weer consequenties hebben voor de handelingen en cases die door ons zijn uitgezet. 

Je kan er vanuit gaan dat wij regelmatig een check uitvoeren, en bij een update dit aan je melden. Tot die tijd is het helaas afwachten tot de tweede lijn IT specialisten een oplossing aanbied.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 147Posts
  • 28Oplossingen
  • 41Likes

Goedemorgen @KeesJ 

 

Het is al een tijdje stil hier in het topic vandaar dat ik eens opnieuw in je casus ben gedoken.

Ik zie inmiddels in je online account wel een nieuwe eSim actief staan. Kun je wellicht met mij delen wat momenteel bij jou de status is?

KeesJ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

 

As we speak wordt mijn eSim wederom gedeactiveerd...

Het gaat echter niet om mijn nummer, maar het telefoonnummer van mijn vrouw.

Dus ik weet niet wat er aan de hand is bij jullie, maar goed gaat het niet...

Van de week heb ik nog telefonisch contact gehad en de oorspronkelijk aangemaakte case zou op 30 december zijn gereedgemeld, maar hiervan hebben wij nooit bericht gehad + er was nog helemaal geen oplossing!

Op dit moment zijn wij dus nog steeds afwachtend om een werkende eSim voor mijn vrouw haar telefoonnummer te krijgen.

 

Zoals gezegd, dit loopt al vanaf 20 december dus actie is nu weer eens gewenst...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 147Posts
  • 28Oplossingen
  • 41Likes

Ik duik er nu direct voor je in @KeesJ 

Zou je in jouw profiel onder de persoonlijke opmerkingen het eSim nummer willen vermelden die jij gebruikt?
En tevens ook het eSim nummer dat hoort bij het 06-nummer van je vrouw?
Ik had je anders met alle liefde nu even gebeld, maar dat lijkt dus nu niet mogelijk.

 

KeesJ
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb weer een werkende eSim, kon zelf een nieuwe aanmaken blijkbaar.

Dus ik kan gebeld worden.

 

Informatie ook toegevoegd/aangepast.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic