1
Vraag
2
Reageer en help mee
JFBSellies

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds overstap naar Vodafone geen 4G meer op mobiel

Goedemiddag,

Sinds mijn overstap van Simyo naar Vodafone heb ik nauwelijks tot geen bereik met 4G wanneer ik buiten ben. Vaak ontvang ik slechts een ā€˜Eā€™-verbinding. Ik heb een tweejarig abonnement afgesloten, maar zonder werkend 4G heb ik hier niets aan.

Ik heb al meerdere keren contact met jullie opgenomen, maar er wordt geen oplossing geboden. Dit heb ik inmiddels geprobeerd:

• Overgestapt van een fysieke simkaart naar een e-sim ā†’ geen effect.

• Bezoek gebracht aan een Vodafone-winkel en een nieuwe simkaart ontvangen ā†’ geen effect.

• Mobiele netwerkinstellingen opnieuw ingesteld ā†’ geen effect.

• Telefoon opnieuw opgestart ā†’ geen effect.

• Kruistest uitgevoerd: mijn simkaart werkt op een andere telefoon, maar een KPN-simkaart werkt wĆ©l op mijn huidige telefoon.

Een collega van jullie heeft na mijn telefonische toelichting een supportticket ingediend, maar dit volledig verkeerd gedaan. Er is aangegeven dat ik niet kan bellen, terwijl dat niet het probleem is. Ik kan wƩl bellen, maar heb geen 4G. Dit heb ik telefonisch duidelijk benoemd. Na een week wachten kreeg ik een reactie waar ik niets mee kan.

Ik gebruik een iPhone 11 en heb alle mogelijke stappen ondernomen. Op dit moment heb ik simpelweg geen functionerend product. Ik wil nu een werkbare oplossing.

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12507Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Begrijpelijk dat je hier je verhaal schrijft en ik merk dat je al veel zelf hebt gedaan om te zien waar het nu aan ligt. Ik zou ook denken dat je APN instellingen niet goed staan maar deze heb je al gecontroleerd. Zelf zou ik ik naar een Vodafone winkel gaan om het daar eens uit te laten zoeken. Die mensen kunnen met je mee kijken en desnoods toch iets vinden waar je zelf niet aan hebt gedacht of niet is doorgegeven via de klantenservice. 

Omdat ik zo niet kan zien wat voor toestel je hebt, ik heb hier een pagina die je misschien nog kan helpen. En controleer toch nog eens heel goed de APN gegevens, wie weet heb je toch een klein foutje gemaakt. Ik hoop dat het uiteindelijk gaat lukken en wie weet komt er nog iemand van Vodafone om je te helpen.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Goedemiddag @JFBSellies, welkom op de Vodafone Community! šŸ˜„

Het is natuurlijk erg belangrijk dat je een goede dekking hebt. Ik heb je adres naast de locatie van de dichtstbijzijnde 4G mast gezet. Dit is een relatief korte afstand. De mast staat / hangt op de poldertoren. Ik heb ook gecontroleerd of er meer meldingen binnen zijn gekomen, en daar lijkt het niet op.

Heb je de mogelijkheid om met een andere 4G telefoon te testen? Mogelijk kan je huidige toestel niet overweg met de frequenties die Vodafone gebruikt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12507Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Oh jee, ik heb over het hoofd gelezen dat je een iPhone 11 hebt. Waarschijnlijk Marco ook want een iPhone 11 kan natuurlijk wel gewoon 4G aan. 

Na de melding ā€œKruistest uitgevoerd: mijn simkaart werkt op een andere telefoon, maar een KPN-simkaart werkt wĆ©l op mijn huidige telefoon.ā€ weet ik het ook even niet meer. Je zou toch haast denken dat het aan de simkaart ligt, en niet aan het toestel. Heb je al een andere werkende Vodafone simkaart in je toestel geprobeerd? Wat zegt hij dan? Want met een KPN heb je er geen problemen mee. 

Beetje jammer dat er niet 123 een duidelijke oplossing voor is. Zou alleen kunnen bedenken dat Vodafone je nummer eens helemaal reset in hun systeem en dat deze dan opnieuw aangemeld kan worden en dat het dan beter gaat? 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 101Posts
  • 26Oplossingen
  • 21Likes

Hi @JFBSellies wat een teleurstelling moet het zijn en erg lastig ook, dat je sinds je bent overgestapt naar Vodafone problemen met het netwerk ervaart. Goed dat je dit hier op onze Vodafone Community met ons deelt, welkom. 
Je hebt al het Ć©Ć©n en ander geprobeerd lees ik, helaas zonder het gewenste resultaat. Op dit moment zie ik nog een case open staan waarin jouw klacht met betrekking tot de netwerk problemen wordt omschreven. 
We hopen natuurlijk dat daar nog een passende oplossing uit komt. Heb je ook al de reactie van Energieboy gelezen, waarin hij de optie aankaart eens een andere simkaart in je toestel te testen? In onze Vodafone winkels kan een nieuwe simkaart gemaakt worden. We horen het heel graag van je. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic