milou_

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overlast formulier werkt niet in de Vodafone&Ziggo app

Hi,

Ik word al weken gebeld door een privé nummer. Word er uiteraard inmiddels stapelgek van, dus ik zou dat graag willen melden. Als ik dat wil doen, kan dat alleen via het overlast formulier in de Vodafone & Ziggo-app, maar dat formulier geeft steeds de melding: Er ging iets mis bij het verwerken van je aanvraag. Probeer het later nog eens. Die melding heb ik nu al zo'n 10 keer gezien, dus help! Kan deze functie alsjeblieft weer gemaakt worden of weet iemand een andere oplossing? Ik heb Vodafone al gebeld, maar die konden weinig zonder dat formulier, zeiden ze.

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 12167Posts
  • 3543Oplossingen
  • 3166Likes

Hmm, dat is wel heel vreemd zeg. Voor nu is er niemand aanwezig op de community om je te helpen. Vanaf maandag is er weer een medewerker online en die kan even met je mee kijken. Dan komt het vast allemaal wel weer goed en wie weet kan ze je helpen met het doorzetten van je probleem. Het zou eigenlijk gewoon moeten werken, zou je het anders eens willen proberen via My Vodafone via een browser, dus niet via de app. Maandag is er weer iemand, heb anders nog even geduld. Hieronder wat extra informatie om even door te lezen (wat je ongetwijfeld vast al hebt gedaan):

Vodafone doet z'n best om samen de overlast te stoppen. Dat lukt alleen als je binnen 3 weken minimaal 3 keer bent lastiggevallen én als er een (korte) verbinding is geweest. Bel zelf niet terug! Want dan is overlast niet meer te bewijzen. En maak je geen zorgen, Vodafone geeft je naam niet door. De plager weet dus niet wie de melding heeft gedaan.

Dit doet Vodafone dan voor je:

  1. Ze proberen het nummer van de plager te achterhalen en sturen een eerste waarschuwing per brief of sms. Dit kan alleen bij een Nederlands nummer.
  2. Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld het dan opnieuw. Ze sturen dan een tweede waarschuwing.
  3. Als het dan nog niet stopt, zorgt Vodafone ervoor dat het nummer wordt geblokkeerd.

 

⚠️ Zorg dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

milou_
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reactie! Helaas is het op geen enkele manier mogelijk om via My Vodafone in de browser overlast te melden. Je wordt altijd doorgestuurd naar de app, zoals weergegeven in mijn screenshot. In de app werkt het ook helaas nog steeds niet, zoals je kan zien aan de andere screenshot. Ik wacht in ieder geval nog even rustig af. 🙂

72fd7aad-3793-426f-8a21-cf9ba58e6929.jpegScherm­afbeelding 2024-07-08 om 13.27.24.png

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3467Posts
  • 1043Oplossingen
  • 1132Likes

Hi @milou_ 

Ah, je probeert het dan via de browser op je mobiele telefoon te benaderen. In dat geval wordt je vaak doorverwezen naar de app. Wil je het eens via een ander apparaat testen als het lukt? Bijvoorbeeld een laptop? Je blijft dan namelijk wel in de browser omgeving. Ik hoor graag of het lukt 🙂

milou_
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee hoor, dat deed ik niet. Ik opende de pagina op mijn laptop. Als je dan op 'Overlast melden' drukt, wordt je hiernaar toegestuurd. Daar kan je vervolgens niets doen.Scherm­afbeelding 2024-07-08 om 13.43.21.png

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3467Posts
  • 1043Oplossingen
  • 1132Likes

@milou_ Ik zie dat het inderdaad niet meer mogelijk is via de browser, maar enkel en alleen een functionaliteit via de Vodafone&Ziggo App. Mijn excuses, want dit is dus blijkbaar recent gewijzigd. Via een test-account heb ik ingelogd in de Vodafone&Ziggo App en heb ik zonder problemen het formulier kunnen insturen en deze is goed binnengekomen. Het is dus niet te reproduceren en betreft dus geen collectief issue. Heb je al eens geprobeerd om de Vodafone&Ziggo app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren? Controleer ook of de software op je toestel volledig bijgewerkt is. En indien mogelijk: test ook de Vodafone&Ziggo app op een ander toestel.

Mocht het probleem dan nog spelen, dan het advies om contact op te nemen via de klantenservice. Zij kunnen dan een ticket aanmaken naar onze technische dienst om het probleem individueel verder te onderzoeken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic