1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wabbak

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Lage snelheid via 5G netwerk

Ik heb eens gekeken wat mijn snelheid is op het 5G netwerk. Lachwekkend eigenlijk, als het niet zo triest was: 28 down en 6 up. Ik had gedacht dat na de veiling het toch beter zou worden. 
Slechte zaak!!

13 Reacties 13
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Wabbak ja, ik snap dat je dit dan niet verwacht. Sorry ook voor het tegenvallende resultaat.

Om in detail uit te zoeken wat er loos is en tot een oplossing te komen, is het handig een stappenplan door te nemen én uit te voeren.

Wil je aub exact deze stappen eens uitvoeren en ons aangeven waar je op uitkomt? 

grralph

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een bijzonder verwijzing door Vodafone medewerker Jacob. Die gaat er namelijk over dat je niet kunt internetten of bellen. Wabbak heeft het daar niet over en ik heb precies hetzelfde: 5G snelheid haalt misschien 20% van wat Vodafone voorspiegelt.  Ik heb nog maar een paar dagen mijn abonnement maar heb al regelmatig contact moeten hebben met Vodafone. En iedere keer hetzelfde, medewerkers die volstrekt inadequaat reageren. 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen @grralph goed dat je op dit topic reageert en wat jammer dat jij dezelfde ervaring hebt met de snelheid op het 5G netwerk. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld waar je je bevindt, of dit binnen of buiten is of dat er wellicht iets aan de hand is met de mast waarmee je verbinding maakt. Vandaar dat we vragen een aantal stappen te doorlopen. 
In deze link vind je informatie over hoe het zit met de snelheid en de dekking. je vindt er ook een dekkingskaart waarop je je postcode kunt invullen, dan kun je per locatie bekijken hoe het daar gesteld is met de dekking. 
Ervaar je problemen, zoals je al aangeeft; dan kun je onderaan die pagina de netwerkcheck doen, zodat onze netwerkcrew het probleem in onderzoek kan nemen. 

Wabbak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

En dan krijg ik meermaal de suggestie dat ik mijn SIM kaart in een ander toestel met doe. Ik heb een eSim. Kortom, ik kom totaal niet verder en mijn bereik is nog steeds niet meer dan 50Mbps. En ik zou veel meer moeten hebben.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dan wordt een kruistest inderdaad wel erg lastig @Wabbak , ik zie nu dat hiervoor al eens een netwerk case is gemaakt en ik zou dit graag nogmaals voor je willen doen. Graag ontvang ik van jou voorbeelden van data en tijdstippen plus plaatsen  van de afgelopen 3 dagen waar je deze problemen hebt ervaren, dan kan ik die informatie toevoegen aan de case. 

Wabbak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Maar daar ben ik mee begonnen!!!

grralph

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook dit is weer een bijzondere verwijzing. Op de door jou aangegeven pagina zie je 2 dingen: een kaartje met 5g dekking en een tabel met snelheden. Wat je niet ziet maar waar het (uiteraard) om gaat is waar Vodafone welke snelheid biedt. Je doet bovendien of het probleem bij de gebruiker ligt. Dat is een erg gemakkelijke omdraaiing. Laat ik daarom mijn vraag herformuleren.  Welke (theoretische ) snelheid  biedt Vodafone in Drenthe, dat is waar ik woon.  Lijkt me een eenvoudig te beantwoorden vraag.  Voor het het geval je antwoordt dat het er van afhangt waar ik in Drenthe woon: ga eens uit van de plek in Drenthe waar Vodafone de hoogst (theoretische) snelheid biedt. Ik dank je voor je antwoord. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 36Posts
  • 12Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Wabbak

 

We hebben het vorige week uitgezet bij een andere afdeling wat we kunnen doen aan de netwerkproblemen. Een kruistest (simkaart in ander toestel) is niet handig ivm E-Sim dus willen we graag een onderzoek starten en hebben we de informatie nodig die Judith al eerder vroeg. 

 

De meldingen mogen niet ouder zijn dan 3 dagen:

- Datum + tijdstippen dat data niet werkt of traag is

- Gaat het om bellen, gebeld worden of internet

- Eventuele meldingen die je te zien krijgt

 

Ik hoop dat je er voor open staat dat we opnieuw onderzoek gaan doen om te kijken waar het probleem zit en dit op te lossen! 

Wabbak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nogmaals: in het eerste bericht heb ik al wat snelheids resultaten weergegeven. Die zijn op verschillende plaatsen genomen, maar wel allemaal binnen mijn woonplaats. Die snelheid verandert niet. Dus waarom moet ik weer snelheden doorgeven?? Het is wat het is! Op dit moment is de snelheid 35mbps voor download, 10 voor upload. Ik weet niet wat ik daar nog meer aan moet toevoegen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 33Posts
  • 10Oplossingen
  • 5Likes

@Wabbak We hebben op 15 augustus je per mail een reactie gestuurd waarin het netwerkcrew team aangeeft het probleem op locatie niet te hebben gevonden.

Dat betekent dat we met apparatuur het netwerk hebben gemeten, en wij andere snelheden ervaren dan jij.

 

Er is je daarom ook gevraag een kruistest uit te voeren, of wel een ander toestel te proberen. Dit heb je getest, geen oplosisng geboden.

Dan is het raadzaam eens je simkaart te laten omruilen in de winkel. Als je daarna nog problemen ervaart, dan vragen we je om bovenstaande vragen te beantwoorden.

 

* datum tijdstip

* postcode van het probleem

* welke snelheid wordt er behaald middels de speedtest



 

Wabbak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

SIM kaart omruilen? Een E-sim? Wist niet dat dat kon.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 33Posts
  • 10Oplossingen
  • 5Likes

Nee dat betekent dat we je van een eSim overzetten naar een fysieke sim en daarmee testen of dat beter functioneert. Het kan zijn dat je toestel en eSim niet lekker met elkaar functioneren. Snap je? 🙂 @Wabbak 

Wabbak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben nu 4 weken weg, dus dat moet daarna. Ik kom erop terug.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic