1
Vraag
2
Reageer en help mee
rpajansssen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet bellen en geen data verbinding in het buitenland.

Hoi,

 

Ik was een tijdje in Curacao en kon daar niet bellen en ook niet internetten, sms'en.

Ik had wel een goede verbinding met een zendmast. Er werd ook roaming contact gemaakt. Maar ik kon niks.

Probleem gemeld bij Vodafone. Natuurlijk hebben jullie het eerst geprobeerd het af te doen als gebruikersfout, toen lag het aan de zendmast, toen lag het aan mijn telefoon, toen wisten jullie niet waar het aan lag, en daarna hebben jullie het opgegeven en de zendmast de schuld gegeven.

Ik ga volgende week naar de verenigde staten op vakantie, en wil dat dit probleem voor die tijd is opgelost, Eerder dit jaar hebben jullie mijn abbonnement gewijzigd en sindsdien is dit probleem. In Nederland geen problemen. In het buitenland wel. Ik zie op dit forum dat dit vaker voorkomt en jullie vaak intern actie moeten ondernemen om dat te fixen. Gaarne nu ook doen!

 

Ja, alle instellingen stonden goed op mijn telefoon!

8 Reacties 8
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 58Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Hey @rpajansssen en goed dat je dit meldt. Wanneer je je in het buitenland bevind, snap ik heel goed dat je ook een goede dekking wilt.

Nu is het wel zo dat wij afhankelijk zijn van buitenlandse netwerken om een verbinding te kunnen krijgen, dit kan ook eens niet goed werken. Wat belangerijk voor jou is om te weten, is dat zowel Curacao als de VS voor ons buiten de EU vallen. Dit betekend dat je niet je bundel hier kan gebruiken en afhankelijk bent van onze Wereldbundels

Verder moet de APN goed staan en wanneer alles goed werkt en je hebt nog steeds geen verbinding, dan is het advies om van netwerk te wisselen. Hopelijk gaat het je wel beter af in de VS!

rpajansssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net zoals als laatst op vakantie heb ik niks aan dit antwoord, Natuurlijk stond de wereldbundel aan, en natuurlijk was de APN goed geconfiguteerd. En je hebt niet goed gelezen want ik gaf aan dat er prima contact werd gemaakt met een zendmast!

 

Het probleem zit bij jullie en ik zie in dit forum dat dit probleem vaker voorkomt. FIX HET!!!!

 

Zoniet dan wil ik onder mijn contract uit omdat jullie niet in staat zijn jullie contractuele verplichtingen na te komen.

 

Supervervelend om steeds met dit soort berichten afgescheept te worden!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@rpajansssen ik snap je punt en frustratie. Helaas hebben we op sommige dingen in het buitenland invloed, maar niet op alles helaas. We zullen altijd ons best doen een euvel zo goed mogelijk op te lossen. 

rpajansssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het ligt NIET aan dingen in het buitenland. Het ligt aan jullie instellingen waarbij jullie mijn sim blokkeren tegen gebruik in het buitenland, geïntroduceerd toen jullie mijn contract hebben verlengd!!!! En ik ben niet de enige gezien de andere ervaringen gedeeld op dit forum dus het is super frusterend dat dit jullie response is.

 

Maar ik begrijp uit jouw reactie dat jullie ook nu dus niks gaan doen. 

 

Dat betekent dat ik nu extra kosten moet maken om toch verbinding te hebben op de bestemmingslokatie. En dat betekent dat ik betaald heb voor jullie niet geleverde services in Juli en de komende weken. Dat geld wil ik terug en ik ga na mijn vakantie ergens anders een contract afsluiten. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 33Posts
  • 10Oplossingen
  • 5Likes

Het is jammer dat je het zo ziet en ervaart @rpajansssen Wij hebben namelijk je sim niet geblokkeerd tegen gebruik in het buitenland.

Daardoor kunnen wij er dus ook niets aan doen. Nu ben ik zelf wel bekend op Curacao, en zijn er vaker problemen met de netwerk operators daar. Dat is niet iets waar wij verantwoordelijk zijn. Je kan altijd switchen tussen de providers Digicell en Chippie, soms werkt de 1 wel, en de ander niet.

Ik ga er vanuit dat je vakantie naar de Verenigde staten verder geen problemen oplevert.

rpajansssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitermate teleurstellend dat jullie niks ondernemen (zelfs niet de stappen die jullie WEL voor anderen hebben ondernomen zoals te vinden op dit forum) terwijl het een bekend probleem is.

 

Zeer teleurstellend dat je blijft volharden dat het aan een buitenlandse operator licht terwijl dat niet het geval is. Ben al 10 keer op Curacao geweest, de laatste keren met dezelfde telefoon en dezelfde sim en nooit problemen, alleen nu na de contract verlenging door jullie.

 

Maar het zegt iig veel dat jullie absoluut NIETS willen doen om te helpen.

 

Bedankt voor niks dus.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 33Posts
  • 10Oplossingen
  • 5Likes

Ik kan me voorstellen dat als je eenmaal de bril op hebt gezet dat het allemaal komt door een blokkade sinds contractverlenging, het lastig is om het anders te bekijken. @rpajansssen 

Voor de volledigheid, er staat GEEN blokkade op jouw simkaart, alles is vrijgegeven om hier, in de EU en buiten de EU je dienst te gebruiken zoals je bent gewend. 

En, als je dat niet gelooft, mag je altijd met je simkaart langs de winkel gaan dan kunnen ze je dit laten zien 🙂 

rpajansssen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een projectie zeg... zet je bril "het ligt nooit aan ons" zelf eens even af zeg.

Maar opnieuw een gemiste kans voor je... je had ook kunnen zeggen we gaan net zoals bij anderen die dit gemeld hebben ook bij jou dingen resetten/opnieuw aanmelden om het probleem te verhelpen. Maar nee... weer niks... de onwil is groot hier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic