Hallo @jg.moerkens , wat een heerlijkheid dat jij op dit moment in Spanje verblijft. Daar is het vast warmer weer dan hier!
En uiteraard wil jij in Spanje kunnen genieten van je favoriete programma`s via je Chromecast. Dat is logisch. Uiteraard denk ik graag met je mee hierin. In theorie is het zo dat je persoonlijk hotspot werkt wanneer je reguliere internetverbinding ook werkt. Daarbij is het wel belangrijk dat de APN instellingen correct zijn. Heb je deze al gecontroleerd?
Instellingen internet buitenland:
Internet in het buitenland werkt alleen als je data roaming hebt geactiveerd en je de juiste APN, het toegangspunt tot ons mobiele netwerk, gebruikt. Controleer of de APN live.vodafone.com in je toestel staat. Voor Android vind je dit vaak bij 'Namen toegangspunten'. Staat er een andere APN of kun je het niet vinden? Kijk in onze toestelhulp bij 'Mobiel internet instellen'.
Herstart voor de zekerheid je toestel en je Chromecast na het aanpassen van deze instellingen.
Netwerkinstellingen resetten
Je kunt ook de netwerkinstellingen resetten en een nieuwe hotspot aanmaken.
-Ga naar instellingen
-Algemeen Beheer
-Resetten
-Netwerkinstellingen resetten.
(deze stappen kunnen per type Samsung iets anders zijn)
Zodra je deze stappen hebt doorlopen, kun jij je Chromecast gaan verbinden. Kies bij het instellen van een wifi-netwerk voor de zojuist gemaakte hotspot.
Meer informatie over het verbinden van je Chromecast op een externe locatie kun je hier vinden.
Heel veel plezier tijdens je verblijf in Spanje!