1
Vraag
2
Reageer en help mee
jg.moerkens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hotspot maakt geen verbinding met Google Chromecast in Spanje

Wij zitten in spanje en willen via ziggo go tv kijken.

Op mijn Samsung  Galaxy A32 5G heb ik de hotspot ingeschakeld en zo ook op de Google chromecast. En toch krijg ik de melding dat ik geen internet heb. Daar hadden we in Duitsland ook al problemen mee alleen in Nederland niet.

Ik zie ook dat in het scherm staat internetverbinding:  verbonden

Maar ik heb geen internet.

Wat moet ik nog doen om toch tv te kunnen kijken middels de Google chromecast?

5 Reacties 5
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 8Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @jg.moerkens , wat een heerlijkheid dat jij op dit moment in Spanje verblijft. Daar is het vast warmer weer dan hier!

En uiteraard wil jij in Spanje kunnen genieten van je favoriete programma`s via je Chromecast. Dat is logisch. Uiteraard denk ik graag met je mee hierin. In theorie is het zo dat je persoonlijk hotspot werkt wanneer je reguliere internetverbinding ook werkt. Daarbij is het wel belangrijk dat de APN instellingen correct zijn. Heb je deze al gecontroleerd?

Instellingen internet buitenland:
Internet in het buitenland werkt alleen als je data roaming hebt geactiveerd en je de juiste APN, het toegangspunt tot ons mobiele netwerk, gebruikt. Controleer of de APN live.vodafone.com in je toestel staat. Voor Android vind je dit vaak bij 'Namen toegangspunten'. Staat er een andere APN of kun je het niet vinden? Kijk in onze toestelhulp bij 'Mobiel internet instellen'.

Herstart voor de zekerheid je toestel en je Chromecast na het aanpassen van deze instellingen. 

Netwerkinstellingen resetten 
Je kunt ook de netwerkinstellingen resetten en een nieuwe hotspot aanmaken. 
-Ga naar instellingen
-Algemeen Beheer
-Resetten
-Netwerkinstellingen resetten.
(deze stappen kunnen per type Samsung iets anders zijn)

Zodra je deze stappen hebt doorlopen, kun jij je Chromecast gaan verbinden. Kies bij het instellen van een wifi-netwerk voor de zojuist gemaakte hotspot.

Meer informatie over het verbinden van je Chromecast op een externe locatie kun je hier vinden.

Heel veel plezier tijdens je verblijf in Spanje!

jg.moerkens
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Meindert , bedankt voor je reactie maar helaas niet gelukt. Ik heb alles gedaan wat ik moest doen , ook gecontroleerd maar ik blijf het probleem hebben dat ik wel internet op mijn telefoon heb maar niet als ik via mijn Google chromecast wil om ziggo go te streamen. Dan krijg ik de melding nog steeds dat ik geen verbinding met internet heb.

Ik ga verder op zoek hoe ik dit op ga lossen , ik ben er zeker niet blij mee want ik heb speciaal " Red unlimited afgesloten om ziggo go in het buitenland te kunnen kijken. Maar evengoed bedankt voor je reactie/hulp.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 91Posts
  • 13Oplossingen
  • 15Likes

Goedemorgen @jg.moerkens, even een aanvulling op bovenstaande berichten.

Bij het casten van een telefoon naar een chromecast is het belangrijk dat beide apparaten verbonden zijn met hetzelfde netwerk. Dit is nu helaas niet het geval. Je telefoon is verbonden met het mobiele netwerk, en de televisie is verbonden met de hotspot van je telefoon.

Stel, er is een wifinetwerk beschikbaar op de plek waar je bent, dan kun je zowel de televisie als de telefoon met hetzelfde wifi netwerk verbinden. Dan werkt het wel. Wat je nog wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld een laptop met een HDMI kabel aansluiten op de televisie. Je maakt dan met de laptop verbinding met de hotspot van je telefoon. Vervolgens ga je naar www.ziggogo.tv, en kun je kijken.

Een andere optie is een mifi. Dit is een klein apparaat waar je de simkaart van Vodafone in doet. Je verbindt dan zowel je telefoon, als je televisie met deze mifi. Ook dan zitten beide apparaten in hetzelfde netwerk en kun je casten.

jg.moerkens
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Marco , 

Bedankt voor je reactie.

Het lukte anders altijd. Geen problemen ondervonden alleen in Duitsland en nu hier in spanje.

Ik ga op zoek naar een mifi en ga dat dan eens proberen.

Ik laat het weer weten.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 91Posts
  • 13Oplossingen
  • 15Likes

Controleer ook goed of de Chromecast wel met de hotspot van de telefoon is verbonden @jg.moerkens. Heb je nog een telefoon in de buurt? Probeer deze dan eens te verbinden, en kijk of deze wel een internetverbinding krijgt.

Ik heb ook nog 2 screenshots op mijn vergelijkbare Samsung telefoon gemaakt. Controleer ook of er geen limieten zijn ingesteld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic