1
Vraag
2
Reageer en help mee
westg01

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik buitenlandse oproepen blokkeren?

Ik realiseer me dat deze vraag al vaker aan de orde is geweest, maar ik probeer het toch nog maar een keer: Ik word al maandenlang dagelijks 1 of 2 keer gebeld door telefoonnummers uit Engeland. Het gaat vrijwel steeds om een ander nummer. Ik heb gelezen dat providers geen blokkades op buitenlandse telefoonnummers kunnen of willen zetten. Helaas werken ook goedbedoelde suggesties niet om een contactpersoon aan te maken met telefoonnummer +49* of +49********** en deze contactpersoon vervolgens te blokkeren. Alle oproepen komen gewoon binnen 😞

Nu blokkeer ik dus dagelijks 1 of twee buitenlandse oproepen. Het stoort me in m'n werk en daarnaast vind ik dit meer dan vervelend.

Is er iemand die wellicht een werkende oplossing heeft bedacht? Ik gebruik een Galaxy S23 Ultra.

7 Reacties 7
xJBx

Raadgever
  • 88Posts
  • 3Oplossingen
  • 26Likes

Probeer eens alleen +49 inplaats van +49*

westg01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik noemde per abuis +49 bij Engeland. Dat moet natuurlijk +44 zijn (+49 is Duitsland). Maar verder werkt het niet. +44 werkt niet en 0044 - al dan iet met sterretjes erachter - ook niet. Alle Engelse oproepen komen door die blokkades heen 😞

xJBx

Raadgever
  • 88Posts
  • 3Oplossingen
  • 26Likes

Heb je toevallig Beller-id en antispambeveiliging al aan staan? 

westg01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Staan beide aan...

xJBx

Raadgever
  • 88Posts
  • 3Oplossingen
  • 26Likes

Misschien dat andere nog ideeën hebben, anders is het misschien een idee om een ander nummer aan te vragen. 

westg01
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja. Maar dat is wel de allerlaatste optie. Bedankt voor je suggesties!

xJBx

Raadgever
  • 88Posts
  • 3Oplossingen
  • 26Likes

Nee precies, dat zou voor mij ook de allerlaatste optie zijn. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic