1
Vraag
2
Reacties
J grooten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik

Heb, als ik buiten mijn wifigebied kom, meestal geen bereik en kan ookniet bellen of gebeld worden. Heb de simkaart eruit en weer in gedaan,  hoe krijg ik verbinding. Ik betaal voor internet en bellen maar kan niks. Help

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @J grooten 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is natuurlijk altijd heel vervelend. Je zou als eerst even kunnen onderzoeken of er misschien werkzaamheden zijn via deze webpagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 

Mocht dit niet zo zijn, en je hebt op je telefoon je 4G (data en bellen) aan staan bij Mobiele Instellingen, dan kan je een netwerk controle uitvoeren via die zelfde webpagina, of even op deze link klikken, (onderaan het kaartje in het groene gedeelte). Deze mensen zullen dan gaan controleren wat er aan de hand is. Op dit moment zijn er geen mensen van Vodafone aanwezig om je hiermee verder te helpen en via de website gaat dit het snelst. 

Heb je ook al met je simkaart in een ander toestel getest? Misschien kan je dat ook eerst even proberen, voor je alles in gang zet om na te vragen. Stop je eigen simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in je eigen toestel. Zo kan je kijken of het aan je simkaart ligt, dus aan Vodafone, of aan je toestel. Want aan je toestel kan het natuurlijk ook nog liggen. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @J grooten 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is natuurlijk altijd heel vervelend. Je zou als eerst even kunnen onderzoeken of er misschien werkzaamheden zijn via deze webpagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 

Mocht dit niet zo zijn, en je hebt op je telefoon je 4G (data en bellen) aan staan bij Mobiele Instellingen, dan kan je een netwerk controle uitvoeren via die zelfde webpagina, of even op deze link klikken, (onderaan het kaartje in het groene gedeelte). Deze mensen zullen dan gaan controleren wat er aan de hand is. Op dit moment zijn er geen mensen van Vodafone aanwezig om je hiermee verder te helpen en via de website gaat dit het snelst. 

Heb je ook al met je simkaart in een ander toestel getest? Misschien kan je dat ook eerst even proberen, voor je alles in gang zet om na te vragen. Stop je eigen simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in je eigen toestel. Zo kan je kijken of het aan je simkaart ligt, dus aan Vodafone, of aan je toestel. Want aan je toestel kan het natuurlijk ook nog liggen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @J grooten,
Welkom op de Community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is als je geen bereik hebt. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je gelijk al wat tips doorgeeft. Heb je zijn tips al doorlopen en wat is hier uit gekomen? Wat ik me nog afvraag is of het om een prepaid of een abonnement gaat en indien een abonnement, zijn alle facturen voldaan? Dit kun je controleren in My Vodafone onder het kopje rekeningen. Sinds wanneer ervaar je dat er geen bereik is? Ervaar je dit overal of alleen op een bepaalde postcode? 

J grooten
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb alles gedaan wat jullie zeggen. Gisteren had ik meestal wel internet. Toen waren we 200 km van huis. Vanmorgen bij ons in de Jumbo weer niet. Ik heb net de eerste rekening van vodafone binnen en die wordt automatisch betaald. Ik vind het heel vervelend dat ik ook telefonisch niet te bereiken ben. Ga binnenkort maar even naar de vodafone winkel

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het bereik in winkels is afhankelijk van de winkel en het gebouw. In verschillende supermarkten wordt het netwerk tegen gehouden zodat je alleen kunt verbinden met hun wifi. Ze willen namelijk niet dat je een prijsvergelijking doet van de producten. Daarnaast is het netwerk ook afhankelijk van waar het gebouw staat, de omgeving maar ook welke materialen voor het gebouw zijn gebruikt @J grooten. Indien je ergens geen bereik hebt (buiten of thuis), kun je het beste de stappen in de link doorlopen die @Energeboy gedeeld heeft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic