Wimd1988

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebeld in Turkije naar NL nu continue lastig gevallen door Duitse nummers

Afgelopen woensdag heb ik vanuit Turkije naar Nederland gebeld, na deze oproep ben ik al 29 keer gebeld door Duitse mobiel nummers, omdat dit nooit is voorgekomen en het een halfuur na mijn oproep is begonnen kan ik wel invullen hoe laat het is. Hoe kan het zo zijn dat blijkbaar Turkcell telefoonnummers van Vodafone klanten niet beveiligd en wat ligt er nog meer van mij op straat nu? Ik wil graag een passende manier om al deze oproepen te stoppen want dit is echt te belachelijk voor woorden, vannacht ben ik 5 keer gebeld bijvoorbeeld. Is een nummerswap een optie en hoe moet ik dit doen?

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3551Posts
  • 1072Oplossingen
  • 1168Likes

Hi @Wimd1988, welkom hier. 

Wat super irritant dat je na één belletje zoveel inkomende oproepen hebt gehad van Duitse mobiele nummers. Helaas is dit niet iets wat wij voor je kunnen blokkeren, want in geval van telefonische overlast kunnen we alleen actie ondernemen als het om een Nederlands nummer gaat. Daarnaast zijn het in dit geval dus ook nog eens allerlei verschillende nummers. In dit geval kan je dus alleen niet opnemen en het nummer vervolgens blokkeren. Mocht het toch blijven aanhouden, dan kan je uiteindelijk overwegen om voor een ander nummer te kiezen. Dit kan via My Vodafone geregeld worden en hierover lees je meer op deze pagina.

Ers1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Precies hetzelfde probleem hier. Het hele gezin wordt sinds het begin van onze vakantie in Turkije constant (abnormaal veel) gebeld door Duitse nummers. Blijven wegdrukken als ik het zo lees..

Energieboy
Expert
Expert
  • 12198Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3182Likes

ja @Ers1, weg blijven drukken, dat is alles wat je kan doen. Wat mij alleen wel op valt is dat jullie beiden in Turkije zijn geweest. Beetje vreemd dat jullie samen dan gebeld worden door Duitse nummers. Als jullie zeker zijn dat jullie geen 06 nummers op het internet achter hebben gelaten, dan zou het best wel eens kunnen dat jullie op een wifi platform zijn geweest die nummers verzameld en gebruiken om te bellen met vreemde gesprekken. 

Maar goed, dat is iets wat Vodafone eventueel zou kunnen laten onderzoeken, mochten er straks nog meer mensen vanuit Turkije dit probleem hebben. Is dat iets om op te pakken @Cecilia

Hoe dan ook, NIET opnemen en het nummer lekker blokkeren in je toestel. Als je maar vaak genoeg niet opneemt dan stoppen ze wel met proberen, dat is een beetje wat mijn ervaring hier mee is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic