JoJo98

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Game Streaming PS Portal via hotspot onstabiel

Goedemorgen.

Deze week op cursus dus reis ik het land door, enthousiast om mijn Playstation Portal op 5G te proberen. Ook na het zien van de advertenties m.b.t. game streaming via 5G op de site van Vodafone had ik goede hoop. Maar helaas.

Ik kan verbinding maken met mijn PS5, maar het netwerk is erg onstabiel. Of slechte kwaliteit en onspeelbaar gestotter, of ik verlies de verbinding met mijn PS5. Mijn thuisnetwerk is meer dan goed. PS5 zit op het vaste netwerk. 

Ik heb echt een hele hoop al geprobeerd. Netwerk laten resetten. Hotspot instellingen aanpassen voor real time verkeer. Apparaten opnieuw instellen. Noem het maar op.

Iemand die mij kan helpen?

Via thuiswifi werkt het perfect. Getest met iemand anders zijn Hotspot (KPN Unlimited), daar ging het goed. Ik kan het niet loslaten! 

Mvg

Joey

9 Reacties 9
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 90Posts
  • 8Oplossingen
  • 16Likes

Hey @JoJo98 en welkom op de Community! Lekker met een cursus op reis zie ik wel 😄
Dan wil je natuurlijk ook dat het netwerk rondom de PS5 goed werkt. We denken graag met je mee.

Zou je voor mij kunnen kijken of deze troubleshooter je verder helpt? Vaak moeten we het toch rondom de instellingen gaan zoeken. 

JoJo98
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Ryan, helaas kom ik met de troubleshooter niet verder.. Het gaat hier echt om een onstabiele verbinding.. De verbinding zelf werkt vaak wel.. Ene keer heel langzaam en soms iets sneller. De portal kan er in ieder geval niet mee overweg. Ondertussen ook telefoonwissel en e-sim wissel gehad waarna de verbinding niet beter is geworden. 

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 90Posts
  • 8Oplossingen
  • 16Likes

Dan vermoed ik dat dit aan het lokale netwerk ligt @JoJo98. In het buitenland liften wij mee op de verbindingen waar wij licenties mee hebben en wij zijn afhankelijk van hun voor een goede verbinding. Als alle stappen doorlopen zijn, ben ik bang dat wij rondom het netwerk niets kunnen toepassen om het te verbeteren.

JoJo98
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Ryan,

Mijn lokale netwerk is niets mis mee. Ik heb het niet over het buitenland... mijn algemene ervaring is erg slecht met vodafone qua signaalsterkte en snelheid. Het gehele traject van pijnacker naar Utrecht heb ik tussendoor ook speedtests gedaan, het resultaat was heel wisselend. Soms eens een uitschieter waarbij ik 5 streepjes had en een goede snelheid.. maar dat duurt dan maar een halve minuut. Gemiddeld 1-2 streepjes. Dus over heel veel kilometers getest en nergens stabiel de verbinding kunnen gebruiken. Dit is overigens niet alleen met game streaming. Surfen via mijn telefoon gaat vaak ook langzaam. Op mijn oude telefoon met andere sim, zelfde nummer, ook dit probleem gehad.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 57Posts
  • 18Oplossingen
  • 9Likes

Goedemorgen! @JoJo98 

Ah dat was dan even verkeerd begrepen. We dachten buitenland en met gamen alleen instabiele verbinding maar gewoon lekker hier en ook als je je toestel normaal gebruikt, helder! 

Je mag van mij even deze stappen doorlopen en een melding maken bij ons netwerkteam: Problemen met bellen of internet | Support | Vodafone

Daar moet je een aantal stappen doorlopen en kom je uit om een  melding te maken. Er wordt dan een ticket aangemaakt en ze gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Wil je dat eens doorlopen? 

JoJo98
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Carlien,

Geen probleem! Ik krijg als ik dit doe alleen de mogelijkheid om een chat te starten of de storingskaart te bekijken. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 57Posts
  • 18Oplossingen
  • 9Likes

Je kan via daar een melding maken bij ons! @JoJo98 Laat je weten of het gelukt is? 

JoJo98
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Carlien,

Ik kom helaas niet verder. Ik kan alleen chatten of een vergoeding aanvragen. Het chatten heb ik al twee keer eerder gedaan.

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 12Oplossingen
  • 2Likes

Via de Chat maakt de medewerker een netwerkcase aan, dan neemt de afdeling netwerkbeheer het in onderzoek om de oorzaak boven water te krijgen! Probeer het nog eens en geef aan dat je een case ervoor aan wil maken @JoJo98 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic