1
Vraag
2
Reacties
freekson

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Data sim werkt niet in professionele Pepwave Max router

Ik heb al 1 topic gevonden van iemand met hetzelfde probleem. Dit heeft het uiteindelijk kunnen oplossen. (zie onderstaande link)

https://community.vodafone.nl/t5/Archief/prepaid-data-sim-10G-werkt-niet-in-profesionele-Pepwave-Mif...

Enige verschil is dat ik een abonnement met duo sim kaart heb. Heel veel verschillende APN settings al geprobeerd maar hij blijft zoeken naar IP adres. Iemand suggesties?

 

alvast dank,

 

Frank

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Steven,

 

Heb niet het idee dat ik heel veel andere dingen heb gedaan dan voorheen maar zoals reeds gezegd werkt zowel prepaid als abonnement met deze instellingen (zie afbeelding)

 

MvG

 

Frank

Bekijk in context

18 Reacties 18
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @freekson 
Welkom op de community van Vodafone. Dat is een hele goede vraag. Ik leg je graag hier meer over uit. Een Duo sim kan nooit tegelijk gebruikt worden. Gebruik je de DuoSim in je telefoon met bijvoorbeeld bellen, dan zal de Duosim in de router niet werken. Dit geldt natuurlijk ook omgekeerd. Werkt de Duo sim wel in een ander toestel in plaats van in een router? Dan kunnen we de Duo sim al uitsluiten.

Er is maar 1 APN waarvan je gebruik kan maken en dat is de live.vodafone.com tenzij het een zakelijk abonnement is.
Je dient de volgende instellingen te gebruiken voor de APN:

- Naam: Vodafone Live

- APN: live.vodafone.com
- Proxy: Niet ingesteld
- Poort: Niet ingesteld
- Gebruikersnaam: vodafone
- Wachtwoord: vodafone
- Server: Niet ingesteld
- MMSC: Niet ingesteld
- MMS-poort: Niet ingesteld
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- APN-Type: *
- APN-Protocol: IPv4
- Roamingprotocol voor APN: IPv4



freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank Steven voor de info,

 

echter nog geen succes gehad. ik heb de settings ingesteld zoals in attachment. 

Ik heb een aantal settings zoals MMSC, MMS, MCC, MNC niet kunnen vinden hierin.

 

Nog suggesties? 

 

MvG

 

frank

 

dank alvast.

 

Frank

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het kan zijn dat deze niet vermeld zijn omdat het om een router gaat. Werkt de simkaart wel in een ander toestel @freekson? Staat er een pincode actief op de simkaart? Zo ja, kun je deze eens uitschakelen?

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Steven,

 

Ik heb het kaartje even in een dongle gedaan en wat mij opviel is iig dat er office.vodafone.nl staat.

Als ik in de pepwave het kaartje stop en hem om automatisch zet dan wordt dit ook weergegeven.

Pin stond uit en kaartje werkt prima.

 

Wat kan de volgende stap zijn?

 

dank weer,

 

Frank

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

office.vodafone.nl is de zakelijke apn :).  De beveiliging moet PAP zijn. Maar volgens de handleiding die ik online heb gevonden, zijn er geen verdere instellingen betreft ons. Nu weet ik natuurlijk niet of dit de juiste is. Kun je eens een screenshot delen van alle instellingen die je kunt invoeren (betreft APN en Vodafone) @freekson. Welke instellingen in de router kun je nog meer aanpassen betreft het netwerk? 

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Steven,

 

Hierbij de screenshots met instellingen.

 


MvG

 

Frank

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie om eerlijk te zijn niks raars in de instellingen @freekson. De gegevens kloppen zoals ze ingevuld staan. Werkt een andere simkaart in de router wel?

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

goedemorgen Steven,

 

Ja, andere kaartje van KPN werkt wel. Ik heb ook even slots gewisseld. Kaartje er alleen in gedaan etc....geen resultaat.

Hij blijft zoeken naar IP adres.

Blijven er nu nog opties over?

 

MvG,

 

Frank

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben er bang voor. Het enige wat je nog kunt controleren is of er een optie aanwezig is in de router betreft het IP adres. Het moet een dynamisch IP adres zijn omdat elke keer opnieuw (als de verbinding verbroken is, een nieuw IP adres toegekend wordt). Een andere optie is een Prepaid kaart testen. Ik denk dat het namelijk niet lukt omdat de andere simkaart (Duo simkaart = 1 nummer met 2 simkaarten) gebruikt wordt op het moment dat je een verbinding zoekt. 

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank je Steven, 

 

ik ga een weekje met vakantie. Even uitpuffen en dan pak ik het weer op. Als ik nieuws heb laat ik het je weer weten.

 

MvG

 

Frank

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoe was je vakantie @freekson? Heb je inmiddels kunnen testen en heb je met de Pepwave-Max router inmiddels een verbinding?

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Steven,

 

vakantie was top 😉 Steven.  ik heb komende vrijdag een klus in Denemarken. Dan ga ik hem gebruiken. 

Helaas heb ik het Vodafone kaartje nog niet aan de praat. Ik ga er woensdag weer mee aan de slag maar 

wat ik mij van voor mijn vakantie kan herinneren is dat de opties zo'n beetje opgedroogd waren.

TBC

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ja, dat klopt inderdaad. Ik had alleen gehoopt dat je uiteindelijk de oplossing gevonden had. In dit geval raad ik toch aan om dit te testen met een Prepaid kaart @freekson

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

yes, ik ga er morgen 1 aanschaffen en hiermee testen. TBC en ik hou je op de hoogte.

 

MvG

 

Frank

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Witte rook!

 

Het is ongelooflijk maar waar. Het werkt, maar het bizarre is het volgende: 

Ik heb een prepaid simkaart gekocht en diverse instellingen geprobeerd, Pepwave gereset en zo een tijdje doorgegaan en uiteindelijk succes met de prepaid kaart.

Daarna stopte ik de abonnement kaart erbij in het andere slot en guess what: die werkt ineens ook...........still puzzled!

Ik zal morgen even een screenshot maken van de settings die werken. en sturen.

 

MvG,

 

Frank 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ow ok! Apart! Ben heel benieuwd wat uiteindelijk ervoor heeft gezorgd dat het werkt @freekson

freekson
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Steven,

 

Heb niet het idee dat ik heel veel andere dingen heb gedaan dan voorheen maar zoals reeds gezegd werkt zowel prepaid als abonnement met deze instellingen (zie afbeelding)

 

MvG

 

Frank

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Mooi om te lezen dat het dan nu werkt. 
Mocht je nog eens vragen hebben , je weet de community te vinden. Goed weekend 👍😁

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic