1
Vraag
2
Reacties
icons

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Continu storing Rotterdam Centrum

Ik sta op het punt Vodafone eruit te gooien met meerdere abonnementen. Verbinding (Weena Rotterdam) is zo onstabiel als wat de afgelopen weken. Volgens de Vodafone site is er nooit storing en reactie krijgen gaat binnen 5 werkdagen? 

 

Internet is hopeloos via zowel een Huawei router met externe antennes als een iPhone Pro 4G (Macbook aan hotspot). Als er al snelheid is mag ik blij zijn met 2Mb/s. Bij het overschakelen naar KPN  hotspot werkt het als een trein. Zou dit beter moeten zijn met Vodafone 5G?

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @icons,
Welkom op de community! Dat klinkt niet heel positief! Ik kan me voorstellen dat je gewoon een goede verbinding wilt hebben. Helaas is het netwerk afhankelijk van meerdere factoren. Denk hierbij aan: - Drukte op de mast - Waar staat de mast - Omgeving (gebouwen, bomen en welke materialen gebruikt zijn).
Gelukkig kun je zelf al veel uitsluiten. Via hier lees je daar meer over. Mocht dit niks helpen, dan kun je de stappen van onze network check  doorlopen. Aan het einde van de network check, kun je een onderzoek aanmaken over het ontvangst. Vermeld hierin zoveel mogelijk details over wat je ervaart met 2G en 4G.
Mijn collega's gaan voor je uitzoeken wat er aan de hand is, waardoor dit komt en of dit verbeterd kan worden. Hier kan een aantal dagen overheen gaan. Had je dit al gedaan?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @icons,
Welkom op de community! Dat klinkt niet heel positief! Ik kan me voorstellen dat je gewoon een goede verbinding wilt hebben. Helaas is het netwerk afhankelijk van meerdere factoren. Denk hierbij aan: - Drukte op de mast - Waar staat de mast - Omgeving (gebouwen, bomen en welke materialen gebruikt zijn).
Gelukkig kun je zelf al veel uitsluiten. Via hier lees je daar meer over. Mocht dit niks helpen, dan kun je de stappen van onze network check  doorlopen. Aan het einde van de network check, kun je een onderzoek aanmaken over het ontvangst. Vermeld hierin zoveel mogelijk details over wat je ervaart met 2G en 4G.
Mijn collega's gaan voor je uitzoeken wat er aan de hand is, waardoor dit komt en of dit verbeterd kan worden. Hier kan een aantal dagen overheen gaan. Had je dit al gedaan?

icons
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Steven,

Ik ga het eens proberen met zo'n netwerk analyse. Net had ik zowaar 45Mbs, dat is prima. Alleen vlak daarvoor had ik 16,4 Kbs. Het gaat de hele dag zo door dus mijn werkdag gaat grotendeels op aan switchen tussen hotspots 😐

Ik houd je op de hoogte.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@icons Mochten er meer mensen zijn met dezelfde problemen op deze locatie, laat ze dan ook de network check doorlopen!  Mocht je een update hebben, dan hoor ik het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic