1
Vraag
2
Reacties
Erik83

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bereik

Waarom is het bereik in Appelscha zo slecht? Sta hier op een camping, heb een downloadsnelheid van 0,2 mbps. Jullie maken reclame als het snelste netwerk van NL. Kan zo geen ziggo app streamen op mijn telefoon. Maar betaal wel 50 euro per maand. Dit is echt drama. Doe er aub wat aan. Groet Erik

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Dit is de juiste link, er zat opeens een vreemde teken achter, beetje vreemd, maar deze is de juiste!

Over het 5G netwerk hoef je me niet uit te leggen, ik weet ook dat deze nog niet bestaat maar Vodafone doet aan bundelen en dan kom je op een soort 5G netwerk uit. Toestellen die dit aan kunnen, want die zijn er nu, kunnen dan dus een soort van 5G ontvangen. Maar dat die nog niet volledig bestaat, en dat de veiling nog moet plaatsvinden, dat weet ik ook. Sommige mensen zeggen dan niet voldoende bereik te hebben, maar als ze dan terug gaan naar hun 4G is er opeens wel meer bereik. Daarom ook dat ik deze melding maakte!

Elke provider heeft overal dezelfde tarieven, het zou niet te doen zijn wanneer je minder dekking hebt, om wat voor reden, dat je dan minder hoeft te betalen. Deden ze dat maar, dan kreeg ik van mijn oude provider nog veel geld terug. Maar goed, ik dwaal af. Heb even gekeken voor je en zie onderstaande kaartje wat de dekking is. Je kan het zelf ook even controleren door op de link te klikken, hier boven, en dan kan je ook op die pagina een melding maken als je slecht bereik hebt. 

Overigens het vergelijken van stad en landelijke zendmasten is ook niet echt te doen. In de stad hangen er misschien wel 1000 en in een landelijke omgeving misschien maar 10. Uh, even een eigen voorbeeld hoor, want wat het werkelijk is, dat kan ik je natuurlijk niet zeggen, dat weet ik niet. 

Schermafbeelding 2021-06-20 om 09.30.35.png

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Erik83 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ja, waarom geen bereik? Dat is heel lastig om te zeggen, maar nog vervelender om mee te maken. Dit kan aan het weer liggen, veel mensen bij elkaar op 1 zendmast of iets anders. Daar zijn een aantal invloeden die het mogelijk maakt dat het bereik even een keer slecht is. Reclame over het snelste netwerk is natuurlijk heel wat anders dan reclame over de dekking. Vodafone heeft, volgens mij, een garantie van 99% dekking op 4G. Als je 5G gebruikt ligt dit misschien iets lager omdat daar nog niet overal bereik voor is. 

Maaf goed, ik kan het zo wel schrijven, het beste wat je kan doen is kijken op het netwerk (dekking) kaartje van Vodafone zelf. Die kunnen dit nog beter uitleggen dan ik. Zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 


Op dit kaartje kan je dan ook een melding maken over je slechte bereik. 

Erik83
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het meedenken. Alleen werkt de link niet, krijg een 404. 5G bestaat nog niet, over een paar jaar worden de frequenties pas geveild, allemaal verkoop praat. Het is hooguit 4G+. Maar goed, snelste internet of bereik zijn inderdaad 2 verschillende zaken. In de grote steden zitten er ook veel mensen op 1 mast en daar werkt het wel allemaal goed. Ik zit nu op een camping richting het noorden van het land, dat is echt drama. Vodafone rekent, waar je ook woont in Nederland, hetzelfde tarief voor de abonnementen. Mag je toch ook overal een stabiel, snel internet verwachten? Of praat ik nu gewoon onzin?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Dit is de juiste link, er zat opeens een vreemde teken achter, beetje vreemd, maar deze is de juiste!

Over het 5G netwerk hoef je me niet uit te leggen, ik weet ook dat deze nog niet bestaat maar Vodafone doet aan bundelen en dan kom je op een soort 5G netwerk uit. Toestellen die dit aan kunnen, want die zijn er nu, kunnen dan dus een soort van 5G ontvangen. Maar dat die nog niet volledig bestaat, en dat de veiling nog moet plaatsvinden, dat weet ik ook. Sommige mensen zeggen dan niet voldoende bereik te hebben, maar als ze dan terug gaan naar hun 4G is er opeens wel meer bereik. Daarom ook dat ik deze melding maakte!

Elke provider heeft overal dezelfde tarieven, het zou niet te doen zijn wanneer je minder dekking hebt, om wat voor reden, dat je dan minder hoeft te betalen. Deden ze dat maar, dan kreeg ik van mijn oude provider nog veel geld terug. Maar goed, ik dwaal af. Heb even gekeken voor je en zie onderstaande kaartje wat de dekking is. Je kan het zelf ook even controleren door op de link te klikken, hier boven, en dan kan je ook op die pagina een melding maken als je slecht bereik hebt. 

Overigens het vergelijken van stad en landelijke zendmasten is ook niet echt te doen. In de stad hangen er misschien wel 1000 en in een landelijke omgeving misschien maar 10. Uh, even een eigen voorbeeld hoor, want wat het werkelijk is, dat kan ik je natuurlijk niet zeggen, dat weet ik niet. 

Schermafbeelding 2021-06-20 om 09.30.35.png

Erik83
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok, nogmaals bedankt voor het meedenken. De oplossing is dus andere camping uitzoeken. Beetje omslachtig. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Erik83 

Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat als je geen bereik hebt op een bepaalde plek, dit erg vervelend is. Zeker als je daar voor ontspanning bent en even heerlijk wilt gaan streamen. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je al informatie geeft over de dekking, een tip geeft om je toestel op 4G te zetten en de juiste kant opstuurt om de Network check te doorlopen. Aan het einde van de Network check kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's. Zij gaan onderzoeken waarom je een minder goede dekking ontvangt en of dit in de nabije toekomst opgelost gaat worden. Heb je het onderzoek ook aangemaakt? Hopelijk heb je ondanks de minder goede dekking, een heel fijn verblijf op de camping!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic