1
Vraag
2
Reageer en help mee
BvanWijk

Stamgast
  • 77Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

3.5 band (N78)

Beste Vodafone,

 

De veiling is nu al een tijd geleden en jullie hebben ook spectrum verworven maar het blijft erg stil wat jullie er nu mee gaan doen. De andere providers hebben al op grote schaal de 3.5 band (N78) uitgerold. Is er al iets bekend wanneer jullie met de uitrol beginnen?

7 Reacties 7
xJBx

Raadgever
  • 114Posts
  • 7Oplossingen
  • 36Likes

Dit kwam ik onderlaatst tegen over wat Vodafone wil gaan doen met de nieuwe frequentie, dit bericht komt uit juli.

 

De provider zegt dat de 3,5GHz-frequenties als aanvulling zal worden ingezet, op plekken waar het nodig is. Over timing kan de provider nog niets zeggen.


We hebben reeds een landelijk dekkend 5G netwerk en Vodafone  zal de 3,5 GHz frequentie zo inzetten dat we onze klanten de beste netwerkervaring kunnen bieden. Dit houdt in dat de 3,5 GHz frequentie als aanvulling zal worden ingezet om onze klanten, daar waar het nodig is, te voorzien van voldoende capaciteit. We zijn ons netwerk continu aan het door ontwikkelen en kunnen over specifieke details zoals timing van in gebruik name nog geen uitspraken doen.

 

Maar voor de rest is het wel erg stil wat ze nu eigenlijk precies van plan zijn of al hebben gedaan.

renwan86

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waar KPN en Odido de frequentie al binnen een week hadden geactiveerd heb je bij Vodafone een paar zeldzame plekken waar je er daadwerkelijk gebruik van kan maken. Echter blijft Vodafone op de website overal schreeuwen dat ze het geweldige gigant hebben met een theoretische snelheid van 1 gigabit.

 

Nou vind ik theoretische snelheid al totaal onzinnig als je N78 gewoon vrijwel nergens in gebruik hebt want wat niet aan staat kun je ook in theorie nergens gebruiken maar op de plekken waar het wel in gebruik is komt de snelheid niet boven de 750mbit uit dus blijkbaar is da nog gecapt ook.

 

Ik heb voor werk een telefoon met KPN abonnement en waar ik ook een vergelijkende speedtest doe, Vodafone legt het keer op keer volledig af tegenover KPN.

 

Mijn abonnement loopt nog maar een half jaar ofzo maar dan verlaat ik Vodafone na 15 jaar maar want ik vind het stuitend dat er gewoon totaal niet gecommuniceerd wordt en men om de haverklap blijft smijten met termen als gigabit die zowel in theorie als praktijk vrijwel nergens gehaald kunnen worden. 

 

Dit natuurlijk tenzij men tegen die tijd wel landelijk hen zaken op orde heeft maar gezien het volledige gebrek aan communicatie schat ik die kans heel laag in.

 

Ter illustratie twee speedtesten uit Rozenburg of all places, de een Vodafone en de ander KPN. Allebei 5g toestellen en ze lagen letterlijk naast elkaar

xJBx

Raadgever
  • 114Posts
  • 7Oplossingen
  • 36Likes

Ik wou net gaan vragen wat is het bereik van de telefoons, maar die zijn allebei best wel goed eigenlijk.

Normaal zou ik het daar op gooien, dat als de ene minder bereik heeft dan ander, dat het internet dan minder snel is, maar daar is nu geen spraken van. 

 

Maar ik sluit me wel bij je aan, het netwerk is erg langzaam van Vodafone. Ik heb tot nu toe nog nooit echt hoge snelheden gehad om het Vodafone netwerk. Ik heb dit meerdere keren getest op verschillende plekken in Nederland met bijna volle bak bereik, maar dan denk je ja ik heb nu max bereik en dan is de snelheid gewoon om te huilen.

 

Ik moest wel meteen denken aan KPN mobile, wand zij hebben abonnementen met verschillende snelheden, tegen natuurlijk verschillende prijzen. Ik zou haast gaan denken dat Vodafone bewust de snelheden laag houd om de kosten te drukken maar wel de abonnementen hoog te houden om zo hier meer winst uit te halen.

renwan86

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik zou me liefde zelfs wat extra betalen voor snelheid maar ik denk niet dat dat het probleem is. 

 

Vodafone schept gewoon graag op over hun giganet maar als je op antennekaart.nl kijkt dan blijkt dat ze van alle providers de minste hardware hebben staan om het überhaupt aan te bieden. Waar ze wel de antennes hebben moet je daarnaast ook nog hopen dat ze N78 überhaupt aan hebben staan.

 

Lijkt me niet helemaal overeen te komen met wat men adverteert. 

xJBx

Raadgever
  • 114Posts
  • 7Oplossingen
  • 36Likes

Een hoge mobile internet snelheid vind ik zelf eigenlijk niet zo belangrijk, als het maar snel genoeg is om te kunnen streamen. Wat ik veel belangrijker vind is dat ik overal bereik heb, en dat laat nog wel te wensen over. Als ik thuis ben bij voor beeld, dan ben ik afhankelijk van wifi, omdat ik nauwelijks tot geen bereik binnen heb. Ik vind dat ze daar eens wat aan moeten doen, en dan komt die snelheid vanzelf wel.

BvanWijk
topicstarter
Stamgast
  • 77Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

Nog steeds geen reactie vanuit Vodafone.... Teleurstellend😔

BvanWijk
topicstarter
Stamgast
  • 77Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

Kan of wil Vodafone hier geen reactie op geven?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic