Waar KPN en Odido de frequentie al binnen een week hadden geactiveerd heb je bij Vodafone een paar zeldzame plekken waar je er daadwerkelijk gebruik van kan maken. Echter blijft Vodafone op de website overal schreeuwen dat ze het geweldige gigant hebben met een theoretische snelheid van 1 gigabit.
Nou vind ik theoretische snelheid al totaal onzinnig als je N78 gewoon vrijwel nergens in gebruik hebt want wat niet aan staat kun je ook in theorie nergens gebruiken maar op de plekken waar het wel in gebruik is komt de snelheid niet boven de 750mbit uit dus blijkbaar is da nog gecapt ook.
Ik heb voor werk een telefoon met KPN abonnement en waar ik ook een vergelijkende speedtest doe, Vodafone legt het keer op keer volledig af tegenover KPN.
Mijn abonnement loopt nog maar een half jaar ofzo maar dan verlaat ik Vodafone na 15 jaar maar want ik vind het stuitend dat er gewoon totaal niet gecommuniceerd wordt en men om de haverklap blijft smijten met termen als gigabit die zowel in theorie als praktijk vrijwel nergens gehaald kunnen worden.
Dit natuurlijk tenzij men tegen die tijd wel landelijk hen zaken op orde heeft maar gezien het volledige gebrek aan communicatie schat ik die kans heel laag in.
Ter illustratie twee speedtesten uit Rozenburg of all places, de een Vodafone en de ander KPN. Allebei 5g toestellen en ze lagen letterlijk naast elkaar