Loeske17

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wifi thuis: failed to obtain IP

Goedemiddag,
Sinds zaterdag heb ik een nieuwe, super mooie s4. Allesbdoet het fantastisch behalve de wifi thuis. Op mijn werk geen problemen ondervonden. Meestal krijg ik het bericht dat het IP adres niet opgehaald kan worden. Soms heb ik ineens wel werkende wifi...geen idee waarom. een tijd later houd de wifi er weer mee op en begint dezelfde loep. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt in ieder geval.
3 Reacties 3
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Loeske,

De melding Failed to obtain IP is inderdaad dat je telefoon geen IP Adres kan vinden. IP Adres Wiki
Deze melding geeft je telefoon. Op je werk heb je geen problemen met Wi-Fi.

Ik zou eens kijken of je een software update van je telefoon kan uitvoeren. Ik meen dat dit onder Instellingen, Over deze telefoon, softwareupdates staat. Je moet voor zover ik weet kunnen updaten naar Android 4.2.2 (als je die niet al hebt) Anders kan een firmwareupdate van je draadloze router/modem thuis nog een optie zijn.




robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Bij je WiFi instellingen zie je als het goed is nu je thuis netwerk staan. Wis die eens, mogelijk heb je een typfout gemaakt. Uit ervaring heb ik geleerd dat wissen en opnieuw proberen vaak het probleem oplost. Vooral als je zo'n vreselijke ingewikkeld code hebt is een foutje snel gemaakt.

Mocht deze tip je probleem hebben opgelost, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
mctamara

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus ook sinds kort een S4 en hele slechte wifi verbinding thuis. Mijn vriend met een S3 heeft geen problemen. Hij geeft elke keer aan dat mijn wifi verbinding onstabiel is. Ik heb wel de versie 4.4.2. De slechte wifi verbinding is volgens mij ontstaan na een Samsung software update van vorige week. Ik moet ook soms mijn pincode sim invoeren terwijl toestel gewoon aan staat. Na deze update heb ik gemerkt dat de icoontjes rechtsboven, zoals batterij verbinding etc, na de update geen kleur meer bevatten en gewoon grijs zijn. Wellicht herkend iemand dit. Wifi verbinding op andere locaties werkt overigens prima.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic