jeppie72

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

verzekering vodafone ?

Hallo kan iemand mij uitleggen. waarom ik een verzekering incl. vip vervangende telefoon service heb afgesloten. en nu toch zonder telefoon zit ? ze hebben de telefoon met een koerier binnen 4 uur afgehaald, nadat ik hem had laten vallen. vervangende telefoon gekregen, na ong. 1 week hebben ze met een koerier de vervangende telefoon afgehaald. en mij een voucher in de hand geduwd, met de woorden dat ik bij vodafone in mijn stad een nieuwe galaxy s kon halen. Want die van mij was niet meer te repareren. (een beetje raar omdat het scherm gebarsten was maar ik nog steeds alle functies kon gebruiken voordat ik hem met de koerier mee gaf) bij de vodafone winkel krijg ik te horen dat er geen telefoons zijn, en dat het wel 1-2 weken kan gaan duren. En dat hij ook niet precies weet wat er binnenkomt. het enige wat hij me wel kon bieden is een lg prada met bijbetaling van 230,- euro. Snap ik het nou niet ??
Ik blijf dus nu met het gevoel zitten dat ze mij na het betalen van een dure verzekering alsnog een poot willen uitdraaien !
of krijgt de verkoper een bonus bij elke verkochte lg prada ???. Dus klantenservice gebeld altijd leuk :s
na 2 x doorverbonden te zijn mocht ik weer ophangen omdat ze me niet van de verkeerde naar de goeie afdeling konden verbinden. het kan natuurlijk wel van de goeie naar de verkeerde !
maar ik weer opnieuw gebeld nu een aardig meisje aan de lijn, zij heeft iets geregeld als het goed is. en ik zou vanavond nog gebeld worden door venlo of roermond zal mij benieuwen. tot op heden nog niks !
 
1 Reactie 1
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Allereerst is het de verzekeraar  die de dagwaarde van het toestel bepaalt en niet Vodafone, dat is belangrijk om even in de gaten te houden.
 
Wanneer jij zo'n voucher ontvangt van de verzekeraar mag de winkel 2 zaken doen: Jou hetzelfde toestel als je had uit voorraad geven, of je de tegenwaarde als korting in rekening brengen op de aanschaf van een los toestel.
 
Jij geeft zelf aan dat het om een Galaxy S gaat: die zal niet meer in het assortiment zitten en kan dus door de winkel niet aan je geleverd worden. Was die er wel, dan had je zo'n toestel, gloednieuw, tegen betaling van het eigen risico van 45 euro gekregen.
Dan blijft dus enkel de tweede optie over: de winkelmedewerker kijkt in de waardelijst van de verzekerar, ziet het bedrag dat het toestel vertegenwoordigt en kan dan in zijn voorraad kijken welk toestel hij wel kan leveren. De waarde in de lijst wordt dan in mindering gebracht op de aanschafprijs en voor dat bedrag (plus nog steeds je eigen risico) kun je dat toestel dan kopen.
 
De winkelmedewerker probeert je dus geen poot uit te draaien, je kunt hooguit met hem bespreken wat hij verder nog aan toestellen op voorraad heeft. Het kan dus zomaar zijn dat hij op dit moment werkelijk alleen maar de LG Prada op voorraad heeft terwijl hij volgende week weer verse voorraad heeft en je bijvoorbeeld ook een Galaxy SII of een Nokia Lumia 800 aan kan bieden, om maar eens 2 voorbeelden te noemen.
 
Ik hoop dat het proces je hiermee wat duidelijker is geworden. Succes met het maken van je keuze.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic