PatatZonder

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

storing Sony Xperia z1

Sinds 3 dagen heb ik een gloednieuwe Sony Xperia z1. Goeie telefoon, maar gisteren liep het apparaat ineens vast. Dat vond ik na 2 dagen toch wel heel snel. Ik heb de telefoon moeten resetten. Ik vroeg me af of dit schadelijk is voor de telefoon en in hoeverre ik hier garantie op heb, mocht ie stuk gaan.
9 Reacties 9
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
PatatZonder schreef:
Sinds 3 dagen heb ik een gloednieuwe Sony Xperia z1. Goeie telefoon, maar gisteren liep het apparaat ineens vast. Dat vond ik na 2 dagen toch wel heel snel. Ik heb de telefoon moeten resetten. Ik vroeg me af of dit schadelijk is voor de telefoon en in hoeverre ik hier garantie op heb, mocht ie stuk gaan.
Hi,

Het is lastig voor ons om vast te stellen of dit schadelijk is voor je telefoon. Ik weet namelijk niet waardoor het toestel vastliep en wat er precies mis is gegaan. Was je op dat moment bijvoorbeeld een spel aan het spelen? Of waren er misschien bepaalde apps actief toen het toestel vastliep?
PatatZonder
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat vind ik ook lastig, want ik deed weinig. De telefoon stond op stand by. Ik kreeg een WhatsApp bericht binnen, dus ik druk op de aan/uit knop, om mijn telefoon te ontgrendelen. Op dat moment flitste het scherm en werd alles donker. Daarna bleef het scherm zwart, maar stond niet uit. Ik vond het alleen maar heel raar. Helemaal omdat ik de telefoon pas 2 dagen heb. Ik heb het toestel anderhalf uur laten liggen, toen ging ik op internet kijken hoe ik de telefoon uit zou kunnen zetten, dit leidde me naar een heel klein uit-knopje.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hmm, een app die een keer vast hangt kan altijd. Dat is op zich niet iets om heel bang voor te zijn, maar als er dingen gaan flitsen oid dan is dat minder. Ik zou heel goed in de gaten houden of je nog iets raars ziet. Als je toesetel het één keer gedaan heeft en daarna niet meer is er denk ik niets aan de hand. Maar als je het herhaaldelijk ziet zou ik zsm terug gaan naar de winkel.
PatatZonder
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oké, bedankt voor je antwoord!
angelique332

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook sony z1 had dit problemen ook ik heb uit eindelijk maar op gestuurd ik raad u aan terug te gaan naar de winkel of contact op te nemen met sony zelf

Liene

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij loopt de Xperia Z ook telkens vast en gaat uit. Is al zo vanaf het begin.
Vorige Xperia nooit ergens last van gehad.
Heb hem op laten halen en kreeg hem na anderhalve week weer terug, zonder uitleg en een dag later bleek dat hij gewoon weer uitviel.
Ik heb nog niet echt plezier kunnen hebben van dit toestel. Wat doe ik hieraan? Ik denk dat Xperia Z blijkbaar gewoon niet goed functioneert, dus ander toestel..
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wat vervelend dat het zo heeft uitgepakt, @Liene !
Het enige advies dat ik je kan geven is het toestel nogmaals ter reparatie aanbieden en aangeven dat het toestel niet goed gerepareerd is.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Soxy z1 gebruikers en @Annabelle_ .,

Ik kan nu gaan lachen en zeggen: Had je maar geen sony moeten kopen. Maar vind het probleem erg vervelend, ondanks dat ik geen sony fan ben. Daarom help ik jullie uiteraard op gang.

1. Ga naar je home screen.
2. De sony xperia z1 is een multitask phone. Daarom bewaard het veel apps. Klik rechts onder in beeld op het icoon om alle apps die nog draaien af te sluiten. Doe dit met enige regelmaat, anders loopt die inderdaad snel vast.
3. Aan de rechterzijkant zit een klepje dat los kan, dus maak deze los. Vervolgens zie je hier onderaan een klein gaatje. Pak een tandenstoker en druk deze ongeveer 5 seconde in. nu gaat de telefoon uit en wordt die gereset.
4. Zet de telefoon weer aan. Dit zou veel problemen op moeten lossen.

5. controleer nu of de software van de telefoon up to date is. zo niet, update deze.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
ouder topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic