juronymous

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sms-berichten komen niet aan bij ontvanger

Hallo,
Enige tijd geleden trad mijn huidige probleem al eens op en inmiddels is het weer aan de orde. Mijn vriendin en ik hebben beiden een Vodafone abonnement en wanneer ik een sms stuur naar mijn vriendin, dan komt deze niet aan. Wanneer mijn vriendin mij een bericht stuurt, komt deze wel aan. Toen dit probleem zich vorige keer voordeed kwamen na enkele dagen (denk ongeveer 5) plots al mijn verstuurde berichten aan op de telefoon van mijn vriendin. Inmiddels krijgt mijn vriendin alweer 2 dagen geen van mijn berichten binnen. 
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen en wat hier aan te doen. Mijn vriendin en ik lijken geen problemen te hebben met berichten van en naar andere nummers (voor zo ver we weten) en ook overige netwerkdiensten geven geen problemen (bellen, internet etc.). Vorige keer al beide toestellen gereboot en zelfs zo ver gegaan als verwijderen van de totale sms conversaties, dit had niet direct resultaat.
Met vriendelijke groet,
 
Jeroen Bergwerff
4 Reacties 4
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo juronymous,
 
Hehe wat vervelend dat je vriendin de berichten eerst niet ontvangt en dat ze dan opeens allemaal tegelijk komen. Verklaarbaar is dat wel. Oplosbaar meestal ook. We laten de toestellen over het algemeen altijd aan staan. Soms meldt de simkaart dan niet steeds opnieuw aan op het netwerk waardoor de gegevens niet ververst worden. Hierdoor kan het netwerk denken dat een nummer niet in de lucht is waardoor het de berichten niet aflevert.
 
Oplossing is regelmatig even je toestel uit en aan zetten.
 
groetjes,
Ziza
juronymous
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is opzich werkbaar, maar lijkt me toch meer een kunstgreep dan een echte oplossing. Maar we zullen eens kijken wat het oplevert. Het is in ieder geval erg vervelend en heeft al enkele malen tot vervelende situaties geleid.
Bedankt in ieder geval voor je antwoord, Ziza.
Slovaniangod

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik denk niet dat het uit en aan zetten van je toestel dit probleem zal verhelpen.
 
De berichten worden door je vriendin niet ontvangen.
Als jij de sms berichten verstuurd, staan deze dan ook in de verzonden map of de outbox ?
Als ze in de verzonden map zitten dan zijn ze immers verstuurd maar niet ontvangen.
Wat weer zou inhouden dat je vriendin haar telefoon uit en aan zou moeten zetten.
 
Wat erbij komt is dat je internet verbinding, je telefoon verkeer, en jullie sms verkeer naar andere mensen gewoon goed gaat dus aan een verversings probleem zou het ook niet mogen liggen aangezien de telefoon immers frequent gebruikt wordt.
 
Je kan het beste de helpdesk bellen om uit te laten zoeken wat het probleem is.
juronymous
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie Sloveniangod! Inderdaad lijkt het er op dat alle telefoonverkeer van en naar andere gebruikers gewoon naar behoren werkt en er alleen problemen zijn van mijn telefoon naar die van mijn vriendin en dan alleen bij sms berichten. Mijn smsberichten worden gewoon verzonden en blijven aan mijn kant niet hangen. Inmiddels ontvangt mijn vriendin de meeste berichten wel weer, dus we kijken het even aan met af en toe uit- en aanzetten van beide toestellen. Mocht dat niet helpen, dan proberen we de helpdesk maar eens.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic