hildevdw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slechte verbinding in en om huis

Sinds kort een Vodafone abonnement. Leuke aanbieding bij de Galaxy S3, dus dacht dan maar van Hi naar Vodafone, moet kunnen. Echter nu in huis bijna geen, of helemaal geen, bereik meer. Met Hi nooit problemen in huis met bellen, smsen en internet gehad. Nu met geluk 1 streepje op m'n telefoon maar ook heel vaak gewoon helemaal niks. Soms zijn er 2 of 3 streepjes, maar die zijn ook net zo snel weer verdwenen als dat ze er waren...Daarvoor neem ik natuurlijk geen duur abonnement bij Vodafone!!! Echt heel slecht!!!
Hilde
5 Reacties 5
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Hilde,
 
Vervelend om te lezen dat je slecht bereik hebt. Dit hoeft echter niet aan het bereik zelf te liggen. Er spelen bij dekking een aantal zaken mee. Denk hierbij onder andere aan:
 

  • weersomstandigheden
  • hoge gebouwen in de omgeving
  • de hardware zelf ( toestel of sim)
  • Storingen/overbelastingen
Er zijn een aantal dingen die je zelf kunt testen. Probeer -indien mogelijk eens een andere sim of ander toestel. Op deze manier kom je iig erachter dat het wel/niet aan je toestel/sim ligt.
 
Verder, wat geeft de dekkingskaart van Vodafone aan?
 
Succes iig!
hildevdw
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.
- Het weer lijkt me de afgelopen dagen niet echt een probleem te zijn geweest.
- Hoge gebouwen staan er wel in de omgeving, woon zelf ook in een appartementencomplex.
- Dit toetsel heb ik eerst gebruikt met een andere sim. Had de telefoon al een maand voordat m'n abonnement bij Vodafone in ging. Met de andere sim (van Hi) waren er geen problemen, niet in huis en ook niet ergens anders. Met deze sim hem ik dus alleen in huis problemen. Tot nu toe nog nergens anders.
- Via de site geen storingen of werkzaamheden gezien,

De dekkingskaart geeft HSPA max. 21,6 Mbps aan. Nou snap ik dat dat in de meeste gevallen niet haalbaar zal zijn. Maar een aantal (verschillende) speedtest gedaan en daar haal ik de meeste keren nog niet eens 1 Mbps (0,01 is echt het minste, als meeste 0,98) Dit lijkt me toch wel extreem weinig.
Ben blij dat ik Wifi in huis heb, maar ik betaal natuurlijk niet voor een duur abonnement om dan zonder Wifi eigenlijk niks te kunnen!!
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Hilde,
 
Het weer ben ik met je eens, zeker de afgelopen dagen hebben we niet te klagen gehad 😉
De reden waarom ik hoogwerkers of flats, appartementencomplexen aanhaalde is de volgende.
 
Een mast heeft een X KM? reikwijdte. Je moet de mast en het signaal wat word uitgezonden zien als een soort paraplu. Direct onder de mast zal je dekking minder goed zijn dan een X meteters verder. Puur omdat het signaal onder de mast minder is.
 
Stel je voor dat voor het appartementencomplex waar jij woont nog een complex staat ( zeg even hoger dan dat van jou) dan zal de dekking bij jou automatisch minder worden.
 
Check anders eens via UMTS masten.nl waar de masten van Vodafone staan in jou omgeving.
 
Succes iig!
 
hildevdw
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staan inderdaad nog andere complexen omheen. Maar dan blijft het toch vreemd dat ik hier nooit last van heb gehad met Hi.
Volgens UMTSmasten.nl staat er een GSM 900 mast op ongeveer 400m afstand en een UMTS mast op ongeveer 1 km (hemelsbreed).
Zoals ik al zei wisselt het bereik heel erg. Soms heb ik op een plek helemaal geen bereik, even later vol bereik, waarna het ook gewoon weer kan afzakken naar niks...
 
Hilde
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Oke, ik begrijp dat je dat vreemd vind. Het is echter zo dat de masten van de providers niet per definitie bij elkaar in de buurt staan. Het is dus goed denkbaar dat HI hier wel een mast heeft en Vodafone niet.

Verder is een GSM 900 mast gewoon GPRS internet. Traag dus vergeleken met UMTS. Als je bereik wegvalt, terugkomt en weer wegvalt dan kan het ook aan je sim/toestel liggen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic