Mar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe

Ik woon voor 3 maanden in Duitsland, en had de laatste weken hier al geen bereik, maar ik dacht dat dat alleen in mijn huis/omgeving was want ik gebruik mijn mobiel vanwege de kosten niet erg vaak.
Maar laatst ging ik een weekend naar belgie en wat ik ook probeerde (netwerk zoeken etc), hij wil geen verbinding maken en geeft elke keer de melding 'simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe'. Alleen opnieuw opstarten werkt heel soms. 
De laatste dagen springt mijn mobiel echt constant op netwerk selecteren. Vervolgens kan je erop drukken (en bv Vodafone.de selecteren), maar dan krijg ik toch weer de melding dat mijn SIM kaart dit niet toestaat. Echt vervelend om telkens die melding te krijgen, die alles onderbreekt en waar ik niks mee kan. En nog vervelender dat ik onbereikbaar ben.  
Ik gebruik een htc desire. 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Dat zal niet mogelijk zijn. Je zou via de klantenservice een nieuwe sim kunnen bestellen.
Let er wel op dat er kosten aan verbonden kunnen zijn en dat je simkaart wordt verstuurd naar het adres die bij ons bekend is.

Bekijk in context

6 Reacties 6
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Mar,

Vervelend dat je deze problemen ervaart. Heb je al eens geprobeerd of het wel goed werkt als je de simkaart in een ander toestel probeert of een andere simkaart in jouw toestel?
Mar
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt voor het snelle antwoord!
Ik heb mijn duitse simkaart in mijn htc desire gestopt en deze heeft bereik. Maar dat kan natuurlijk komen omdat ik mn mobiel hiervoor opnieuw moest opstarten.
Ik heb mijn nederlandse vodafone simkaart in mijn oude nokia gedaan die ik hier gebruik, en deze heeft ook bereik!
Beide SIM kaarten werken dus en geven vol bereik! Dus ik snap er niks van!
Mij duitse is eentje zonder internet of wat dan ook en net nieuw, en mijn vodafone simkaart is al oud, maar dat maakt toch niet uit? Of kan de htc desire slechter een SIM kaart lezen dan een oud Nokia model? Klinkt ook niet heel logisch!
Groetjes,
Elise
 
 
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Het zou kunnen dat je simkaart niet helemaal meer perfect werkt.
Je zou hiervoor een nieuwe kunnen halen in een Vodafone winkel.
Meer informatie over een nieuwe simkaart kan je vinden op http://voda.fo/ne/zantv.
Mar
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, maar kan ik in een Duitse vodafone winkel dan een nieuwe Nederlandse SIM-kaart krijgen?
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Dat zal niet mogelijk zijn. Je zou via de klantenservice een nieuwe sim kunnen bestellen.
Let er wel op dat er kosten aan verbonden kunnen zijn en dat je simkaart wordt verstuurd naar het adres die bij ons bekend is.

Mar
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, dankjewel!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic