waaltje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sim geblokkeerd

hallo,
Mijn oma heeft een gsm van vodafone maar nu komt ze naar mij toe omdat hij het niet meer doet.
In het beeld staat SIM geblokk. alleen SOS. Maar toen op internet had gekeken blijkt dat dit gebeurd als je 3 keer de verkeerde pin-code hebt ingevoerd en daarna krijg moet je je puc-code invoeren maar dat heeft zij niet gedaan of misschien ook die tien keer verkeerd dat weet ze niet meer zo goed maar hoe kan ik nou die puc-code invoeren??
 
Waaltje
3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Waaltje,

Dat is natuurlijk niet zo fijn voor je oma dus ik wil graag voor je nakijken of ik hiervoor een oplossing kan vinden. Je geeft aan dat het toestel aangeeft dat de simkaart is geblokkeerd maar dat het toestel niet vraagt om de pukcode. Wat gebeurt er precies als je het toestel opnieuw uit/aan zet? Misschien vraagt het toestel dan namelijk wel om een pukcode.

Mocht dat niet het geval zijn dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. In dat geval heb ik wat meer informatie nodig. Gaat het om een prepaid simkaart? Of heeft je oma een abonnement?
an2310

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Vader Van 83 Heeft Hetzelfde Probleem. Als De Telfoon Wordt Opgestart Vraagt Hij Pincode. Nadat Die Is Ingevuld Krijgt Hij In Zijn Scherm: Sim Geblokkeerd Alleen Sos. Verder Kom Je Nerges In. Dus Ook Niet Bij Een Scherm Waar Je De Pukcode Zou Kunnen Invullen. Het Staat Helemaal Vast. Is Hier Nog Wat Aan Te Doen?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi an2310, dat is vervelend. Misschien is het een optie om met het toestel naar de Vodafone winkel te gaan en het dar te laten controleren. Helaas kan ik vanuit het forum weinig voor je betekenen omdat ik geen persoonlijke gegevens heb. Je zou je vraag ook kunnen stellen aan mijn collega's van de 24/7 webcrew. Deze werken via Twitter en FB en kunnen je middels een privebericht vast verder helpen om het 1 en ander helder te krijgen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic