fransleroux

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

signal plus werkt niet of nauwlijks

Waar ik woon hebben we slecht bereik van Vodafone. Op advies van Vodafone een signal plus aangeschaft, heeft even gewerkt maar valt om de paar minuten weg. Telefonisch niemand bereikbaar. Op de chat doorverwijzing naar het forum. Dan Facebook of twitter. Echt heel slecht. Hoe krijg ik een vodafone technisch specialist te spreken?
18 Reacties 18
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Frans,

Kun je aangeven hoe je de SignaalPlus hebt ingesteld? Heb je de volledige lengte van de bijgeleverde kabel gebruikt? En is deze kabel rechtstreeks op het modem aangesloten?
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij idem, connect met modum KPN Experia, ben nu toe aan vierde Signaal Plus. Werkt steeds een dagdeel of max een paar weken, dan weer niet en dan ook niet meer werkend te krijgen. Advies was: 4G uitzetten, werkt ook niet. Desperate...
doghouse

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem, werkt 1 telefoontje en dan moet je hem weer deactiveren ,laten liggen ,activeren ,weer inpuggen ( ben je al met al weer 3 uur zoet),ongeveer alles wat op het forum en internet staat geprobeerd maar het wil gewoon niet goed werken ,wat ik als heel jammer ervaar is de technische ondersteuning van Vodafone ,wat een drama ,na 4 x doorverbonden te zijn krijg je iemand die of niet goed luisterd of het niet begrijpt,weet daarna niet verder te komen dan een call aan te maken .....ik zit nu a 3 weken met 2 dure abbo's die in en rondom het huis onbruikbaar zijn.
nb , de Femtocel heb ik van Vodafone gekregen omdat er een gat in de dekking zit op mijn postcode, jammer dat ze dan zo'n wan-product sturen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @doghouse @fransleroux @roland ,
Bedankt voor jullie berichten.Echt rottig om te lezen dat iets wat we in de markt gezet hebben zodat klanten er voordeel van hebben, zoveel problemen oplevert.
Wellicht is het zaak om jullie toestellen eens even helemaal te deregistreren. Dan kun je met een schone lei beginnen. De collega's die via Twitter, Facebook,chat en aan de telefoon werken, helpen je graag hierbij. Hebben jullie al eens met ons gechat? Zodra er een medewerker vrij is, kun je met hem/haar een chat opstarten (24/7 service). Ik stuur jullie vast een link toe,scheelt weer zoeken;)
Groetjes,
doghouse

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Per

Als je de historie op dit forum terugkijkt is het vanaf het eerste begin een ramp apparaat,ik zie het als een gemiste kans dat Vodafone kennelijk de klachten over dit wanproduct niet serieus neemt ,wat blijkt uit het door jou gegeven antwoord waarin jij suggereet dat men de femtocel maar eens moet deactiveren ,alsof we dat allemaal al niet talloze malen gedaan hebben ,ook de smartphone crew komt niet verder dan een call aanmaken voor de techn. helpdesk die misschien in st juttemis eens actie onderneemt terwijl juist ZIJ dit probleem 3 jaar!!! geleden al opgelost zouden moeten hebben ,ook hoor ik Vodafone niet over compensatie voor het in en om mijn huis niet kunnen gebruiken van mijn 2x dure Red abbo's.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Farid-

Kan je ook een "schopje" aan deze geven?
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@NetwerkFreak

Dat is mogelijk. Heb in dit geval wel de postcodes nodig. 🙂
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank Per, ik ben inmiddels toe aan mijn vijfde SP en ik heb er weinig vertrouwen meer in. Ontelbare malen reeds gederegistreerd etc. Twitter en SmartPhoneCrew, niemand die het weet. SP werkt soms een dag, soms zelfs een paar weken en dan weer met geen mogelijkheid weer aan de gang te krijgen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
SP = Signaalplus 😉
Je hebt er maar pech mee. Alvast sorry daarvoor.
We kunnen het apparaat vanaf hier ook compleet deregistreren.
Dat was de oplossing die ik voorstelde. Sorry dat dit niet helemaal duidelijk was.
Misschien helpt dit. Ik zie dat anderen mee aan het kijken zijn voor een oplossing.
Voorstel laten we niet allemaal tegelijk gaan sleutelen. Begrijp ik het goed dat @Farid- er nu mee aan de slag is?

G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Betere 3G-dekking in huis door uitrol van UMTS900@KPNwebcare http://corporate.kpn.com/kpn-actueel/nieuwsberichten-1/betere-3gdekking-door-uitrol-van-umts-900.htm Alternatief voor Signaal Plus@vodafoneNL ?
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Als jullie deregistreren, is dat dan wat anders dan als ik het zelf doe?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @roland

Kort gezegd: Ja. Als je de postcode + letters post. Dan kan het geprobeerd worden.
En als je probleem bij de 2nde line technische dienst ligt, komt het al een stuk verder meestal (A)
Daarnaast: zowel Vodafone Als Kpn hebben de 900 en 800 band ingekocht.

Oke nu ones and for all:
Er is een veiling geweest van het mobiele spectrum (December 2012). Daar zijn licenties voor de komende 16 jaar geveild.

Wat werd er geveild?
Er is op de wereld maar een bepaalde hoeveelheid radiospectrum, en dit kan niet uitbreiden. Om dit te snappen moet je weten hoe een golf werkt. Een golf heeft een sinus vorm:


Dit patroon herhaalt zichzelf continu. Over deze golf kan gezegd worden:
- De tijd die het kost van begin tot eind (wanneer de golf zich weer herhaalt) is de periode tijd.
- Hoeveel van deze golfen in 1 seconde plaats vinden, noemen we de frequentie.

Ik hoop dat u het met me eens bent, dat de tijd niet meer kan veranderen. Dus wat nu 1 seconde is, is over 200 jaar nog steeds 1 seconde. (of alle natuurkunde in de wereld moet opeens niet blijken te kloppen).

De frequentie drukken we uit in Hertz. Om een de frequentie van een signaal te berekenen gebruiken we de formule: Frequentie = 1 / (tijd van 1 golf ). Wanneer we dus over de 800 MHZ band praten wil dit zeggen: 800 Miljoen Hertz. Dus 800.000.000 HZ. Dus 800.000 sinus golven in 1 seconde. 1 sinus golf kost dus: 800.000.000 = 1 / periodetijd -> periodetijd = 1 / 800.000.000 = 0,00000000125 Seconde per golf.

Maar je hebt dus best veel banden zal je nu denken. Waarom gaat vodafone dan niet bijvoorbeeld op 850MHZ zitten? Op zich een goede vraag. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat de ene snelheid beter door materiaal heen komt dan een andere snelheid.

Dit is ook door de overheid onderzocht, en hieruit bleek dat 800 MHZ als beste door gebouwen heen kon. Daarom heeft jaren lang vroeger het analoge antenne TV signaal voor nederland op deze frequentie gezeten. Omdat we tegenwoordig allemaal kabel hebben, is deze band nu vrijgegeven. Dit was dus de belangrijkste band die geveild werd.

Naast deze band werden ook de 900, 1800, 2100 en 2600 band geveild. Ook deze banden zijn belangrijk, want stel je kan het 800 MHZ signaal ergens niet ontvangen, kan je mogelijk wel het 900 MHZ signaal ontvangen. Daarnaast is het ook mogelijk om snelheden te combineren. Wanneer je 40MB/s op 800 MHZ ontvang en 40 MB/s op 1800. Heb je in theorie een download snelheid van 80 MB/s (lte-advanced) .Hierdoor was het dus belangrijk om je op verschillende signalen in te kopen.

Op de veiling heeft Vodafone zo ingekocht dat ze minmaal het zelfde netwerk als KPN hebben. Eigenlijk kan Vodafone gezien worden als grote winnaar op deze veiling. en met het fast forward programma worden deze technieken zo snel mogelijk uitgerolt. Niet alleen worden de antennes vervangen zodat ze gereed zijn voor 4G. Ook wordt: Single RAN’-hardware geinstalleerd. Dit wil zeggen dat de nieuwe high end antennes naast 4G ook andere types op het zelfde netwerk ondersteund. Hierdoor kan in de nabije toekomst zowel de 3G als de 2G snel geoptimaliseert worden.

Ik snap dat dit niks met je Singaalplus te maken heeft, maar ik weerleg je artikel even.

Na de veiling ziet de verdeling in de banden met gepaard spectrum er als volgt uit:

800900 nu 900 nieuw 1800 nu 1800 nieuw 2100 nu 2100 nieuw FD-2600
KPN2x10 2x12,4 2x10 2x20 2x20 2x14,8 2x19,8 2x10
Vodafone2x10 2x11,4 2x10 2x5,2 2x20 2x14,6 2x19,6 2x10
G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank, duidelijk, nu kan het nog wezen dat waar ik woon, op IJburg in A'dam (1087 KB) het bereik niet overal even goed is, ook voor de 900 MHZ, want mij S4 heeft in ieder geval in m'n werkkamer zelden bereik, terwijl in de rest van het huis het veel beter is.

Vraag: aan wie vraag ik die reset nu?


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @roland

@Farid- kan nu een reset uitvoeren.

door de bouw materialen in u werkkamer (goede issolatie, stoorzenders) kan dit inderdaad het geval zijn.


Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als u handig bent:

http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Signaal-plus-module-tweaken/m-p/145357#M11087

G&B

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Heb @Farid wel een bericht gestuurd, maar het is nog stil. Hoe krijg ik die reset voor elkaar?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik al jaren een Femtocel. In aanvang waren er veel problemen en ontbrak het aan kennis bij Vodafone. Daarna is een hele tijd alles goed gegaan. Tot enkele weken geleden.
Wat je ook doiet resetten, opnieuw aanmelden heeft geen zin. Korte tijd werkt de FC daarna weer spontaan niet. Heeft ook niets te maken met eigen modem.
Eerder met aanpassingen aan de netwerken van Vodafone. Want nu zie je regelmatig dat je met de smartphone een H+ verbinding krijgt voorheen was dit nooit zo. De Femtocel support allen t/m H en niet H+ en 4G. Voorheen stond mijn smartphone gewoon op 4G en pakte thuis netjes H. Nu is er afwisselend H of H+ en dan gaat het met de FC niet goed. Het heeft ook geen zijn om de smartphone op 3G te zetten.
Het zal wel weer geruime tijd duren voor er bij Vodafone iemand gevonden is met technische kennis van zaken want daarin is Vodafone slecht. Tot die tijd worden meestal de meest onzinnige vragen aan de gebruiker gesteld om van alles aan de eigen instellingen te doen.
Wel heeft Vodafone het snelste mobiele netwerk (ook op 3G). Nu nog snelle kundige mensen zoeken en name ook voor glasvezel.
Vodafone doe iets!!!
Woco

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem!
Telefonisch niet bereikbaar. Uiteindelijk iemand gesproken na een week. U wordt zometeen teruggebeld, en de hoorn erop gesmeten. Schandalig!

Pluim

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij het zelfde probleem.
SignaalPlus (Femtocel) heeft een tijd goed gewerkt maar mijn mobiel krijgt nu geen verbinding meer.
In de router zie ik hem wel actief staan. Ook knippert het netwerk lichtje bij de netwerk aansluiting.
Voorheen ging het "gebruikers" signaallampje branden als ik met mijn mobiel ging bellen.
Maar opeens werk het niet meer.

Nu zit onder op de Femtocel een reset knop. Heb deze ruim 5 seconden ingedrukt waarna een herstart volgde.
En waarachtig, het werkt weer.
Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben?
Is deze oplossing blijvend of van zeer korte duur?


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic