deheugden

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

roaming geen netwerk

Wanneer ik de grens overga, neemt mijn galaxy s3 geen nieuw netwerk aan. Ik moet dan handmatig gaan zoeken. de netwerkmodus(in draadloos en netwerken/mobiel netwerk) staat op gsm/wcdma(auto-stand).
 
iemand? Alvast bedankt.
10 Reacties 10
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Heb je roaming aan of uit staan?
deheugden
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de roaming , verbinden met gegevensservice bij roaming staat uit. maar dat is om te zorgen dat ik in het buitenland niet op internet kan.
deheugden
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er nog een update?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi deheugden,

Ik adviseer je om het toestel in het buitenland eens uit te zetten en opnieuw op te starten.
Kijk eens of dit dan enige verbetering geeft en je direct op een ander netwerk terecht komt.

Je kunt ook voor een korte periode de vliegtuigmodus eens inschakelen dit heeft hetzelde effect.

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Je kunt het ook eens proberen met de roaming aan te testen maar normaal gesproken is dit niet nodig omdat de roaming alleen voor het internet is. 
 
Grtzz
deheugden
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Werkt helaas niet, ik moet buiten nederland met de hand zoeken. In Nederland wordt het netwerk dan weer automatisch gevonden.
Mukon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij hetzelfde. Ik moet iedere keer in buitenland zelf netwerk kiezen. Ik heb roaming aan staan. Volgens de Vodafone winkel moet ik zelf dan maar Netwerk kiezen. Ik vind dit lastig. Ik woon vlak bij de grens en ga zeker 4 a 5 keer per dag grens over. Ik weet niet of dit aan het toestel ligt of aan Vodafone. Ik heb zakelijk abonnement met internet.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Mukon,

Dat is natuurlijk vervelend als je zo vaak de grens overgaat en je dan handmatig naar netwerk moet zoeken.
Je bent al bij de Vodafone winkel geweest lees ik, ben beang dat ik je dan ook niet verder helpen kan. De enige mogelijkheid die ik nog zou kunnen bedenken is om je toestrel te koppelen aan de Desktop Manager en te kijken of er een update is voor je toestel.

Maurice,
Moderator Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
wimiti

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij is roaming standaard uitgezet toen ik mijn telefoon aanschafte. Volgens mij zou in binnen Nederland dit toch, zonder bijkomende kosten, aan kunnen zetten?
Ik vind namelijk dat ik niet altijd genoeg bereik heb en hoop dat als ik roaming aanzet de verbinding verbeterd.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @wimiti

Roaming heeft geen invloed op je signaal. Roaming aanzetten heeft namelijk alleen zin als je in het buitenland bent. Dat zorgt er namelijk voor dat je verbinding kunt maken met internet in het buitenland.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic