Helaas blijkt ook vodafone met onduidelijke voorwaarden de klant te misleiden:
in de Blox voorwaarden artikel 5 staat dat de minimum duur een volledige kalendermaand is:
De minimumduur voor het aangaan van Vodafone BloX is een volledige kalendermaand. Indien je een Vodafone BloX gedurende een kalendermaand aanvraagt, kun je het resterende gedeelte van die kalendermaand plus de opvolgende maand gebruikmaken van de Vodafone BloX en wordt deze ook bij je in rekening gebracht.
Het is echter nooit mogelijk om precies voor een maand een Blox aan te zetten.
Als je aan het begin van de maand een BloX aanzet dan blijkt nu dat je deze moet betalen tot het eind van de die en de volgende maand, echter in artikel 9 staat echter heel iets anders:
Vodafone BloX eindigt na afloop van de kalendermaand waarin jij de Vodafone BloX hebt opgezegd. Je ontvangt hiervan geen bevestiging. dit is dus gewoon niet waar en daarom pure misleiding van klanten!!!!!!
Om deze onduidelijkheid helder te krijgen moet je ook nog eens telkens voor 0,45 euro met de klantenservice bellen, welk bedrag ook niet van je beltegoed wordt afgehaald maar altijd extra wordt berekend, ook als je beltegoed overhebt.
Om vervolgens te horen dat het toch echt mijn fout is, had ik maar beter moeten lezen in de voorwaarden en bij gratie god willen ze wel de kosten per vandaag stopzetten terwijl ik de blox per eind mei had willen beeindigen.
daarnaast blijkt een kalendermaand bij Vodafone niet een kalendermaand te zijn maar 30 of 31 opeenvolgende dagen.
Ik dacht dat Vodafone een goed alternatief was voor KPN maar helaas!
Vraag aan Vodafone: als ik op 15 juni voor de minumumduur van 1 kalendermaand een blox wil aanzetten hoe moet ik dan handelen?